AndroidHealthClinic

°NaturalGainz Journey° Transformatie 2.0!! Who's with me?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Succes man, je bent al eens goed in vorm geweest en je weet hoe het spelletje werkt, kans is groot dat het gewicht verliezen en de kracht terug winnen redelijk vlot gaat.
 
Wel, ondertussen 1 week en 4 dagen terug bezig. Kcal blijven onder de 2500. Soms zelfs maar rond 2000. Maar echt tracken doe ik nog niet. Hoeft ook niet want ik verschiet er zelf van hoe vlot het voorlopig gaat. Gisteren avond op de weegschaal 107,5kg..

Ik zie ook dat er nog een hoop spiermassa onder het vet zit, dus ik denk wel dat dat al bij al nog zal meevallen.
Gisteren opnieuw 100kg op de benchpress (2 setjes van 6reps) dus dat “valt nog mee”. (Om 2 jaar amper te trainen).
 
Komt goed... er bestaat zoiets als spiergeheugen. Voor je ‘t weet ben je terug den ouden!
 
image.jpg

hey iedereen! Hoe is jullie zaterdagnamiddag?
Ik ben Bezig aan mijn shoulder workout, alsook buik en benen!
 
week 2/16
 
1kg vetmassa afvallen= 7.700 kcal.
Je wil nu 3.5 kg afvallen dus een deficit van +- 27000 kcal in een week tov je onderhoud. Ik begrijp dat je niet alleen vetmassa zult afvallen, maar denk je niet dat je doel iets te hoog is gegrepen?
 
Wel je hebt misschien wel een punt daar. Maar ik denk dat ik voorlopig nog safe zit, mits ik voldoende eiwitten eet, voldoende train, en toch laag in calorieën blijf. Ik denk dat voor ik begonnen was met diëten, toch aan een gemiddelde zat van 4000-5000 kcal per dag zat..

nu, mijn doel is om in 16 weken zoveel mogelijk gewicht te verliezen.. en is dat dan spiermassa ook, dan zal dat jammergenoeg zo zijn maar ik zal er alles aan doen om zoveel mogelijk te behouden.

voorlopig wil ik binnen de eerste 5 weken toch minimum onder die 100kg geraken. En dan na nog eens 5-6 weken naar 90kg.

dan heb ik “hopelijk nog enkele weken over om serieus door te cutten. Maar we gaan zien in hoever alles lukt...

het enige wat ik weet is dat zoals ik er nu uitzie, ik niet langer wil rondlopen 😵😢
 
Ik snap dat je vetmassa (snel) wil kwijtraken maar zoveel afvallen in zo'n korte periode is wel heel extreem.

Ik volg wel en wens je veel succes :)
 
Je lijkt wel een waanzinnige professor met al die inhoudsloze berekeningen over die ultieme hamburger, terwijl je op die tredmolen loopt. Ik verwachtte opeens een lichtflits, een rookwolkje en dan een afgetrainde atleet.
Wat vond je precies inhoudsloos aan die berekeningen dan? Ik vond ze best uitgebreid en zag t meer als advies voor een "verantwoorde" cheat.
 
Wat vond je precies inhoudsloos aan die berekeningen dan? Ik vond ze best uitgebreid en zag t meer als advies voor een "verantwoorde" cheat.

De kerel wilt 17 kg verliezen in 10 weken tijd. Zoals jezelf al zei gaat dat samen met een flink deficit. Dan ga je toch geen caloriebom eten?

Snap dat weegmomentje ook niet. Waarom niet wegen meteen zodra je uit bed rolt, zonder kleding?
 
De kerel wilt 17 kg verliezen in 10 weken tijd. Zoals jezelf al zei gaat dat samen met een flink deficit. Dan ga je toch geen caloriebom eten?

Snap dat weegmomentje ook niet. Waarom niet wegen meteen zodra je uit bed rolt, zonder kleding?
Wel eigenlijk in 16 weken tijd.. maar het is niet dat ik er een bepaald aantal kilograms op plak dat ik wil kwijtgraken bv 17kg. Maar ik zou mijn gewicht graag terug rond de 90kg zien. Dus dat wil wel zeggen dat ik zou moeten 23,6kg gewicht verliezen in 16 weken als je kijkt vanaf het punt dat ik gestart ben.

ik besef ook wel dat 16 weken veel lijkt, maar dat in principe een korte periode is.. het is nu ook weer niet dat ik extreem ga doen ofzo, maar ik ondervind dat als ik nu rond de 2000-2200 kcals per dag eet, ik aan een “vlot tempo” gewicht verlies. Het is natuurlijk ok nog maar week 2. Week 14 of 15 zal al helemaal andres zijn, maar dat zien we dan wel. Voorlopig aim ik toch op minimum 2kg per week zolang ik meer 100kg weeg.

als ik nu zou moeten eten om die 114kg lichaamsgewicht te onderhouden zit ik toch gemiddeld aan 4000kcals per dag zou ik zeggen.. niet dat ik ze geteld heb maar zal toch een redelijke schatting zijn.

dusja we zien wel hoe alles loopt.. lukt het me niet in die tijd zal ik ondervinden waaraan het ligt, en doe ik er nog de nodige periode bij hé😁
 
damn, een tekort van 2000 kcals...


Ik zou het heel anders aanpakken, beginnen op 3500 oid en pas verlagen wanneer het stagneerd. Gaat je meer tijd kosten maar een veel beter resultaat opleveren.

Hoe heb je het eigenlijk zo ver laten komen? Je hebt toch een eigen gym tot je beschikking?
 
damn, een tekort van 2000 kcals...


Ik zou het heel anders aanpakken, beginnen op 3500 oid en pas verlagen wanneer het stagneerd. Gaat je meer tijd kosten maar een veel beter resultaat opleveren.

Hoe heb je het eigenlijk zo ver laten komen? Je hebt toch een eigen gym tot je beschikking?
Hoogst waarschijnlijk hebben jullie allemaal gelijk hoor 😅 (of alles haalbaar en wel verstandig is) . Maar om het zo te zeggen, meestal ga ik voor iets 200% ofwel helemaal niet.. fitness was 2 jaar terug hetgeen waar ik me meest aan toewijde. Toen werd mijn zoon geboren en werd ik zelfstand in datzelfde jaar. Mijn focus is toen helemaal van het één naar het ander gegaan. Voeding, fitness, .. alles 0,0. Echt raar om te zeggen maar het kon me niet meer schelen. Dit kwam om gedeeltelijk omdat ik er bleef goed uit zien (althans in het begin). Na een eindje merk je wel dat je opnieuw vet komt maar je wil er gewoon niet aan toegeven. Dit omdat je die levenstijl zonder fitness en zonder bewust te zijn over wat je allemaal eet op een dag gewend bent geraakt.. en dat je andere zorgen hebt.

tot ik op een bepaald punt kwam, namelijk 2 weken terug. Toen ben ik voor de eerste keer op de weegschaal gaan staan - en wat hiertoe had geleid was dat ik in geen enkele van mijn oude hemden meer kon 😅.

het resultaat was 113,6kg (het zwaarste dat ik ooit heb gewogen). En raar maar waar toen heb ik opnieuw een klikt gemaakt, en nu ben ik 200% vastberaden om terug een mooi fysiek te hebben. Moet daarom geen 8% bodyfat zijn maar ik vond me er best goed uitzien aan 90kg lichaamsgewicht.

dus dat is eigenlijk het doel. Liefst in een zo kort mogelijke tijd (16 weken) maar lukt het me niet dan zal het iets langer duren maar het einddoel zal niet meer wijken 😁

misschien zal ik er hetzelfde niet uitzien 90kg nu als toen, maar dat zien we dan wel en dan kan ik mij meer focussen terug op spieropbouw, maar iets in mij zegt dat het wel zal meevallen.😶
 
Hoogst waarschijnlijk hebben jullie allemaal gelijk hoor 😅 (of alles haalbaar en wel verstandig is) . Maar om het zo te zeggen, meestal ga ik voor iets 200% ofwel helemaal niet.. fitness was 2 jaar terug hetgeen waar ik me meest aan toewijde. Toen werd mijn zoon geboren en werd ik zelfstand in datzelfde jaar. Mijn focus is toen helemaal van het één naar het ander gegaan. Voeding, fitness, .. alles 0,0. Echt raar om te zeggen maar het kon me niet meer schelen. Dit kwam om gedeeltelijk omdat ik er bleef goed uit zien (althans in het begin). Na een eindje merk je wel dat je opnieuw vet komt maar je wil er gewoon niet aan toegeven. Dit omdat je die levenstijl zonder fitness en zonder bewust te zijn over wat je allemaal eet op een dag gewend bent geraakt.. en dat je andere zorgen hebt.

tot ik op een bepaald punt kwam, namelijk 2 weken terug. Toen ben ik voor de eerste keer op de weegschaal gaan staan - en wat hiertoe had geleid was dat ik in geen enkele van mijn oude hemden meer kon 😅.

het resultaat was 113,6kg (het zwaarste dat ik ooit heb gewogen). En raar maar waar toen heb ik opnieuw een klikt gemaakt, en nu ben ik 200% vastberaden om terug een mooi fysiek te hebben. Moet daarom geen 8% bodyfat zijn maar ik vond me er best goed uitzien aan 90kg lichaamsgewicht.

dus dat is eigenlijk het doel. Liefst in een zo kort mogelijke tijd (16 weken) maar lukt het me niet dan zal het iets langer duren maar het einddoel zal niet meer wijken 😁

misschien zal ik er hetzelfde niet uitzien 90kg nu als toen, maar dat zien we dan wel en dan kan ik mij meer focussen terug op spieropbouw, maar iets in mij zegt dat het wel zal meevallen.😶
Ondanks de kritiek ;) houden we wel van je, welkom terug kerel.
 
2000 kcal tekort gaat je metabolisme binnen no time om zeep helpen, starten op een deficit van 500 en per week 100 kcal minderen gaat je zeker meer resultaat opleveren. Plus dat je niet eindigt op 1500 kcal.
 
Ondanks de kritiek ;) houden we wel van je, welkom terug kerel.
Kritiek is goed, want jullie kennen er véél meer van dan mij. Ik kan er enkel uit leren. Het enige wat ik probeer te doen is om hoe ik het meemaak in video’s te gooien, zodat iedereen zijn mening kan geven en misschien kunnen mensen er motivatie uithalen die in dezelfde schoenen staan als mij. En ook voor mij om er later naar terug te kijken
 
2000 kcal tekort gaat je metabolisme binnen no time om zeep helpen, starten op een deficit van 500 en per week 100 kcal minderen gaat je zeker meer resultaat opleveren. Plus dat je niet eindigt op 1500 kcal.
Jaar maar als die extra 2000kcal cals bestonden uit verzadigde vetten en suikers? Bv chocolade en snoep.. kan dat dan ook zo veel kwaad om dat in één keer niet meer te eten? Want dat was wel het geval.. 😅
 
Back
Naar boven