MuscleMeat

naverbranding KT


Bezoekers in topic

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2005
Berichten
591
Waarderingsscore
7
Kan je ergens berekenen hoeveel de naverbranding na KT juist is?
 

wazzup

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
2 mei 2003
Berichten
34.297
Waarderingsscore
1.445
Lengte
1m89
waarom zou je dat willen berekenen ?

Hoeveel Cal verbrand je tijdens je KT ?
 

chefie75

Novice
Lid geworden
6 apr 2011
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Lengte
1m73
Massa
58kg
ja hoeveel zal je er verbranden met kt? goede vraag eigenlijk geen idee
 

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2005
Berichten
591
Waarderingsscore
7
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4
Bij ons in de gym kan je zo'n sleutel steken in de toestellen ( doe daarbuiten uiteraard nog een pak losse gewichten). Komt ongeveer neer op 200 kcal per 20 minuten, rustpauzes inbegrepen. Weet niet of dat id realiteit ook zoiets moet zijn?
 

Calyptus

Colossal Veteran
+15 jaar member
Lid geworden
28 aug 2005
Berichten
16.899
Waarderingsscore
2.657
Lengte
1m97
Massa
134kg
Vetpercentage
25%
Bij ons in de gym kan je zo'n sleutel steken in de toestellen ( doe daarbuiten uiteraard nog een pak losse gewichten). Komt ongeveer neer op 200 kcal per 20 minuten, rustpauzes inbegrepen. Weet niet of dat id realiteit ook zoiets moet zijn?

het gaat over EPOC, wetenschap, niet zo'n gay metertje uit je lokale healthclub voor de fatass-wijven.

Denk dat het vrij onmogelijk is hier ook maar een degelijke schatting van te maken.

http://www.ergogenics.org/73.html

http://www.ergogenics.org/vetzucht120.html#1
 
Laatst bewerkt:

bernardh

Cool Novice
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
46
Waarderingsscore
0
Lengte
1m87
Massa
88kg
Vetpercentage
14%
Een naverbrander (Engels: Afterburner) is een verbrandingskamer in de uitlaat van een turbinemotor, waarin brandstof wordt toegevoegd aan de hete uitlaatgassen, waardoor deze opnieuw worden verhit en extra stuwkracht wordt ontwikkeld. Naverbranding (Engels: afterburning of reheat) is een methode om de stuwkracht van een straalmotor van een vliegtuig te vergroten tijdens het opstijgen en klimmen, en bij gevechtsvliegtuigen om de gevechtsprestaties te verbeteren. Straalmotoren met naverbrander worden vrijwel uitsluitend gebruikt in militaire vliegtuigen. Een vliegtuig met ingeschakelde naverbrander kan worden herkend aan een zichtbare vlam uit de uitlaat, waarvan de kleur wit tot oranjerood kan zijn, afhankelijk van de temperatuur van de vlam. Tevens leidt een ingeschakelde naverbrander tot een aanzienlijke toename van het motorlawaai.

Het extra vermogen ontwikkeld door de naverbrander zou kunnen worden verkregen door een grotere motor te gebruiken, maar dit zou het gewicht, het frontaal oppervlak en het specifieke brandstofverbruik van de motor vergroten. Naverbranding is een goede methode om gedurende korte periodes een verhoging van de stuwkracht te verkrijgen.

Bij sommige straalmotoren kan met ingeschakelde naverbrander de stuwkracht bijna worden verdubbeld. Zowel de Tupolev Tu-144 als de Concorde passagiersvliegtuigen beschikten over straalmotoren met naverbranders. De vier Rolls-Royce/SNECMA Olympus 593 Mk 610 motoren van de Concorde leverden met ingeschakelde naverbrander per stuk een maximale stuwkracht van 170 kN, zonder naverbrander 142 kN.

De stuwkracht van een straalmotor met naverbrander, waarbij de naverbrander niet in bedrijf is, is iets geringer dan die van een soortgelijke motor zonder naverbrander. Dit wordt veroorzaakt door beperkingen in de straalpijp. Het gewicht van een straalmotor met naverbrander is tevens iets hoger door de zwaardere straalpijp en de extra naverbrandingsapparatuur. Een straalmotor met ingeschakelde naverbrander op vol vermogen kan bij vele straalmotortypes leiden tot meer dan een verdubbeling van het brandstofverbruik. Tevens verloopt de verbranding in de naverbrander minder efficiënt dan in de verbrandingskamers van de straalmotor.
 

originele naam

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
3.627
Waarderingsscore
808
Zal wel niet zoveel zijn..
Als je het belangrijk vind moet je na de kt vooral geen koolhydraten nemen, dat remt de naverbranding
 

DutchLifter

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
30 mei 2011
Berichten
913
Waarderingsscore
42
Lengte
1m73
Een naverbrander (Engels: Afterburner) is een verbrandingskamer in de uitlaat van een turbinemotor, waarin brandstof wordt toegevoegd aan de hete uitlaatgassen, waardoor deze opnieuw worden verhit en extra stuwkracht wordt ontwikkeld. Naverbranding (Engels: afterburning of reheat) is een methode om de stuwkracht van een straalmotor van een vliegtuig te vergroten tijdens het opstijgen en klimmen, en bij gevechtsvliegtuigen om de gevechtsprestaties te verbeteren. Straalmotoren met naverbrander worden vrijwel uitsluitend gebruikt in militaire vliegtuigen. Een vliegtuig met ingeschakelde naverbrander kan worden herkend aan een zichtbare vlam uit de uitlaat, waarvan de kleur wit tot oranjerood kan zijn, afhankelijk van de temperatuur van de vlam. Tevens leidt een ingeschakelde naverbrander tot een aanzienlijke toename van het motorlawaai.

Het extra vermogen ontwikkeld door de naverbrander zou kunnen worden verkregen door een grotere motor te gebruiken, maar dit zou het gewicht, het frontaal oppervlak en het specifieke brandstofverbruik van de motor vergroten. Naverbranding is een goede methode om gedurende korte periodes een verhoging van de stuwkracht te verkrijgen.

Bij sommige straalmotoren kan met ingeschakelde naverbrander de stuwkracht bijna worden verdubbeld. Zowel de Tupolev Tu-144 als de Concorde passagiersvliegtuigen beschikten over straalmotoren met naverbranders. De vier Rolls-Royce/SNECMA Olympus 593 Mk 610 motoren van de Concorde leverden met ingeschakelde naverbrander per stuk een maximale stuwkracht van 170 kN, zonder naverbrander 142 kN.

De stuwkracht van een straalmotor met naverbrander, waarbij de naverbrander niet in bedrijf is, is iets geringer dan die van een soortgelijke motor zonder naverbrander. Dit wordt veroorzaakt door beperkingen in de straalpijp. Het gewicht van een straalmotor met naverbrander is tevens iets hoger door de zwaardere straalpijp en de extra naverbrandingsapparatuur. Een straalmotor met ingeschakelde naverbrander op vol vermogen kan bij vele straalmotortypes leiden tot meer dan een verdubbeling van het brandstofverbruik. Tevens verloopt de verbranding in de naverbrander minder efficiënt dan in de verbrandingskamers van de straalmotor.

Bijdehand, niet grappig. -1
 

Naar boven