je kan naturel ver komen, je moet ook zien waar je goed in bent.
bvb in rusland, is het niet de bedoeling om dat je je sport kiest, maar sinds jonge leeftijd wordt je eigenlijk gescreend als ik het zo mag zeggen, en ze steken je daar waar jij het best in bent. dus als je potentieel hebt voor powerlifting, maar je voetbalt liever. dan kan je de voetbal op je kin kloppen, 't is van moeten, 't is van winnen voor de trots van rusland.
natuurlijk doen de meesten het dolgraag, maar je hebt er wel een paar die iets anders liever doen, maar toch meedoen omdat ze er zo goed in zijn.
er zijn sporten waar je redelijk ver kan komen zonder anabolica, en anderen waar je bijna as MOET nemen wil je een kans hebben.
2 voorbeelden :
BB en PL
in BB is AS echt ingeburgerd. wil je een kans maken op een wedstrijd, dan moet je al een aantal jaar training en kuren achter de rug hebben. ook omdat zo'n grote spiergroei moeilijk of bijna niet in een beperkt aantal jaren te bereiken is.
in PL is AS ook een factor. MAAR niet in die mate zoals in bb. je kan, mits een prachtige wilskracht en een uitstekende training, echt wel ver geraken in de sport. er zijn er en er zullen er altijd zijn die de gemakkelijke weg willen nemen en AS zullen nemen. maar het is niet gezegd dat zij zullen winnen.
je kan in de sport redelijk ver geraken omdat er dus minder mensen as nemen. althans niet in de IPF want het is een federatie die heel regelmatig test.
ik bvb ben nog altijd puur natuur. toch ben ik qua punten de vierde sterkste junior van het land. verder heb je nog onze geliefde en 'dikke' Florent, die dankzij een prachtig stel genen en de training van mijn coach verleden week nog 270kg heeft kunnen banken. dit zijn slechts een aantal voorbeelden.
je kan naturel wel ver geraken. verder dan je denkt. en het is ook te zien in wat.
volgens mij is het gemakkelijker om snelle en goede progressie te hebben in kracht dan in spiergroei. denk ik.