AndroidHealthClinic

Nauwelijks spierpijn na training

Bezoekers in dit topic

STyX

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2004
Berichten
200
Waardering
0
Hallo ppl...

Even een vraagje...Ik weet niet of ik nu in de juiste sectie zit want het kan denk ik ook in de supplementen sectie geplaatst worden? In ieder geval gaat het om de spierpijn na de training. Ik heb de zoekfuntie al gebruikt maar ik kan geen antwoord vinden...

Het gaat erom dat ik vroeger na een intensieve training, behoorlijk wat spierpijn had. Sinds ik beter op mijn eiwitten ben gaan letten door het gebruik ervan omhoog te schroeven, heb ik na de training nauwelijks spierpijn. Ook de dagen erna niet, en dat terwijl ik gewoon voluit train. ???

Ik heb ook het gevoel dat ik meerdere spiergroepen meerdere keren per week zou kunnen trainen(ze voelen echt toppie aan), alleen pas ik hier momenteel voor op. Het lijkt in ieder geval alsof ik ik veel sneller herstel dan vroeger.

Is het mogelijk dat ik mn spiergroepen nu vaker kan trainen als vroeger? Of nog zwaarder? ???
 
Het gaat niet om spierpijn in bodybuilding !!! (is zelfs eerder contraproductief als je echt dagen lang spierpijn hebt)
 
om gelijk op je vraag in te gaan, daar heb ik geen antwoordt op.

Maar als het om de spierpijn gaat heb ik hetzelfde, ik ga overal tot het uiterste mee, maar de volgende dag voelen ze kiplekker aan, af en toe dat trek gevoel wel een beetje maar geen pijn.
 
Ik heb me mss fout uitgedrukt, die spierpijn zelf is natuurlijk niet contraproductief maar tis in ieder geval een teken dat ofwel je volume te hoog is ofwel dat je ondereet (als je 3 dagen na je WO nog spierpijn hebt)
 
Moen zei:
Het gaat niet om spierpijn in bodybuilding !!! (is zelfs eerder contraproductief als je echt dagen lang spierpijn hebt)


ja ok...maar ik had vroeger ook niet lang spierpijn maar toch dat je voelde dat je getraind hebt...nu lijkt het soms alsof ik niks gedaan heb...maar als dit niks uitmaakt en dit gewoon betekent dat mijn spierherstel nu beter is maar dat ik de spiergroepen gewoon voldoende de gelegenheid moet geven om te groeien dan hou ik het maar zo :D
 
blanex zei:
om gelijk op je vraag in te gaan, daar heb ik geen antwoordt op.

Maar als het om de spierpijn gaat heb ik hetzelfde, ik ga overal tot het uiterste mee, maar de volgende dag voelen ze kiplekker aan, af en toe dat trek gevoel wel een beetje maar geen pijn.


maar je groeit wel gewoon lekker?
 
Niet lang geleden is er hier een (zoveelste) thread over geweest. Zoek gewoon eens op spierpijn, je zal zeker wat vinden.
 
HardCase zei:
Niet lang geleden is er hier een (zoveelste) thread over geweest. Zoek gewoon eens op spierpijn, je zal zeker wat vinden.


hm..mijn exuses dan...ik zal nog even verder zoeken dan...het probleem is echter dat als je op spierpijn zoekt, er een stortvloed aan info wordt gevonden...tot dusver geen antwoord gevonden...

Ik heb inmiddels begrepen dat spierpijn geen voorwaarde is om te groeien maar het verschil met vroeger is dermate groot dat ik me afvraag of ik spiergroepen (bijv. ipv 1x borst per week, ophogen naar 2x per week)gewoon niet vaker zou kunnen trainen aangezien ze gewoon kiplekker aanvoelen...

Ik ga verder zoeken maar toch dank voor de reactie ;)
 
Moen zei:
Ik heb me mss fout uitgedrukt, die spierpijn zelf is natuurlijk niet contraproductief maar tis in ieder geval een teken dat ofwel je volume te hoog is ofwel dat je ondereet (als je 3 dagen na je WO nog spierpijn hebt)


hoeft niet het geval te zijn hoor. Ik heb soms zelfs 5 dagen spierpijn in bijv. me benen. Train heel intensief, eet 4600kcal en groei als kool..
 
Is ook erg persoonlijk. Vroeger had ik vaak lang en erge spierpijn, vooral in m'n borst. Nu heb ik dat niet meer, maar ik voel wel dat ik ze getraind heb de volgende dag. Ik voel gewoon beter dat ze er zijn :) .

Correctie, nu voel ik helemaal geen spierpijn whatsoever. Ik train gewoon (voorlopig !) niet meer.
 
ik vind een beetje spierpijn niet erg, maar flinke spierpijn vind ik k*t, het remt me in mijn dagelijkse handelingen. Heb de laatste tijd mijn volume flink teruggeschroeft, en ga nog steeds vooruit, maar met veel minder spierpijn.
als je spierpijn wilt, zou ik je volume gewoon wat opschroeven.
 
maurice86 zei:
ik vind een beetje spierpijn niet erg, maar flinke spierpijn vind ik k*t, het remt me in mijn dagelijkse handelingen. Heb de laatste tijd mijn volume flink teruggeschroeft, en ga nog steeds vooruit, maar met veel minder spierpijn.
als je spierpijn wilt, zou ik je volume gewoon wat opschroeven.


Dank voor de reactie... :)
...het is niet zozeer dat ik spierpijn wil hebben, maar ik voel nu vrijwel niks, terwijl ik vroeger eigenlijk altijd wel spierpijn had. Wat ik me afvroeg is, is of ik nu hier gebruik van kan maken om nog harder te trainen voor zover mijn lichaam dat aankan met als doel, nog sneller groeien. Ik heb tegenstrijdige zaken gelezen en wist hier zelf geen antwoord op, noch kon ik deze vinden :( :p

Ik ga de links van hardcase eens ff bekijken....

@hardcase: thx voor de links! :cool:
 
deze link gaat over verschillende lichaamstypes en hoe je ze moet trainen, ik zelf geloof wel dat er een kern van waarheid inzit, niet ieder lichaam is het zelfde. Ik zelf ga nu goed vooruit op laag volume, laag aant reps 4-7 en vrij veel rust. Ik train een keer in de week zwaar en een keer in de week licht ( 60 % van standaardgewicht).

[Link niet meer beschikbaar]
 
Mijn volume is niet hoog, ik heb wel (vooral bij borst) hevige spierpijn, soms 3 dagen later nog, maar ik groei wel als kool :coolnana:
 
Spierpijn wil nog niet zeggen spiergroei ...maar misschien wel in de richting ervan??
Wetenschappelijk is hiervan nog niks bewezen. Als je een tijdje niet traint en daarna weer begint heb je waarschijnlijk wel spierpijn en voor de rest is het heel persoonlijk de een is gevoeliger voor spierpijn dan de ander..
 
He!

Gooi misschien je schema eeens drastisch om. Doe andere oefeningen, andere volgorde etc. Wedden dat je nu wel spierpijn hebt!
 
RDW zei:
He!

Gooi misschien je schema eeens drastisch om. Doe andere oefeningen, andere volgorde etc. Wedden dat je nu wel spierpijn hebt!


Ik heb mn schema al veranderd...misschien niet drastisch genoeg...Het valt me alleen op dat sinds ik shakes gebruik, geen of nauwelijks spierpijn ervaar. Voordat ik shakes gebruikte en op mn voeding lette, had ik eigenlijk altijd wel spierpijn na de training wat soms wel dagen duurde. Ik heb gisteren onderhand mijn spieren opgeblazen maar voel nu nagenoeg geen spierpijn...Maar het is wel zo, dat als ik ga trainen, ik wel degelijk merk dat ik de dag ervoor getraind heb. Ik denk dat mijn lichaam nu gewoon beter aan het herstellen is. Ik groei nu naar mijn mening harder en beschik over meer kracht...

enfin, dank voor alle reacties! :cool: :D
 
Back
Naar boven