MuscleMeat

Natural Krachttrainen - Is dat het waard?

Bezoekers in dit topic

godver, ik heb ook een pic van mijn maaltijd gepost
Een keertje zie ik door de vingers ;)

Of dat er zelfs door mod(s?) tegen betaling (eerste) kuurtjes worden begeleid, zonder dat diegene een basis van consistent goed eten en trainen onder de knie heeft, vind ik ook wel bijzonder.
Heel bijzonder als dat zo is inderdaad. Is dat die persoonlijke begeleiding waar geen kritiek op geleverd mocht worden?
 
hier zit heel veel in, en is ook de reden dat ikzelf ook altijd nog met grote regelmaat train, wat betreft mijn fysiek en kracht heb ik mijn top al vele jaren geleden gehad. ( ben 54jr en train ~32jr)
nu train ik ook nog steeds om zo sterk mogelijk te zijn, maar meer in verhouding tot mijn leeftijd en manier van leven.
het heeft vooral nu, maar ook in het verleden mij altijd mentaal enorm geholpen om lekker aan de gang te blijven met ijzers, ik kan enorm ontladen en ontspannen tijdens een training.

Dit is het stukje wat ik nog had kunnen toevoegen wat mezelf betreft, maar je hebt heel hoffelijk de honneurs voor me waargenomen
 
Hate to say it Bullshark en vroegah bestonden die vragen over kuren idd ook maar waren er toch echt veel meer interessante logs om te volgen, discussies om te voeren en gewoon leden met meer kennis van zaken waardoor er misschien voor newbies ook een andere kant van de medaille was. (En ja, er was ook veel getroll en onzin en dergelijke.) Het is echt wel veranderd wat dat betreft imo, de balans is doorgeslagen, nu zijn het toch vooral shirtless 'tards die elke anderhalf uur een fysiek en maaltijd update lopen te posten.

Het is inderdaad niet meer wat het was, de boel is vooral inhoudelijk en qua passie voor het trainen zelf nogal "afgevlakt" de afgelopen jaren.
Jammer..
 
Moet je dat willen dan? Naturel potentieel kan echt groot zijn hoor. Je wil er toch niet bijlopen als een michelin mannetje?
Groot is ook maar heel relatief natuurlijk:roflol:
 
Groot is ook maar heel relatief natuurlijk:roflol:
Ja natuurlijk. Maar als ik het goed herriner kwamen de grootste natty forum contest winnaars nog niet eens op 25 FFMI uit, dus met mazzel kan het zonder middelen zelfs nog groter dan zij toen waren.

Met gebruik dan misschien nog eens groter dan dat, ja.. ik zou echt niet weten waarom je dat zou willen maarja ieder z'n ding.
 
Ik denk dat 'niks' hier een understatement is.
Ook naturel kun je veel behalen, mits je er genoeg tijd en geduld in steekt.
Bovendien zijn naturel resultaten behaald op langere termijn doorgaans veel duurzamer (en gezonder) dan chemisch ondersteund.
Dit laatste geldt vooral als je echt ouder wordt.


Omdat BB veel meer is -kan zijn- dan louter musculair de grootste willen zijn.
Zoals eerder opgemerkt is, er is altijd wel weer iemand die groter/droger/beter is, je blijft wat dat betreft altijd wel weer bij iemand in de schaduw staan.

Een gezonde geest in een gezond en goed gevormd lichaam is überhaupt een reden om er mee te beginnen.
De motivatie is met name voor jezelf en het grenzen verleggen t.a.v. je eigen prestaties en niet de vergelijking met anderen.
Ook geldt voor velen dat het "onderweg zijn" minstens zo belangrijk is als de resultaten.




Het is absoluut de moeite waard vind ik, op allerlei vlakken zelfs.
Nog steeds dus, na inmiddels 38 jaar naturel bezig zijn..
Topic is een beetje uit de hand gelopen met posts, maar iig bedankt voor de reacties! Ik heb weer wat meer inzichten gekregen hierdoor :)
 
Ja, dat is het wel waard, zeker in vergelijking met, kuren is huren, en alle nadelen die aan gebruik van aas lijken te zitten.

Door naturel te trainen, train je jezelf in zelfdiscipline. Daar krijg je ruggengraat van. Je stelt jezelf doelen en door die te behalen op je eigen kracht, krijg je zelfvertrouwen en dat straal je uit. Gecombineerd met het doorzettingsvermogen wat je hier ook mee traint, wordt je de beste versie van jezelf. Wat wil je nog meer in jouw leven ?
En na een jaar of drie goed trainen en goed eten, is dat niks toch heel wat beter dan dat het was. Die resultaten moeten je genoeg motiveren om door te gaan, anders heb je iets in je training niet op orde.
Met gear wordt dat meestal uitvergroot. Niet iedereen gaat er beter mee uitzien, en ook dan moet je het voor elkaar hebben.
Met gear is behoorlijk vals spelen, vooral met jezelf. Want verder interesseert het zo goed als niemand wat kunt bank drukken of dat je biceps boven 45cm zijn.
Voor mij zou dat een mindfuck zijn, ... sta je tanden te poetsen, kijk je in de spiegel... wat zie je dan ? Wie zie je dan echt ?
Past niet bij mij.

Ik eet gezond, en veel, vind trainen echt lekker, en ik zie er goed uit. Voel me sterk en fit.
Daarnaast ben ik fysiek fitter dan de gemiddelde 30'er.
En de jongens waarvan ik weet dat ze vroeger gebruikte, daar traint bijna niemand meer van. En die nog wel trainen, zien er allemaal zo lomp uit. Uit model gegroeid. Of ze wachten op een orgaan. Of zijn gewoon dood. Maar iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, en de gevolgen dragen. :thumb:
 
Ja, dat is het wel waard, zeker in vergelijking met, kuren is huren, en alle nadelen die aan gebruik van aas lijken te zitten.

Door naturel te trainen, train je jezelf in zelfdiscipline. Daar krijg je ruggengraat van. Je stelt jezelf doelen en door die te behalen op je eigen kracht, krijg je zelfvertrouwen en dat straal je uit. Gecombineerd met het doorzettingsvermogen wat je hier ook mee traint, wordt je de beste versie van jezelf. Wat wil je nog meer in jouw leven ?
En na een jaar of drie goed trainen en goed eten, is dat niks toch heel wat beter dan dat het was. Die resultaten moeten je genoeg motiveren om door te gaan, anders heb je iets in je training niet op orde.
Met gear wordt dat meestal uitvergroot. Niet iedereen gaat er beter mee uitzien, en ook dan moet je het voor elkaar hebben.
Met gear is behoorlijk vals spelen, vooral met jezelf. Want verder interesseert het zo goed als niemand wat kunt bank drukken of dat je biceps boven 45cm zijn.
Voor mij zou dat een mindfuck zijn, ... sta je tanden te poetsen, kijk je in de spiegel... wat zie je dan ? Wie zie je dan echt ?
Past niet bij mij.

Ik eet gezond, en veel, vind trainen echt lekker, en ik zie er goed uit. Voel me sterk en fit.
Daarnaast ben ik fysiek fitter dan de gemiddelde 30'er.

Goed verhaal, waarvan akte!

En de jongens waarvan ik weet dat ze vroeger gebruikte, daar traint bijna niemand meer van. En die nog wel trainen, zien er allemaal zo lomp uit. Uit model gegroeid. Of ze wachten op een orgaan. Of zijn gewoon dood. Maar iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, en de gevolgen dragen. :thumb:

Dit is ook voor mij heel herkenbaar.
Lieden die zich pakweg 30 jaar geleden vol branie en hoogmoed volgespoten hebben met van alles en nog wat.
Nu hebben ze daar inmiddels zwaar de mentale en fysieke rekening voor gekregen.

Ook dat kan de 'prijs' zijn van peds.
Dan heb ik liever "niks"..
 
je eindresultaat is niks vergeleken bij de enhanced.
Waarom zou je jezelf vergelijken met mensen die 'enhanced' zijn?

Waarom zou je dan nog de moeite ervoor doen of er uberhaupt mee beginnen?
Net zoals met elke persoonlijke onderneming, stel je een persoonlijk doel en word je beter en ben je daar blij mee. Vanwaar de focus op de rest vraag ik mij af? Onzekerheid of onbegrip dat het niet om anderen draait?
Wat is de motivatie als je in de schaduw blijft van de succesvolleren athleten en waarvoor zou je gaan trainen?
Ik zie geen schaduw, ik train met doelen die ik wil behalen en als ik ze behaal heb ik een win gevoel. Hoe vaker je wint, hoe sterker je in je schoenen staat. Onzekerheid zorg je zelf voor, dus zelfverzekerheid ook. Allemaal subjectief en persoonlijk.

Het mooie is dat je dan vanzelf die zekerheid/onzekerheid spot. Bloedmooie vrouwen die zo onzeker als de pest zijn, maar ook normale personen die super zelfverzekerd zijn en de onzekerheden die ze hebben volledig omarmen.
Kan je beter stoppen en/of wat anders gaan doen of is het het toch waard om te trainen ?
Alles wat je niet doet voor jezelf moet je mee stoppen. Alleen dingen doen waar je zelf 100% achter staat.
Haha, nou dat is appels en peren vergelijken vind ik
Vindt het eigenlijk appels met appels.

Als je gaat voetballen en je vergelijkt met de profs die 24/7 met de sport bezig zijn en hele teams met de sporters is net zo scheef als naturel vs enhanced.
een beetje resultaat gaat krijgen kan het demotiverend zijn. Dan vraag ik me af hoe je dan gemotiveerd blijft..
Doelen stellen en een plan om dat doel te halen.

Bijv.
Zomer 2021 fiets je 100km met hartslag 134 en wattage 150 gemiddeld
Zomer 2022 is je doel 150km tourtocht met hatslag 130 en wattage 180 gemiddeld
6 maanden en elke maand test je jezelf en wil je 5 watt sneller zijn dan de maand ervoor om lage hartslag

Elke maand heb je een mini win en het doel sluit je af met een grote win en een tourtocht.
Resultaat: je hebt realistische progressie geboekt waar je blij mee kan zijn en het volgende seizoen op verder kan bouwen. BIjv. een 150km lange MTB rit door de alpen overleven.

Zodra je hier Wout v Aert zijn gemiddelde gaat toevoegen werkt dat alleen maar averechts en als Wout v Aert onrealistische doelen had toen hij 16 was dan was hij nooit op het punt geweest waar hij nu staat.

DUS:
Stop met jezelf vergelijken met anderen. Je raakt steeds verder van de dingen af die je echt leuk vind, want je neemt de doelen over van anderen en faalt 9/10x daarmee (want ze zijn niet van jezelf). Weet eerst wat je zelf leuk vind , boek progressie en gebruik anderen alleen als informatie bron of inspiratie voor de dingen waarvan je weet dat je die leuk vind.

Als je iets leuks gedaan hebt, vraag je jezelf dan bijv. af wat het was waarom je het leuk vond.
Als je verveeld bent vraag jezelf dan af waarom je verveeld bent geraakt.
Vaak helpt het ook om terug te denken aan de dingen die je als kind van nature leuk vond (toen kon je nog niet nadenken wat anderen ervan vonden ;) )
Op deze manier kun je sneller dingen aangaan die je leuk vind en dingen vermijden die je gaan vervelen.
 
Chris1989 vergelijk jezelf niet met Wout van Aert, en geloof nu maar niet dat het huidige wielrenner vrij is van. Dat komt pas over een paar jaar uit.
Ik ken nog een goede jeugd amateur(clean), die mee ging doen bij Pro's en al snel op een ronde achterstand lag. als je bijna alles bij de junioren wint, en ineens bij de grote mannen meedoet....

Verder zijn veel krachtsporters ook gebruikers, alleen worden ze niet getest of gepakt, of doen niet mee met wedstrijden van oa: WDFPF.

RonnReeves
Als je je klaar maakt voor BB wedstrijd moet je wel wat gebruiken, anders sta je voor lul tussen gebruikers.

Ook al heb je ooit D-Bol, Anadrol od gebruikt, ben je half jaar later niet ineens naturel. (ook al wordt je op dat moment niet positief getest)

Was Robbert Wolters niet een voorvechter van nooit gebruiken ?
(uit eigen ervaring met anabolica en groeihormonen) * neem maar even aan dat ie eigen gebruik bedoelt, met zijn uitspraak eigen ervaring
 
Laatst bewerkt:
Chris1989 vergelijk jezelf niet met Wout van Aert, en geloof nu maar niet dat het huidige wielrenner vrij is van. Dat komt pas over een paar jaar uit.
Ik ken nog een goede jeugd amateur(clean), die mee ging doen bij Pro's en al snel op een ronde achterstand lag. als je bijna alles bij de junioren wint, en ineens bij de grote mannen meedoet....
Iedereen die in het prof peloton rijdt, was al uitzonderlijk goed bij de amateurs. Die hebben bij de amateurs allemaal wedstrijden gewonnen en waarschijnlijk nationaal kampioenschappen.
Junioren of volwassenen is geen vergelijk, de ene knakker van 16 is een kind terwijl de ander zo goed als volgroeid is.

Om mee te doen in de wereld top, moet je het talent hebben van die 1% en dan nog is het hard en slim werken. Zoek maar eens op hoe Roglic of Evenepoel in het fietsen aan de top zijn gekomen. En volgens mij hebben ze het doping gebruik zo goed als uitgesloten. Over een heel seizoen zijn de geleverde prestaties veel geloofwaardiger dan tien vijftien jaar terug. En de testen zijn beter en onverwacht.
 
Iedereen die in het prof peloton rijdt, was al uitzonderlijk goed bij de amateurs. Die hebben bij de amateurs allemaal wedstrijden gewonnen en waarschijnlijk nationaal kampioenschappen.
Junioren of volwassenen is geen vergelijk, de ene knakker van 16 is een kind terwijl de ander zo goed als volgroeid is.

Om mee te doen in de wereld top, moet je het talent hebben van die 1% en dan nog is het hard en slim werken. Zoek maar eens op hoe Roglic of Evenepoel in het fietsen aan de top zijn gekomen. En volgens mij hebben ze het doping gebruik zo goed als uitgesloten. Over een heel seizoen zijn de geleverde prestaties veel geloofwaardiger dan tien vijftien jaar terug. En de testen zijn beter en onverwacht.
Ja ja, mijn tante is eigenlijk mijn oom. :gek:
Sorry hoor, maar je maakt mij niet wijs dat alles nu (whole life) clean sneller en beter gaat dan zonder EPO, Clen, Salbutamol pompjes of wat er ook gebruikt is en wordt.
 
Ja ja, mijn tante is eigenlijk mijn oom. :gek:
Sorry hoor, maar je maakt mij niet wijs dat alles nu (whole life) clean sneller en beter gaat dan zonder EPO, Clen, Salbutamol pompjes of wat er ook gebruikt is en wordt.
Maar wat is je punt precies? Is mijn statement met of zonder cleanness nog steeds die voor minimaal 80% correct? Mijn punt is gaat over onrealistische doelen...

(ik vraag mij vaak af waarom mensen zo vaak inhaken op het voorbeeld ipv het punt/statement in een discussie en vervolgens de plank compleet misslaan t.o.v. het punt :bang:)
 
Maar wat is je punt precies? Is mijn statement met of zonder cleanness nog steeds die voor minimaal 80% correct? Mijn punt is gaat over onrealistische doelen...

(ik vraag mij vaak af waarom mensen zo vaak inhaken op het voorbeeld ipv het punt/statement in een discussie en vervolgens de plank compleet misslaan t.o.v. het punt :bang:)
:roflol: En dat quote je maar een bericht wat niet aan jou gericht is !
 
Iedereen die in het prof peloton rijdt, was al uitzonderlijk goed bij de amateurs. Die hebben bij de amateurs allemaal wedstrijden gewonnen en waarschijnlijk nationaal kampioenschappen.
Junioren of volwassenen is geen vergelijk, de ene knakker van 16 is een kind terwijl de ander zo goed als volgroeid is.

Om mee te doen in de wereld top, moet je het talent hebben van die 1% en dan nog is het hard en slim werken. Zoek maar eens op hoe Roglic of Evenepoel in het fietsen aan de top zijn gekomen. En volgens mij hebben ze het doping gebruik zo goed als uitgesloten. Over een heel seizoen zijn de geleverde prestaties veel geloofwaardiger dan tien vijftien jaar terug. En de testen zijn beter en onverwacht.
Topsport = doping.

Sure het is het talent van 1% maar dan nog doping,doping en doping. Het is maar goed ook dat ze doping gebruiken want anders zou er geen hol aan zijn, geen records meer verbroken en ga zo maar door.

De bodybuilders op de olympia zijn ook de 1% maar geen mens zou kijken als ze naturel waren.
 
Lekker wederom het punt dodgen. Succes! :D
Wie haakt er in, denk daar eens aan(waar je een hekel aan lijkt te hebben)
Verder quote je mij, dus is je bericht gericht aan mij. Ik ben geen inhaker hier.
Heb mijn mening al gegeven, op vorige pagina’s.
 
Of dat er zelfs door mod(s?) tegen betaling (eerste) kuurtjes worden begeleid, zonder dat diegene een basis van consistent goed eten en trainen onder de knie heeft, vind ik ook wel bijzonder.
Hoezo bijzonder?
wij helpen jou toch ook(zelfs gratis) om je ervan te weerhouden bestialiteiten te plegen met die walrussen van jou?
 
Hoezo bijzonder?
Ik dacht aan iemand anders maar ik begrijp dat jij ook een van de slachtoffers bent? Kun je je geld terugvragen omdat je na de professionele kuurbegeleiding nog steeds kleiner bent dan natties en door het weigeren van je pielemans niks anders meer te doen hebt dan gefrustreerd forumleden aanvallen?

Ik denk niet dat mods er op zitten te wachten dat je die mongolenhouding naar normale serieuze topics brengt.
 
Back
Naar boven