XXL Nutrition

°NaturalGainz Journey° Transformatie 2.0!! Who's with me?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jaar maar als die extra 2000kcal cals bestonden uit verzadigde vetten en suikers? Bv chocolade en snoep.. kan dat dan ook zo veel kwaad om dat in één keer niet meer te eten? Want dat was wel het geval.. 😅
nouja 4000 kcal zonder te sporten naar 2000kcal met sporten is wel een enorm gat, wat ga je doen als straks je progressie stagneert? nog meer kcal droppen? meer cardio? ik denk dat een dieet dat begint op 2000kcal niet sustainable is voor langere tijd. Ik zou juist proberen om je de verbranding van je lichaam zo hoog mogelijk te houden. Ik heb het zelf op allebei de manieren gedaan en het is geen pretje om 1700kcal te eten plus cardio en trainen terwijl ik in mijn latere cuts dezelfde resultaten heb geboekt met een stuk hogere kcal inname.
 
nouja 4000 kcal zonder te sporten naar 2000kcal met sporten is wel een enorm gat, wat ga je doen als straks je progressie stagneert? nog meer kcal droppen? meer cardio? ik denk dat een dieet dat begint op 2000kcal niet sustainable is voor langere tijd. Ik zou juist proberen om je de verbranding van je lichaam zo hoog mogelijk te houden. Ik heb het zelf op allebei de manieren gedaan en het is geen pretje om 1700kcal te eten plus cardio en trainen terwijl ik in mijn latere cuts dezelfde resultaten heb geboekt met een stuk hogere kcal inname.
Dat is nu inderdaad de vraag, wanneer zal mijn gewicht stagneren bij een kcal iname van 2000 per dag.. ik veronderstel nog niet meteen.. maar inderdaad dan zal ik wel niet anders kunnen dan meer cardio of minder kcals/dag. hoe onprettig het ook zal zijn.

ik zal het aan de levende lijve moeten ondervinden hé
 
De kerel wilt 17 kg verliezen in 10 weken tijd. Zoals jezelf al zei gaat dat samen met een flink deficit. Dan ga je toch geen caloriebom eten?

Snap dat weegmomentje ook niet. Waarom niet wegen meteen zodra je uit bed rolt, zonder kleding?
Maar is 490 kcal echt een calorieenbom dan? Dat het niet realistisch is om dat aantal kg te verliezen staat imo los van een recept met macroberekening van een hamburger toch?
 
Maar is 490 kcal echt een calorieenbom dan? Dat het niet realistisch is om dat aantal kg te verliezen staat imo los van een recept met macroberekening van een hamburger toch?
Het was meen ik iets van 600 per broodje. En het waren 2 broodjes.
Dat is een behoorlijke hoeveelheid van je dagelijkse intake, met weinig volume.
Op die manier ga je het natuurlijk niet volhouden.
 
Maar is 490 kcal echt een calorieenbom dan? Dat het niet realistisch is om dat aantal kg te verliezen staat imo los van een recept met macroberekening van
Het was meen ik iets van 600 per broodje. En het waren 2 broodjes.
Dat is een behoorlijke hoeveelheid van je dagelijkse intake, met weinig volume.
Op die manier ga je het natuurlijk niet volhouden.
1broodje en 1/2 om precies te zijn 🤷🏼‍♂️ De rest heb ik dan wel s’avonds gegeten. Kcals zaten die dag rond de 2200.. niet precies getrackt maar zal toch redelijk nauwkeurig zijn. Wel een aanrader voor iedereen, echt lekker
 
423FE607-E9BF-4F9D-836D-103368FFDDC5.png

dit is het doel de komende 3 weken. Hopelijk kom ik zo in die 3 weken van 107kg naar ongeveer 100kg..
 
persoonlijk zou ik overwegen om je vetten wat hoger te zetten en koolhydraten iets lager, gaat je meer opleveren.
 
Inderdaad 50g vet is wel echt aan de lage kant.
 
persoonlijk zou ik overwegen om je vetten wat hoger te zetten en koolhydraten iets lager, gaat je meer opleveren.
Inderdaad 50g vet is wel echt aan de lage kant.
Misschien kan ik low carb en high carb day doen? De ene dag meer vetten, minder carbs, en de volgende minder vetten en meer carbs?

hoeveel gram vetten dan per dag? 70g?
 
Misschien kan ik low carb en high carb day doen? De ene dag meer vetten, minder carbs, en de volgende minder vetten en meer carbs?

hoeveel gram vetten dan per dag? 70g?
1 gram per lichaamsgewicht in kg aan vetten.
 
Overigens vind ik 2200 kcal wel erg laag, ik cut op 2000 kcal (dit was een deficit van 900 voor mij wat al erg groot is) en jij bent een stukje zwaarder dan ik.
 
Misschien kan ik low carb en high carb day doen? De ene dag meer vetten, minder carbs, en de volgende minder vetten en meer carbs?

hoeveel gram vetten dan per dag? 70g?
1g per kg lichaamsgewicht is een vuistregel (valt over te twisten), ikzelf zit liever wat hoger, 110g op 90kg

carb cyclen is inderdaad een idee, low carb op rustdagen en high(er) op trainingsdagen. Zorg wel dat je weekgemiddelde dan netjes uitkomt

ook op offdagen dat evt vetten wat verhogen zodat je niet een afrikaans dieet volgt
 
1broodje en 1/2 om precies te zijn 🤷🏼‍♂️ De rest heb ik dan wel s’avonds gegeten. Kcals zaten die dag rond de 2200.. niet precies getrackt maar zal toch redelijk nauwkeurig zijn. Wel een aanrader voor iedereen, echt lekker
Pfff, 2200, probeer ik nu voor een weekje te doen om vocht kwijt te spelen en dan op naar 3500, anders is er geen volhouden aan. Na 2 dagen voel ik mij al een onmens en heb IRL door eens een half eitje enzo zelfs beetje over die 2200 gezeten
 
dit zijn de macro’s😅..

maar dat komt goed voor vandaag. Nu heb ik terug een verzadigd gevoel, deze nammidag dan een paar rijstwafels. En vanavond nog een goeie kipfilet met rijst of pasta👌 Zal ideaal zijn
276AA44B-AF12-4A0C-A4D7-3F15E96CC2B6.png
 
3 eieren bakken, cheddar kaas erop. Sneedje bruin brood erop.

dan heel de boel omdraaien in de pan.
Advocado erop smeren, wat gedroogde uitjes en saus naar keuze.

dan nog een snee brood erop en die kant ook nog eens bakken.

is echt zéér lekker en makkelijk klaar te maken
 
Is ook erg lekker met een Wrap!
Echt een aanrader.

Enkel doe ik er nog paprika/komkommer op.

En geen cheddar kaas
 
Is ook erg lekker met een Wrap!
Echt een aanrader.

Enkel doe ik er nog paprika/komkommer op.

En geen cheddar kaas
Slim👌 Heb je een hoop minder vetten. Ga ik ook eens proberen
 
Zo doe ik hem zelf, En dan verdeel ik de wrap over 2 maaltijden.


1617887504814.png
 
Back
Naar boven