MuscleMeat

Natuurlijk potentieel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sephirothsnake

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2006
Berichten
14.139
Waardering
29
Na hoeveel jarentrainen heeft een man gemiddeld zijn natuurlijk spier potentieel bereikt?
 
zal grotendeels afhankelijk zijn van kwaliteit van je trainingen, of je voeding in orde is, rust etc.
ook randvoorwaarden als ziekte, genen zullen er wel mee te maken hebben. valt denk ik weinig zinnigs over te zeggen.
 
zijn er hier dan geen gemiddelden/percentages over bekend?
 
niet dat ik weet, en wat dan je schiet er niet veel mee op.
 
Nooit, omdat je altijd naturel kan doorgroeien, het gaat alleen steeds moeilijker. Verder omdat je natuurlijke testosteron steeds daalt naargelang leeftijd betekend dat vaak een verlies of beperking in groei van spiermassa, maar dan ben je al wat ouder.

Men vergeet altijd dat AAS niets anders doen dan het groeiproces versnellen, het proces van groei (iig het potentieel) is altijd aanwezig, bijgevolg kan je altijd groeien zolang de omstandigheden het toelaten. Het is dus niet zo dat je op een dag plots geen gram meer kan bijkomen wat je ook doet, en dan verplicht bent om maar chemische middelen te gebruiken die een "bepaalde bariere doorbreken".

Een meer logische vraag zou zijn: "Wat is een goede natuurlijke basis om te gaan denken aan hulp van middelen die het groeiproces versnellen om een bepaald doel eerder te bereiken?" Dat hangt dan weer af van wat je doel is, sommige doelen kunnen makkelijk op natuurlijke basis behaald worden, anderen zijn in eenzelfde tijdsbestek niet haalbaar.
 
de wet van de verminderde meeropbrengst dus
 
Een meer logische vraag zou zijn: "Wat is een goede natuurlijke basis om te gaan denken aan hulp van middelen die het groeiproces versnellen om een bepaald doel eerder te bereiken?" Dat hangt dan weer af van wat je doel is, sommige doelen kunnen makkelijk op natuurlijke basis behaald worden, anderen zijn in eenzelfde tijdsbestek niet haalbaar.

Inderdaad zo bedoel ik het.

K wou gewoon weten of hier statestieken omtrent zijn.
Wanneer merkt de gemiddelde man bv. dat hij nog maar zeer traag winst boekt.
Het hangt natuurlijk (zoals al gezegd) van honderden factoren af. (training, potentieel, voeding......)
 
sommigen zitten na 2 jaar op een plateau waarbij ze nauwelijks meer progressie boeken voor anderen geldt misschien 3 jaar. het is heel moeilijk om zoiets te onderzoeken.
stel dat mensen dan creatine nemen kunnen ze stapje hoger komen. maar als zulke dingen ook geen progressie meer teweeg brengen zul je aan iets anders moeten gaan denken. dat is een keuze die je zelf neemt. dat kun je alleen voor jezelf uitmaken.
 
na 2 a 3 jaar op een plateau.. uuuh dat is niet echt gemiddeld denk ik... Ik denk dat je de 1e 4 a 5 jaar toch wel jaarlijks wat pure kg's spiermassa ziet verschijnen op de weegschaal. Het word natuurlijk wel steeds minder en moeilijker om te blijven gainen.. In het 4e a 5e jaar zal je niet meer als 5kg pure spiermassa meer pakken per jaar.
 
ik heb het ook over 'sommige' en dat voor anderen 3 jaar geldt.
wat je zelf al zegt:

In het 4e a 5e jaar zal je niet meer als 5kg pure spiermassa meer pakken per jaar

dan kun je toch wel spreken van een inmiddels flinke verminderde meeropbrengst. Lastige punt is: wat is de definitie van plateau in dit verhaal.
massa verkrijgen of vooruitgaan in kracht?
 
Ik ben het niet met Big T eens,
zijn antwoord ontkracht hij zelf al. Als je test natuurlijk daalt(door leeftijd) en je traint al jaren serieus zul je geen progressie meer boeken.
Theoretisch kun je gemiddeld tot je 80e jaar kracht opbouwen, maar weer is de baseline (begin waarde) van belang. ( er zijn ook geen topsporters van 50+)

Ook dat AS niets anders doet dan het groeiproces versnellen lijkt me onwaar. Door gebruik van AS krijgt je oa hormoonwaarden die natuurlijk onhaalbaar zijn, hierdoor heb je niet alleen de mogelijkheid om sneller, maar ook om meer spiermassa aan te zetten.
 
Ik ben het niet met Big T eens,
zijn antwoord ontkracht hij zelf al. Als je test natuurlijk daalt(door leeftijd) en je traint al jaren serieus zul je geen progressie meer boeken.
Theoretisch kun je gemiddeld tot je 80e jaar kracht opbouwen, maar weer is de baseline (begin waarde) van belang. ( er zijn ook geen topsporters van 50+)

Ook dat AS niets anders doet dan het groeiproces versnellen lijkt me onwaar. Door gebruik van AS krijgt je oa hormoonwaarden die natuurlijk onhaalbaar zijn, hierdoor heb je niet alleen de mogelijkheid om sneller, maar ook om meer spiermassa aan te zetten.

idd :cool:
 
Nooit, omdat je altijd naturel kan doorgroeien, het gaat alleen steeds moeilijker. Verder omdat je natuurlijke testosteron steeds daalt naargelang leeftijd betekend dat vaak een verlies of beperking in groei van spiermassa, maar dan ben je al wat ouder.

Men vergeet altijd dat AAS niets anders doen dan het groeiproces versnellen, het proces van groei (iig het potentieel) is altijd aanwezig, bijgevolg kan je altijd groeien zolang de omstandigheden het toelaten. Het is dus niet zo dat je op een dag plots geen gram meer kan bijkomen wat je ook doet, en dan verplicht bent om maar chemische middelen te gebruiken die een "bepaalde bariere doorbreken".

Een meer logische vraag zou zijn: "Wat is een goede natuurlijke basis om te gaan denken aan hulp van middelen die het groeiproces versnellen om een bepaald doel eerder te bereiken?" Dat hangt dan weer af van wat je doel is, sommige doelen kunnen makkelijk op natuurlijke basis behaald worden, anderen zijn in eenzelfde tijdsbestek niet haalbaar.

Soms snap ik ook niet, waarom zijn bodybuilders nooit tevreden, je kunt na een tijd als je moeilijk bijkomt het ook gewoon bijhouden.
 
chk allemaal even de log van powerblade. Hij post dan wel niet meer, maar wat die gast op die leeftijd nog heeft gedaan... zonder AS!

dedication is the keyword.
 
Ik train al 19 jaar naturel en het lukt me nog steeds vooruitgang te boeken,
het kost wel de nodige moeite natuurlijk;), het blijft vogelen met voeding, rust, training en supplementen maar het lukt nog steeds...

Tijdens en na de recordpoging b.v. was mijn lichaam toch wel in shock, heb daarna 6 dagen rust gepakt en heb mijn eiwitinname omhoog geschroeft. Nu een maand of 7 na de recordpoging sta ik gewoon 6 kg zwaarder, vergelijkbaar met de progressie die ik had in mijn eerste jaar.
Voor volgend jaar ben ik tevreden met 1 a 2 kg kwaliteitsmassa erbij en hoop
natuurlijk een hoop details te verbeteren:cool: .

Ik ben best tevreden en stel/werk naar realistische doelen..
 
@ Dave Hawk, hoeveel van die 6kg denk je dat je door je recordpoging heb gewonnen dan? Misschien is het voor iedereen wel een keer goed een paar uur te trainen en daarna een week rust nemen :D
 
als je 6 kilo zwaarder bent gewonnen wil dat niet zeggen dat je 6 kilo VVM hebt gewonnen.
 
En al helemaal niet in zeven maand:D

1 kg spiermassa winst per maand lijkt me toch niet zo heel uitzonderlijk? Of bedoel je dat dit niet kan na 19 jaar training?
 
Back
Naar boven