AndroidHealthClinic

Nauwkeurigheid calorieverbruik Polar RS300X (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dehaantje

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jul 2014
Berichten
2.360
Waardering
153
Lengte
1m88
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Ik heb vandaag voor het eerst mijn calorieverbuik bijgehouden tijdens mijn training, door middel van een borstband. Ik heb vandaag pull (rug en biceps) getraind. Mijn horloge gaf aan het eind van de training een calorieverbruik van 828 kcals aan. Mijn hartslag zat soms rond de 160-170 bpm. Ik heb van mezelf al een redelijk hoge hartslag.

Is dit een beetje een realistisch beeld? Of moet ik dit met een korreltje zout nemen?

Edit: mss handig om erbij te vertellen dat ik dagelijks 4000-4500 kcals nodig heb om aan te komen.
 
Laatst bewerkt:
Hangt van de duur van die training af, maar dit lijkt me zeker mogelijk mits je hartslag zo hoog lag als je zelf aangeeft en de tijsduur circa 90 á 120 min bedraagt.
 
Is dat niet voor cardio? Als je hart na het deadliften nog flink tekeer gaat denkt de polar rs300x misschien wel dat je aan het hardlopen bent. En je lichaam heeft meerdere energiebronnen, geen idee wat dat ding allemaal meet.

828 kcal voor een pull dagje is een beetje veel naar mijn smaak :p
 
Was een training van 80 minuten. Zou leuk zijn dat het nauwkeurig is, kan ik precies zien hoeveel ik dagelijks verbrandt. Maad dat zal wel niet zo nauwkeurig zijn dus. Voor de cardio is het wel handig uiteraard.
 
Back
Naar boven