Fitness Seller

Natuurlijke supplementen

Bezoekers in dit topic

kin

Novice
Lid geworden
25 jan 2023
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
74kg
Vetpercentage
23%
Hoi,

ik train al heel mijn leven (telkens met pauzes van soms maanden) en daarom gebruik ik geregeld supplementen zoals gainers, pre-workout, creatine,…

Tegenwoordig probeer ik het gezondere segment maar eerlijk is eerlijk, er is weinig keuze dus ben ik aan het overwegen om zelf iets op de markt te gooien.

Ik vraag mij dus af, zijn er nog mensen die het liever natuurlijk en gezond houden en wat gebruiken jullie dan? Zouden jullie iets natuurlijk verkiezen boven pakweg xxl?
 
Want niet-"natuurlijk" staat gelijk aan ongezond?
 
Hoi,

ik train al heel mijn leven (telkens met pauzes van soms maanden) en daarom gebruik ik geregeld supplementen zoals gainers, pre-workout, creatine,…

Tegenwoordig probeer ik het gezondere segment maar eerlijk is eerlijk, er is weinig keuze dus ben ik aan het overwegen om zelf iets op de markt te gooien.

Ik vraag mij dus af, zijn er nog mensen die het liever natuurlijk en gezond houden en wat gebruiken jullie dan? Zouden jullie iets natuurlijk verkiezen boven pakweg xxl?
Wat bedoel je met “iets natuurlijk”
Wat is er niet natuurlijk aan iets van Xxl?
Vage vraag.
 
Defineer gezond/ongezond en natuurlijk
 
Gainer kan je maken van havermout + pindakaas, veel natuurlijker ga je het niet krijgen.
Creatine is gewoon een natuurlijk (eigenlijk dierlijk afaik) stofje dat ze nu in poedervorm hebben.

Pre-workouts , tja dat is gewoon meuk. Dan moet je op coca bladeren kauwen als je iets natuurlijks wilt waar je hard op gaat.
 
Als ik het 'gezondere segment' & 'natuurlijk' interpreteer kom is sowieso niet uit op supplementen. Hoe gezonder en natuurlijker ik denk hoe dichter ik bij onbewerkt voedsel kom. Hoe groener ik denk hoe dichter het bij huis vandaan komt. Dus dat beweegt allemaal weg van supplementen.

Voor nieuwe producten kun je sowieso niet concurreren in deze markt zonder kapitaal heavy te zijn, je zult om een begin te maken een kleine niche aan moeten spreken die je kunt bereiken met minder kapitaal. E.g. de Amsterdamse vrouwelijke fitness mensen van 50+ met een wijn-verslaving. Eenmaal een beetje grip (lees: succes en inkomsten) kun je je afzetmarkt verbreden. Kennis komt vanuit de software overigens, maar ik vind dat het toepasbaar is op bijna elke industrie. Even een aanname in je budget, maar als je wel kapitaal heavy was geweest had je wel een marktonderzoek laten doen ;)
 
Creatine is gewoon een natuurlijk (eigenlijk dierlijk afaik) stofje dat ze nu in poedervorm hebben.
De creatine die je koopt komt voort uit een chemische reactie van sarcosine met water en cyanamide. Is volledig synthetisch (en niet 'natuurlijk' of dierlijk).
 
Ik bedoel ongezond in de zin dat de meeste heel veel suikers bevatten (wat weer een andere vraag is want hoe belangrijk is smaak zolang je x resultaat behaalt), caffeine of overdreven dosissen van vitamines, etc..

Uiteraard zal dit niet altijd interessant zijn voor iedereen, mensen hebben uiteenlopende redenen om te fitnessen.. maar eigenlijk komt mijn vraag neer op wie er wel of niet bezig is met het lezen van de ingrediënten? En wat vinden jullie er dan van?
 
Als ik het 'gezondere segment' & 'natuurlijk' interpreteer kom is sowieso niet uit op supplementen. Hoe gezonder en natuurlijker ik denk hoe dichter ik bij onbewerkt voedsel kom. Hoe groener ik denk hoe dichter het bij huis vandaan komt. Dus dat beweegt allemaal weg van supplementen.

Voor nieuwe producten kun je sowieso niet concurreren in deze markt zonder kapitaal heavy te zijn, je zult om een begin te maken een kleine niche aan moeten spreken die je kunt bereiken met minder kapitaal. E.g. de Amsterdamse vrouwelijke fitness mensen van 50+ met een wijn-verslaving. Eenmaal een beetje grip (lees: succes en inkomsten) kun je je afzetmarkt verbreden. Kennis komt vanuit de software overigens, maar ik vind dat het toepasbaar is op bijna elke industrie. Even een aanname in je budget, maar als je wel kapitaal heavy was geweest had je wel een marktonderzoek laten doen ;)
Interessante vraag, wat is het doel van supplementen en moeten ze per definitie bepaalde stoffen bevatten..

Waarom geld investeren in een marktonderzoek als je bodybuilding.nl hebt :D
 
De creatine die je koopt komt voort uit een chemische reactie van sarcosine met water en cyanamide. Is volledig synthetisch (en niet 'natuurlijk' of dierlijk).
potverdorrie, word ik gewoon genept.
Achja waarschijnlijk is over 10 jaar alles synthetisch met alles wat ze tegenwoordig in de fabriek maken of 3d printen.
 
Ik bedoel ongezond in de zin dat de meeste heel veel suikers bevatten
Suiker an sich is niet ongezond. Maar ik ben het volledig met Chris1989 eens, echt gezond betekent 100% onbewerkt (is dat dan paleo dieet?). En zelfs dan, de grond, de lucht overal zit wel vervuiling in. De vraag is dan dus eerder, hoe ver wil ik gaan in 'gezond' eten?
 
Hoi,

ik train al heel mijn leven (telkens met pauzes van soms maanden) en daarom gebruik ik geregeld supplementen zoals gainers, pre-workout, creatine,…

Tegenwoordig probeer ik het gezondere segment maar eerlijk is eerlijk, er is weinig keuze dus ben ik aan het overwegen om zelf iets op de markt te gooien.

Ik vraag mij dus af, zijn er nog mensen die het liever natuurlijk en gezond houden en wat gebruiken jullie dan? Zouden jullie iets natuurlijk verkiezen boven pakweg xxl?
 
Is de supplementen markt al niet genoeg verzadigd?
 
Interessante vraag, wat is het doel van supplementen en moeten ze per definitie bepaalde stoffen bevatten..
Stiekem denk ik dat je aardig wat onderzoek gedaan hebt om tot de conclusie te komen dat je het wat beter zou kunnen? Althans dat is vaak zo als ze met het idee komen voor een product.

Een kennis, die microbioloog is, heeft mij ooit eens uitgelegd hoe verkeerd de publieke opinie gemiddeld genomen is. Van die typische uitspraken zoals 'product met veel e nummers, bah' terwijl het Europees gemonitorde stoffen zijn e.g E150b == gebrande suiker met een onderzocht ADI waarde. Ik heb het ook wel eens kortstondig gedacht moet ik eerlijk bekennen. Punt eigenlijk is, je moet er in werken en precies snappen tot op micro niveau om een 'beter' product te kunnen maken dan dat er al is als je het op de markt wil brengen als beter. Dat stukje beter moet je hard kunnen maken.

Vaak worden bepaalde E nummers er wel standaard ingestopt om de houdbaarheid te verlengen of iets dergelijk ja, maar daar kom je vanzelf achter.

Waarom geld investeren in een marktonderzoek als je bodybuilding.nl hebt :D
Omdat 25 reacties niet een kwantitatief onderzoek is en deze vraagstelling absoluut geen kwalitatief onderzoek is :P

Overigens nooit je idee zomaar de kop in laten drukken door wat kritiek of zeikerds zoals ik, als je het echt gelooft en denkt te kunnen moet je het gewoon proberen en steeds beter worden!
 
  • Like
Waarderingen: kin
Hoi,

ik train al heel mijn leven…

Tegenwoordig probeer ik het gezondere segment
5C3D9DB6-0BE6-4012-B6C0-BB225E203D13.jpeg

Beter huur je iemand in voor de promotie.
 
Back
Naar boven