MuscleMeat

Gestopt NaturalGainz Contest log! Van dikzak naar fitzak. 112kg-90kg

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

NaturalGainz

Dutch Bodybuilder
Waardering
914
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
22%
Heyhey allemaal.

Na een hele tijd afwezig te zijn van zowel dit forum, als van fitnessen… ben ik hier terug om mezelf op het rechte pad te zetten.

Eventjes mijn stats hier neerpennen
- 32 jaartjes oud
- 182cm
- 112kg
- bf 30%-ish

Ik train sinds mijn 16 jaar, met ups en veeeeel dows…. Beter gezegd train ik met downs en soms met ups 😅
Voornamelijk deed ik vaakst een 3 day split schema borst biceps, rug triceps, benen schouders.

Je kan eigenlijk stellen dat ik de afgelopen 4 jaar amper nog iets gedaan heb ivm met fitnessen. Één keer heb ik me herpakt gedurende enkele weken maar ik heb toen na die enkele weken terug opgegeven… nu zijn we opnieuw een heel eindje verder en gaat mijn fysiek nog steeds bergaf. Dus dacht ik enkele dagen terug om opnieuw een beetje aan mijn fysieke uiterlijk te werken.

Trainen in een openbare gym doe ik niet meer, ik ben meer een homegym kerel. Door bouwplannen heb ik het gebouw waar mijn homegym in was moeten afbreken om daar iets nieuws op te zetten. Ik ga nu proberen opnieuw een leuke homegym uit te bouwen in de kelder onder dit nieuwe gebouw. Dus voorlopig moet ik het met weinig materiaal doen. 😬☹️

Voorbereiding tot nu toe is nul komma nul. Enkel heb ik wel een nieuwe zak whey besteld voor de shakies, en een nieuwe zak creatine (omdat mijn oude een baksteen was geworden). Dus bij deze weten jullie dan ook meteen de supplementen die ik gebruiken zal.

Mijn doel is 90kg lichaamsgewicht, maar ik ben realistisch en weet dat dit in deze 12 weken durende contest niet haalbaar zal zijn. (Dat kom neer op 1,9kg per week gewichtsverlies…) we zullen zien waar ik kom.. is de contest gedaan en ben ik er nog niet, dan ga ik gewoon lekker door.

Ik heb ook moeite om naar mijn eigen foto’s te kijken, maar het is verplicht in deze challenge… dus bij deze aanzie 30%ish bf
IMG_0360.jpegIMG_0361.jpegIMG_0364.jpeg
Buikomtrek 116cm…

Hopelijk kan ik binnen 12 weken met trots een foto posten ipv met schaamte…

LETS GET THIS SHIT DONE!!!!

Laatst bewerkt:
Één iets die in 4 jaar niet veranderd is, is….image.jpg
Iedere ochtend opnieuw…

Gewicht deze morgen
IMG_8633.jpeg

Gisterenavond eerste workout gehad… was niet zo veel maar wel intensief
-10 min touwtje
-benchpress
-dumbell fly’s
-wat push ups
-biceps curls met losse dumbells
-curls met ez bar
-close grip benchpress
-overhead triceps extension

Ik moet er wel bijzeggen dat het enorm is hoe mijn kracht achteruit gegaan is sinds mijn topperiode. Raar maar waar maar het heeft me een boost om daar opnieuw te komen. (Maar daar zal een hele poos overhaan)

Ik moet er wel bijzeggen dat het enorm is hoe mijn kracht achteruit gegaan is sinds mijn topperiode.
Dit komt zeer snel terug. Elke spiergroep vaak per week trainen, niet zwaar, en dan maak je de eerste maand gigantische sprongen.

Ik zou iig echt uit de buurt blijven van zeer lage reps en hoge RPE de eerste maand(2maanden).

Vooral na een maand denk je, o nice kracht komt weer lekker terug. Dan ga je lager in reps en bam blessure. Is mij iig paar keer overkomen met m'n rotatorcuff aanhechting.

Niets werkt zo demotiverend als een blessure als je net weer een maand bezig bent en eindelijk weer op gang komt.

Ik zou iig echt uit de buurt blijven van zeer lage reps en hoge RPE de eerste maand(2maanden).

Vooral na een maand denk je, o nice kracht komt weer lekker terug. Dan ga je lager in reps en bam blessure. Is mij iig paar keer overkomen met m'n rotatorcuff aanhechting.

Niets werkt zo demotiverend als een blessure als je net weer een maand bezig bent en eindelijk weer op gang komt.
Ja, kan ik me helemaal voorstellen! Je hebt de neiging om zo snel mogelijk naar die ouwe gewichten te grijpen, maar ik zal moeten stapsgewijs opbouwen om blessures te vermijden… ik heb er nog nooit een gehad, maar kan me inbeelden dat dat super vervelend is. Welke blessures had jij dan?

Ja, kan ik me helemaal voorstellen! Je hebt de neiging om zo snel mogelijk naar die ouwe gewichten te grijpen, maar ik zal moeten stapsgewijs opbouwen om blessures te vermijden… ik heb er nog nooit een gehad, maar kan me inbeelden dat dat super vervelend is. Welke blessures had jij dan?
Scheurtje in 1 van m'n rotatorcuff aanhechtingen, de supraspinatus. Zowel linker als rechter schouder.. paar maanden geleden meniscus scheur. Maand geleden hielspoor, de pees onder m'n linkervoet overbelast door wandelen.

Jaren last gehad van die schouders. Is nu eindelijk pijnvrij. Nooit meer bankdrukken voor mij iig :).

Ik ben een wandelend wrak. Maar het kan erger zoals wel eens op het forum is te zien, dus ik heb eigenlijk niks te klagen.

Sinds ik het in de smith machine doe heb ik nergens meer last van( heb ook fokked up schouder door ongeluk) werkt echt super
Ik durf het nog niet aan. Eerst ff paar maandjes inkomen. Sowieso eerst de contest doen.

Maar thnx voor de tip!

Scheurtje in 1 van m'n rotatorcuff aanhechtingen, de supraspinatus. Zowel linker als rechter schouder.. paar maanden geleden meniscus scheur. Maand geleden hielspoor, de pees onder m'n linkervoet overbelast door wandelen.

Jaren last gehad van die schouders. Is nu eindelijk pijnvrij. Nooit meer bankdrukken voor mij iig :).

Ik ben een wandelend wrak. Maar het kan erger zoals wel eens op het forum is te zien, dus ik heb eigenlijk niks te klagen.
Klinkt allemaal behoorlijk serieus. Zo te horen heb je deel wel gehad ivm blessures.. nooit meer bankdrukken zou ik wel echt kut vinden 😕

Sinds ik het in de smith machine doe heb ik nergens meer last van( heb ook fokked up schouder door ongeluk) werkt echt super
Klinkt wel veiliger, ik wil me niet inbeelden wat er zou gebeuren tijdens het bankdrukken mocht je schouder opeens uit de kom springen..😬😬😬

In! Zet hem op man 👌🏼 en voor je foto's hoef je je niet te schamen, alleen maar tof dat je mee doet en er weer voor gaat 💪🏽

In! Zet hem op man 👌🏼 en voor je foto's hoef je je niet te schamen, alleen maar tof dat je mee doet en er weer voor gaat 💪🏽
Thanks, welkom!
Succes. Denk zelf dat 12 weken erg kort is, maar gewoon knallen met die hap :whip:
Klopt, maar we doen toch ons best hé! Na die 12 weken gewoon lkkr doordoen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven