MuscleMeat

Natuurlijke Pre-Workout (Kratom)

• Topic starter VdPJ
  • Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 844
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

VdPJ

Novice
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
73kg
Hey iedereen,

ik gebruik al een tijdje verschillende preworkouts van heel lichte tot redelijk sterke en al dan niet aangevuld met extra beta alanine.
Door het gebruik begon ik tolerantie op te bouwen en gaf het me niet de gewenste kick meer zoals in het begin. Ik had ook meer last van de bijwerkingen en zat telkens na 30 minuten trainen op de pot.

Nu ben ik al een tijdje (2 jaar) kratom op verschillende manieren beginnen te gebruiken en kan hierbij een goede dosis vinden die ideaal is als preworkout, zonder de nare bijwerkingen.
Ik gebruik kratom ook af en toe ter vervanging van energydrinks en koffie.

Als preworkout gebruik ik een kleine dosis (2-3gr) kratom gemengd in water 30 min voor de training.
Aangezien dat kratom bij grote dosis ook een verdovend effect geeft moet je opletten dat je niet te hard gaat tijdens de training om blessures te voorkomen.
Heb van de kratom nog niet veel bijwerkingen ondervonden, behalve dat het verslavend kan werken omdat het juist zo goed werkt. Maar dat moet je zelf onder controle houden natuurlijk.
Ook gebruik ik extra magnesium supplement aangezien kratom ook stoppend kan werken bij veelvuldig gebruik.

Zijn er nog die ervaring hebben met kratom, positief of negatief?

Ik heb ook even getest met Phenibut, maar dat was niets voor mij. Werd helemaal crazy van dat goedje.
Ook veel te trage werking en nawerking.

Hoe bedoel je gezond? Van de gewone preworkouts had ik veel meer bijwerkingen, zelfs hartkloppingen.
Als je kratom Googled vind je inderdaad veel misbruik van kratom, maar je kan het ook gewoon gebruiken zonder te misbruiken.

Er is inderdaad heel weinig bekend over kratom, aangezien dit hier in europa bijna niet gebruikt wordt. Wordt vooral in Azie gebruikt, daar groeit de boom dus ook letterlijk overal.
Het is zelfs zo dat kratom niet gekeurd is of wil worden door de FDA, wat dus wil zeggen dat, indien het verkocht wordt, het niet bedoeld is voor menselijke consumptie.
....Maar dat is met Clen ook zo. Dat is normaal voor de paardjes :)

Er wordt hier nog veel te weinig onderzoek rond gedaan en blijkbaar wordt het ook langs alle kanten tegen gewerkt.
Soms is dit ook het gevolg als een product/plant/stof te goed is dat men dit bewust doet.

In ieder geval, je kan kratom gemakkelijk online bestellen, dus het is te gebruiken en we kunnen ermee experimenteren.
Echter heb je het gissen naar de kwaliteit ervan omdat het juist door geen enkele instantie gecontroleerd wordt, en ook niet hoeft omdat het verkocht wordt als 'niet voor menselijke consumptie'. Dus valt in dezelfdekoop categorie als verfpoeder of iets anders dat niet eetbaar is.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik er goede resultaten mee heb.
Bloedwaarden ook nog steeds ok na 2 jaar gebruik.

Nu gebruik ik vooral de witte kratom als pre in combinatie met een stack van RAD140 en OXADROL.
Moest er iets veranderen of ik ergens last van krijgen, laat ik het jullie weten.

Reden: twee chemicaliën verwijderd
Laatst bewerkt:
Is en blijft een drug die wordt gebruikt als alternatief voor cocaïne (in lage dosis) of morfine (hogere dosis) en het kan, in lage dosis, dodelijk zijn als dit met bepaalde medicijnen of andere middelen wordt gebruikt.

Daarbij is het een verslavende middel. En niet 'omdat het zo goed werkt', want dan kun je eiwitpoeder ook verslavend noemen. Het middel zelf is verslavend omdat het een opioid is.

Je moet je afvragen waarom het risico voor jou (niet voldoende getest, veel mogelijke bijwerkingen oa ook psychotische symptomen) minder belangrijk is dan het positieve (en dat is wat?) ?

Als iemand die zeer pro-drugs is, vind ik dit onverstandig en sluit ik me bij Hell93 aan. Ik vraag me af of trainen wel je ding is, als je daar zo vaak iets voor nodig hebt? Een training zelf hoort een boost te geven, niet de stimulerende middelen die je vooraf neemt. Dat is meer een ondersteuning voor enkele dagen waar het energieniveau laag is.

Net als cafeïne bouwt kratom ook tolerantie op. Helaas kun je daar wel lichamelijk verslaafd van raken en een stuk heftiger afkicken dan dat weekje hoofdpijn van cafeïne. En ook dat is niet goed voor je lichaam, ookal is het effect niet zo direct te merken zoals hartkloppingen bij een hoge dosis stimulanten.

De heftige opiod misselijkheid die ik van een lage dosis kratom kreeg zegt wel genoeg over de effecten er van. Kratom is niet zo heel onschuldig als je probeert over te laten komen. Het klinkt meer als whitewashing om het voor jezelf goed te praten. Het is prima spul om zo af en toe te nemen om te ontspannen of voor een kleine boost (al gaat mijn voorkeur daarvoor naar kava), maar imo niet om met zo'n regelmaat te nemen. Maar dat is mijn mening met elke drug, er is een vage lijn tussen recreatief en regelmaat.

De beste pre workout is gewoon een goede maaltijd en een bak sterke koffie en een liter water met creatine. Heb je veel meer aan.

Ik neem wel eens een pwo-tje in de vorm van poeder (van mijn vrouw), zo eens in de twee weken op een vrijdag, maar ik merk zelf dat ik dan tijdens het trainen gewoon lam kan worden en ga gapen, dus tja.....

Back
Naar boven