AndroidHealthClinic

Natuurlijk potentieel

  • Topic starter Inb4
  • Startdatum
  • Reacties 60
  • Weergaven 4K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

Ik ben gewoon bezig met kennis vergaren. Ik ben prima tevreden met mijn lichaamscompositie, wat groter mag (benen lopen achter nog).

Ik ben op middelbare leeftijd, train weliswaar 5 als 6x per week, maar puur omdat ik dat lekker vind en fit te blijven.

:thumb:

Ik denk dat bij veel mensen 10kg boven hun lichaamslengte op een deftig VP (+- 10-12%) een goede richtlijn is van hun potentieel.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik denk dat bij veel mensen 10kg boven hun lichaamslengte op een deftig VP (+- 10-12%) een goede richtlijn is van hun potentieel.

Ik geloof niet dat ik 85kg natty ga halen op 10%
 
Hallo Dbb'ers,

Ik vraag me al enige tijd af of er "algemene richtlijnen" zijn waaraan je kunt aflezen of iemand aan zijn natuurlijk potentieel zit.

Als ik naar iemand zijn Stats kijk dan kijk ik naar Lengte / gewicht en Vp%.
Vaak redeneer ik zo dat als iemand zijn lengte in gewicht heeft behaald (bij laten we zeggen een Vp% van 12).
(Dus bijv. 1.78 mtr bij 78 kilo en 12%) dat hij dan om en nabij zijn natuurlijke max zit.

Dit is puur gebaseerd op wat ik rondom me heen zie, volg en inschat.
Ik kan er in elk geval niet een eenduidig antwoord op vinden.

Kan iemand hier wat zinnigs over roepen ?

Bvd, Marc
Ik vind dat het natuurlijke potentie vaak echt onderschat word. Bij heel veel bekende natuurlijke bbers (instagram, youtube) word vaak ROIDS geroepen.. Mensen die al 10 jaar trainen, en per jaar maar misschien 0,5kg of misschien nét 1kg spier per jaar gainen. Het gaat nou eenmaal super sloom uiteindelijk, er kan nog zoveel progressie gemaakt worden in de jaaaaren die volgen!
 
Ik vind dat het natuurlijke potentie vaak echt onderschat word. Bij heel veel bekende natuurlijke bbers (instagram, youtube) word vaak ROIDS geroepen.. Mensen die al 10 jaar trainen, en per jaar maar misschien 0,5kg of misschien nét 1kg spier per jaar gainen. Het gaat nou eenmaal super sloom uiteindelijk, er kan nog zoveel progressie gemaakt worden in de jaaaaren die volgen!

Ja ongetwijfeld, je kunt naturel behoorlijk groot worden, weliswaar kost dat tijd. Dat zijn voor mij de echte bikkels, heb ik respect voor.

Ook voor gasten die op een gegeven moment gaan roiden (ik begrijp het in "elk" geval).
 
Ja ongetwijfeld, je kunt naturel behoorlijk groot worden, weliswaar kost dat tijd. Dat zijn voor mij de echte bikkels, heb ik respect voor.

Ook voor gasten die op een gegeven moment gaan roiden (ik begrijp het in "elk" geval).
Ja tuurlijk, als ze er open over zijn altijd respect voor (nietnattyclaimen). Vind het alleen altijd jammer als mensen na 2/3 jaar trainen denken Oh ik groei niet meer, tijd om te hoppen. Maarja, ook weer: persoonlijke voorkeur :p
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik denk dat bij veel mensen 10kg boven hun lichaamslengte op een deftig VP (+- 10-12%) een goede richtlijn is van hun potentieel.
Dit soort relaties is veel te simpel omdat gewicht toeneemt met de derde macht van de lengte. Het zal dus alleen bij mannen (bij vrouwen zal het getal anders zijn) van een bepaalde lengte op kunnen gaan, daaronder en daarboven niet. En de reden van 3XL dat je je door dit soort rekensommetjes ook kan beperken is ook wel iets om in het hoofd te houden....
 
Dit soort relaties is veel te simpel omdat gewicht toeneemt met de derde macht van de lengte. Het zal dus alleen bij mannen (bij vrouwen zal het getal anders zijn) van een bepaalde lengte op kunnen gaan, daaronder en daarboven niet. En de reden van 3XL dat je je door dit soort rekensommetjes ook kan beperken is ook wel iets om in het hoofd te houden....

Het is geen heilige richtlijn en idd niet 100% van toepassing op mensen boven/onder bepaalde lengte maar voor de meeste is het een mooi doel om dat naturel te proberen halen. Velen zullen het zelfs niet eens halen dus voor de meeste vormt het zeker geen beperking ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor manlets wel ja.. ;)

Soort compensatie van God...:roflol:



1m 80 en 90 kg wegen ook ni bepaald moeilijk om te halen.

Zou niet weten waarom het voor kleinere mensen makkelijker zou zijn om 10kg boven de lengte te wegen.
 
1m 80 en 90 kg wegen ook ni bepaald moeilijk om te halen.

Zou niet weten waarom het voor kleinere mensen makkelijker zou zijn om 10kg boven de lengte te wegen.

Vrij simpel, stel dat jij 1m70 bent en 80kg weegt.

Iemand van 1m80 heeft dan een paar kg skelet extra (ik zeg maar iets: 5kg) dus voor dezelfde spiermassa moet die persoon dan 85kg wegen.
 
Vrij simpel, stel dat jij 1m70 bent en 80kg weegt.

Iemand van 1m80 heeft dan een paar kg skelet extra (ik zeg maar iets: 5kg) dus voor dezelfde spiermassa moet die persoon dan 85kg wegen.

We spreken toch gewoon over 10kg boven de lengte niet allerlei berekeningen :)

Dus 1m80 = 90kg 1m70 =80kg
 
We spreken toch gewoon over 10kg boven de lengte niet allerlei berekeningen :)

Wel omdat jij zegt dat iemand die groter is even gemakkelijk 10kg boven zijn lengte kan wegen dan iemand die kleiner is... Daarom geef ik dat voorbeeld.

In mijn voorbeeld is het dus moeilijker voor iemand van 1m80 om 90 te wegen in vergelijking met iemand van 1m70 die 80kg weegt... Omdat de persoon van 1m80 dus ongeveer 5kg spieren extra moet kweken.

Ben ik wat duidelijk want ben nog slaperig? (slecht geslapen deze nacht)

Nu, ik blijf er wel bij dat 10 kg boven je lengte een heel mooi doel is om naturel te proberen halen. Maar voor de 1 zal het moeilijker zijn dan voor de ander :p
 
1m 80 en 90 kg wegen ook ni bepaald moeilijk om te halen.

Zou niet weten waarom het voor kleinere mensen makkelijker zou zijn om 10kg boven de lengte te wegen.
Tja...toch werkt het niet zo.

Alle manlets om me heen lijken wat dat betreft gewoon meer voordeel te hebben qua spiermassa in verhouding. Vanaf 1.80m ongeveer begint het klote te worden en hoe langer...hoe kutter..

Vrij simpel, stel dat jij 1m70 bent en 80kg weegt.

Iemand van 1m80 heeft dan een paar kg skelet extra (ik zeg maar iets: 5kg) dus voor dezelfde spiermassa moet die persoon dan 85kg wegen.
Precies..

Ik zie mezelf noway 90kg wegen @10% (naturel!)

We spreken toch gewoon over 10kg boven de lengte niet allerlei berekeningen :)

Dus 1m80 = 90kg 1m70 =80kg
En toch gaat het zo niet op..
 
Wel omdat jij zegt dat iemand die groter is even gemakkelijk 10kg boven zijn lengte kan wegen dan iemand die kleiner is... Daarom geef ik dat voorbeeld.

In mijn voorbeeld is het dus moeilijker voor iemand van 1m80 om 90 te wegen in vergelijking met iemand van 1m70 die 80kg weegt... Omdat de persoon van 1m80 dus ongeveer 5kg spieren extra moet kweken.

Ben ik wat duidelijk want ben nog slaperig? (slecht geslapen deze nacht)

Nu, ik blijf er wel bij dat 10 kg boven je lengte een heel mooi doel is om naturel te proberen halen. Maar voor de 1 zal het moeilijker zijn dan voor de ander :p
Duidelijk...
 
Tja...toch werkt het niet zo.

Alle manlets om me heen lijken wat dat betreft gewoon meer voordeel te hebben qua spiermassa in verhouding. Vanaf 1.80m ongeveer begint het klote te worden en hoe langer...hoe kutter..

Precies..

Ik zie mezelf noway 90kg wegen @10% (naturel!)

En toch gaat het zo niet op..

Dan heb ik enorm goede genen :) 78 kg op 164 :) wel lang geleden. en ooit 80 maar wel vetter :)
 
Dan heb ik enorm goede genen :) 78 kg op 164 :) wel lang geleden. en ooit 80 maar wel vetter :)
Dan heb je zeker goed genen...echter...waarom weeg je nu maar 69kg.

En heb je foto's van 1.64m bij 78kg?
 
Dan heb je zeker goed genen...echter...waarom weeg je nu maar 69kg.

En heb je foto's van 1.64m bij 78kg?

Ik heb 7 operaties achter de rug. Werkongevallen icm zwaar werk. De laatste operatie was midden 2016. Ben nu pas deftig hersteld.

Om die 78 te halen en behouden moet ik optimaal kunnen trainen. En dat gaat niet meer (voorlopig,ik hoop op beterschap). Moet rond mn blessures trainen.

En ben geen 30 meer. Ben er 40 en het gaat toch moeilijker.

Fotos neen. Ik haat fotos nemen/laten nemen. En ga hier ook niet mee beginnen om op dbb bewijs te kunnen leveren :)
 
Heel persoonsgebonden natuurlijk.
Zelf zou ik ook naar de beginstats kijken.

Ik ken iemand die nu natty 1.85 93kg 12% is, maar die was 95kg dikzak toen die begon na minder dan een jaar trainen 85kg 15%.

Zelf ben ik na bijna 4 jaar nog niet op die lengte gewicht 10% verhouding, maar ik begon zelf op 69kg 16%, ik ben dus bijna 25kg aangekomen en mijn VP is alleen maar gezakt.

Ik zal natty nooit ver boven 90kg 10% komen.

Moeilijk dit, toen ik op 82kg zat (ben 1.82m) op 10-12% is er daarna nog zeker 8 a 10kg bijgekomen bij hetzelfde vet%

Ik kan er wel weer heel harpepperig over gaan doen, maar ik kan er ook geen eenduidig antwoord op vinden.


Dan ben je wel een uitzondering.

Ik zie ze niet veel die op 1.80 90kg 10% kunnen worden zonder gear.


Als je 10kg boven je lengte met 12% zit je wel dicht op je max

Of er al boven.

Als ik 99kg 10% zou kunnen worden natty ben ik 35kg natty massa aangekomen :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Nu ja als ik er veel zie trainen dan zie ik al wel waarom ze nooit veel meer gaan wegen dan hun lengte.

Heb er al heel veel horen zeggen dat ze hard trainen,maar als je ze dan bezig ziet is het heel wat minder.En vaak ronduit slecht.
 
Back
Naar boven