XXL Nutrition

Natuurlijk potentieel

Bezoekers in dit topic

Dat is de foto van je broertje...you cheater!!


hahaha, ik weet het maar vind het zo'n gave foto.

nee bij mij zit het zo:

Als ik flink aan het trainen ben en ik kijk naar mezelf frontaal in de spiegel dan denk ik, mwoah kan er nog best mee door ook musculair gezien. Massief brede schouders etc.
Draai ik dan een kwart slag, dan zie ik vanaf de zijkant een pens en een beetje zo'n midlife-kerel-eendekont en dan valt het toch weer tegen :sad:
 
I know how you feel bro...it happens to me toooo...high five!!
 
(Dus bijv. 1.78 mtr bij 78 kilo en 12%) ik zat toch veel hoger een 15jaar geleden.

Effe 80 kg en dan 78 kg op 10% natty.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
I know how you feel bro...it happens to me toooo...high five!!
big-guys-hugging.jpg
 
jij blijft me verbazen Harpie :D
 
Niemand een inzicht hierover ?
Ik heb wel eens formules gezien die uit de botstructuur (dikte polsen en enkels) afleiden wat je potentieel is. Zelf heb ik daar geen goed gevoel over, maar ken er ook geen literatuur over. Voor mijn gevoel moeten genetische zaken als je hormoonspiegel en receptoren en spiersynthese genen (denk aan myostatine) ermee te maken hebben.

BTW: het stuk van Harpep laat zien dat de beste natty BB-ers van hun generatie een FFMI kunnen halen van 25 of zelfs 25.4. Maar wat het potentieel is van een willekeurige Pietje Puk, is nog maar de vraag. Altijd minder dan deze elite BB-ers natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens formules gezien die uit de botstructuur (dikte polsen en enkels) afleiden wat je potentieel is. Zelf heb ik daar geen goed gevoel over, maar ken er ook geen literatuur over. Voor mijn gevoel moeten genetische zaken als je hormoonspiegel en receptoren en spiersynthese genen (denk aan myostatine) ermee te maken hebben.

BTW: het stuk van Harpep laat zien dat de beste natty BB-ers van hun generatie een FFMI kunnen halen van 25 of zelfs 25.4. Maar wat het potentieel is van een willekeurige Pietje Puk, is nog maar de vraag. Altijd minder dan deze elite BB-ers natuurlijk.

Dat dikte van de polsenverhaal hecht ik ook geen waarde aan.

Ik vind het artikel dat 3XL plaatste wel een goed licht werpen op de situatie.
 
Dat dikte van de polsenverhaal hecht ik ook geen waarde aan.
Toch zie je vaak dat mensen met dikkere enkels EN polsen meer potentie hebben...

Zelf ben ik wel van mening dat de average Joe naturel niet heel veel verder gaat komen dan lengte - 1 meter in kilo's bij een procentje of 6-8.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Toch zie je vaak dat mensen met dikkere enkels EN polsen meer potentie hebben...

Zelf ben ik wel van mening dat de average Joe naturel niet heel veel verder gaat komen dan lengte - 1 meter in kilo's bij een procentje of 6-8.

Ja okay daar kan ik me wel wat bij voorstellen, die zijn van nature dan al wat grover. (uitzonderingen daargelaten).

Thanx voor reactie
 
Dat dikte van de polsenverhaal hecht ik ook geen waarde aan.

Ik vind het artikel dat 3XL plaatste wel een goed licht werpen op de situatie.
O, sorry was inderdaad door 3XL gepost :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Toch zie je vaak dat mensen met dikkere enkels EN polsen meer potentie hebben...

Zelf ben ik wel van mening dat de average Joe naturel niet heel veel verder gaat komen dan lengte - 1 meter in kilo's bij een procentje of 6-8.

6% is voor de average joe al moeilijk. Toch als je daar wil op blijven hangen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
6% is voor de average joe al moeilijk. Toch als je daar wil op blijven hangen.

Lijkt me ook moeilijk te doen, hoewel ik daar geen ervaring mee heb.
Maar dan kom je toch meer in een zombie-dimensie terecht lijkt me.
 
6% is voor de average joe al moeilijk. Toch als je daar wil op blijven hangen.
Absoluut. Marvin heeft totaal geen realistisch beeld van wat een laag maar gezond vetpercentage is, wat langere tijd te handhaven valt (sorry Skatermarvin ...)
 
Absoluut. Marvin heeft totaal geen realistisch beeld van wat een laag maar gezond vetpercentage is, wat langere tijd te handhaven valt (sorry Skatermarvin ...)
6% is ook niet lang te handhaven, maar in mijn geval moet 80kg bij 1.80m en 6% haalbaar zijn naturel..je kunt er ook 5% bij optellen en ongeveer uitgaan van: naturel potentieel (average joe) = (lengte - 1 meter) + 5kg @ 10%

En de meeste redden dat al niet eens..
 
6% is ook niet lang te handhaven, maar in mijn geval moet 80kg bij 1.80m en 6% haalbaar zijn naturel..je kunt er ook 5% bij optellen en ongeveer uitgaan van: naturel potentieel (average joe) = (lengte - 1 meter) + 5kg @ 10%

En de meeste redden dat al niet eens..
Die 10% klinkt al beter te handhaven :) Maar nog steeds een opgave voor veel mensen hoor. Voor mij zou dat dan 78 kg zijn bij 10%, dus 70.2 kg VVM, klinkt wel ongeveer haalbaar, maar dan heb ik nog even werk aan de winkel :o
 
Die 10% klinkt al beter te handhaven :) Maar nog steeds een opgave voor veel mensen hoor. Voor mij zou dat dan 78 kg zijn bij 10%, dus 70.2 kg VVM, klinkt wel ongeveer haalbaar, maar dan heb ik nog even werk aan de winkel :o
Klopt...en dan moet ook werkelijk alles op orde zijn. Training, slaap, voeding (voedsel timing), macro's...micro's...you name it..

Houdt ons lekker bezig ;)
 
Als je nu al bezig bent te kijken naar wat ooit het maximale haalbaar is zal je dat nooit halen :(

Wanneer ik mezelf als vb neem, mijn piek was 105kg, 6%= ca 99kg VVM (L=1.81) en een jaar of 25 trainen achter elkaar rug. Dik over die sommetjes hierboven dus, alleen heb ik tijdens de jaren nooit naar zulke sommetjes gekeken en vind ik het eigenlijk allemaal BS wat door ervaring ook als BS is bewezen!

Maar, ga gerust je gang, leg jezelf beperkingen op :)
 
Als je nu al bezig bent te kijken naar wat ooit het maximale haalbaar is zal je dat nooit halen :(
Maar, ga gerust je gang, leg jezelf beperkingen op :)

Precies, grenzen beginnen meestal in iemand's hoofd :)

Gewoon door blijven gaan met grenzen verleggen.

Succes kweekt succes, omdat het veronderstelde beperkingen ondermijnt.....
 
Laatst bewerkt:
Als je nu al bezig bent te kijken naar wat ooit het maximale haalbaar is zal je dat nooit halen :(

Wanneer ik mezelf als vb neem, mijn piek was 105kg, 6%= ca 99kg VVM (L=1.81).. Dik over die sommetjes hierboven dus, alleen heb ik tijdens de jaren nooit naar zulke sommetjes gekeken en vind ik het eigenlijk allemaal BS wat door ervaring ook als BS is bewezen!

Maar, ga gerust je gang, leg jezelf beperkingen op :)

Ik ben gewoon bezig met kennis vergaren. Ik ben prima tevreden met mijn lichaamscompositie, wat groter mag (benen lopen achter nog).

Ik ben op middelbare leeftijd, train weliswaar 5 als 6x per week, maar puur omdat ik dat lekker vind en fit te blijven.

:thumb:
 
Back
Naar boven