AndroidHealthClinic

Naturel?

Bezoekers in dit topic

maniac

Puny human
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
7.335
Waardering
54
Hoe groot kan je worden als naturel en hoe sterk?
Is natuurlijk afhankelijk van je genen, maar kan je nou echt van 80 naar bijvoorbeeld 110 kg gaan (zonder al te veel extra vet) in een paar jaartjes. Ik ben gewoon een beetje sceptisch. Welke topbodybuilders zijn er nou naturel?
Ik geloof er niet zo in dat je als naturel zo groot kan worden en ook nog sterk.
 
Ik denk dat er wel meer dan een paar jaartjes overheen gaan om van 80 naar 100 kg te komen. Ligt natuurlijk aan je lengte maar ga uit van 1.80m. Bv toen richard vertelde dat hij 30 kg in 1 jaar was aangekomen stond ik te stuiteren van verbazing. Later zag ik dat zn vet% waarschijnlijk (meer dan) evenredig was toegenomen.
 
Geen enkele topbodybuilder is naturel. en van 80 naar 110 kg in een paar jaartjes?? eerder een paar tientallen jaren?? Teninste voor mij, maar ja ik heb dan ook minder dan gemiddelde genen en ben ectomorph, dus massa winnen is echt heel moeilijk voor mij....
 
ben van mening dat je zonder AS echt wel zo groot en sterk kan worden dat andere "normale" mensen je als een reus/monster gaan aanzien... :D

maar als jouw doel is zo giga groot te willen worden als profs, dan heb je alleen aan super-genen niet genoeg vrees ik...
 
Originally posted by marcel
Ik denk dat er wel meer dan een paar jaartjes overheen gaan om van 80 naar 100 kg te komen. Ligt natuurlijk aan je lengte maar ga uit van 1.80m. Bv toen richard vertelde dat hij 30 kg in 1 jaar was aangekomen stond ik te stuiteren van verbazing. Later zag ik dat zn vet% waarschijnlijk (meer dan) evenredig was toegenomen.

Ik woog toen ik begon 78 kg met een vetpercentage van onder de 10%.(1.92 m lang)
Naar een jaar woog ik 113 kg.
Was gestopt met voetbal, at veel, trainde 6 dagen per week, en werd idd. ook dikker.
Maar vetpercentage liep pas daarna verder op, omdat ik op dat gewicht bleef hangen, en ik ook niet sterker werd ben ik nog meer gaan eten, en dus nog vetter geworden, maar ook sterker. dadelijk als ik afgetraind ben en toch mijn spiermassa redelijk weet te behouden(30 kg eraf) ben ik tevreden hoor.

toppers gebruiken ongeveer voor 100.000 dollar per jaar aan anabolica.
 
je kan naturel ver komen, je moet ook zien waar je goed in bent.

bvb in rusland, is het niet de bedoeling om dat je je sport kiest, maar sinds jonge leeftijd wordt je eigenlijk gescreend als ik het zo mag zeggen, en ze steken je daar waar jij het best in bent. dus als je potentieel hebt voor powerlifting, maar je voetbalt liever. dan kan je de voetbal op je kin kloppen, 't is van moeten, 't is van winnen voor de trots van rusland.
natuurlijk doen de meesten het dolgraag, maar je hebt er wel een paar die iets anders liever doen, maar toch meedoen omdat ze er zo goed in zijn.

er zijn sporten waar je redelijk ver kan komen zonder anabolica, en anderen waar je bijna as MOET nemen wil je een kans hebben.

2 voorbeelden :

BB en PL

in BB is AS echt ingeburgerd. wil je een kans maken op een wedstrijd, dan moet je al een aantal jaar training en kuren achter de rug hebben. ook omdat zo'n grote spiergroei moeilijk of bijna niet in een beperkt aantal jaren te bereiken is.

in PL is AS ook een factor. MAAR niet in die mate zoals in bb. je kan, mits een prachtige wilskracht en een uitstekende training, echt wel ver geraken in de sport. er zijn er en er zullen er altijd zijn die de gemakkelijke weg willen nemen en AS zullen nemen. maar het is niet gezegd dat zij zullen winnen.
je kan in de sport redelijk ver geraken omdat er dus minder mensen as nemen. althans niet in de IPF want het is een federatie die heel regelmatig test.

ik bvb ben nog altijd puur natuur. toch ben ik qua punten de vierde sterkste junior van het land. verder heb je nog onze geliefde en 'dikke' Florent, die dankzij een prachtig stel genen en de training van mijn coach verleden week nog 270kg heeft kunnen banken. dit zijn slechts een aantal voorbeelden.

je kan naturel wel ver geraken. verder dan je denkt. en het is ook te zien in wat.

volgens mij is het gemakkelijker om snelle en goede progressie te hebben in kracht dan in spiergroei. denk ik.
 
110+
Kan best hoor, maar niet in een paar jaartjes.
Vraag maar aan 3XL.
 
hmmz wat ik nou nog niet echt snap is dit..

Een as gebruiker en een naturel van beide 100 kg
Met zelfde lichaamsgewicht lengte enz..

Dan lijkt de as gebruiker vrijwel altijd droger,harder en groter?

Hoe kan dit?
 
Back
Naar boven