Fitness Seller

naverbranding KT

Bezoekers in dit topic

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
25 mrt 2005
Berichten
591
Waardering
7
Kan je ergens berekenen hoeveel de naverbranding na KT juist is?
 
waarom zou je dat willen berekenen ?

Hoeveel Cal verbrand je tijdens je KT ?
 
ja hoeveel zal je er verbranden met kt? goede vraag eigenlijk geen idee
 
Bij ons in de gym kan je zo'n sleutel steken in de toestellen ( doe daarbuiten uiteraard nog een pak losse gewichten). Komt ongeveer neer op 200 kcal per 20 minuten, rustpauzes inbegrepen. Weet niet of dat id realiteit ook zoiets moet zijn?
 
Bij ons in de gym kan je zo'n sleutel steken in de toestellen ( doe daarbuiten uiteraard nog een pak losse gewichten). Komt ongeveer neer op 200 kcal per 20 minuten, rustpauzes inbegrepen. Weet niet of dat id realiteit ook zoiets moet zijn?

het gaat over EPOC, wetenschap, niet zo'n gay metertje uit je lokale healthclub voor de fatass-wijven.

Denk dat het vrij onmogelijk is hier ook maar een degelijke schatting van te maken.

http://www.ergogenics.org/73.html

http://www.ergogenics.org/vetzucht120.html#1
 
Laatst bewerkt:
Een naverbrander (Engels: Afterburner) is een verbrandingskamer in de uitlaat van een turbinemotor, waarin brandstof wordt toegevoegd aan de hete uitlaatgassen, waardoor deze opnieuw worden verhit en extra stuwkracht wordt ontwikkeld. Naverbranding (Engels: afterburning of reheat) is een methode om de stuwkracht van een straalmotor van een vliegtuig te vergroten tijdens het opstijgen en klimmen, en bij gevechtsvliegtuigen om de gevechtsprestaties te verbeteren. Straalmotoren met naverbrander worden vrijwel uitsluitend gebruikt in militaire vliegtuigen. Een vliegtuig met ingeschakelde naverbrander kan worden herkend aan een zichtbare vlam uit de uitlaat, waarvan de kleur wit tot oranjerood kan zijn, afhankelijk van de temperatuur van de vlam. Tevens leidt een ingeschakelde naverbrander tot een aanzienlijke toename van het motorlawaai.

Het extra vermogen ontwikkeld door de naverbrander zou kunnen worden verkregen door een grotere motor te gebruiken, maar dit zou het gewicht, het frontaal oppervlak en het specifieke brandstofverbruik van de motor vergroten. Naverbranding is een goede methode om gedurende korte periodes een verhoging van de stuwkracht te verkrijgen.

Bij sommige straalmotoren kan met ingeschakelde naverbrander de stuwkracht bijna worden verdubbeld. Zowel de Tupolev Tu-144 als de Concorde passagiersvliegtuigen beschikten over straalmotoren met naverbranders. De vier Rolls-Royce/SNECMA Olympus 593 Mk 610 motoren van de Concorde leverden met ingeschakelde naverbrander per stuk een maximale stuwkracht van 170 kN, zonder naverbrander 142 kN.

De stuwkracht van een straalmotor met naverbrander, waarbij de naverbrander niet in bedrijf is, is iets geringer dan die van een soortgelijke motor zonder naverbrander. Dit wordt veroorzaakt door beperkingen in de straalpijp. Het gewicht van een straalmotor met naverbrander is tevens iets hoger door de zwaardere straalpijp en de extra naverbrandingsapparatuur. Een straalmotor met ingeschakelde naverbrander op vol vermogen kan bij vele straalmotortypes leiden tot meer dan een verdubbeling van het brandstofverbruik. Tevens verloopt de verbranding in de naverbrander minder efficiënt dan in de verbrandingskamers van de straalmotor.
 
Zal wel niet zoveel zijn..
Als je het belangrijk vind moet je na de kt vooral geen koolhydraten nemen, dat remt de naverbranding
 
Een naverbrander (Engels: Afterburner) is een verbrandingskamer in de uitlaat van een turbinemotor, waarin brandstof wordt toegevoegd aan de hete uitlaatgassen, waardoor deze opnieuw worden verhit en extra stuwkracht wordt ontwikkeld. Naverbranding (Engels: afterburning of reheat) is een methode om de stuwkracht van een straalmotor van een vliegtuig te vergroten tijdens het opstijgen en klimmen, en bij gevechtsvliegtuigen om de gevechtsprestaties te verbeteren. Straalmotoren met naverbrander worden vrijwel uitsluitend gebruikt in militaire vliegtuigen. Een vliegtuig met ingeschakelde naverbrander kan worden herkend aan een zichtbare vlam uit de uitlaat, waarvan de kleur wit tot oranjerood kan zijn, afhankelijk van de temperatuur van de vlam. Tevens leidt een ingeschakelde naverbrander tot een aanzienlijke toename van het motorlawaai.

Het extra vermogen ontwikkeld door de naverbrander zou kunnen worden verkregen door een grotere motor te gebruiken, maar dit zou het gewicht, het frontaal oppervlak en het specifieke brandstofverbruik van de motor vergroten. Naverbranding is een goede methode om gedurende korte periodes een verhoging van de stuwkracht te verkrijgen.

Bij sommige straalmotoren kan met ingeschakelde naverbrander de stuwkracht bijna worden verdubbeld. Zowel de Tupolev Tu-144 als de Concorde passagiersvliegtuigen beschikten over straalmotoren met naverbranders. De vier Rolls-Royce/SNECMA Olympus 593 Mk 610 motoren van de Concorde leverden met ingeschakelde naverbrander per stuk een maximale stuwkracht van 170 kN, zonder naverbrander 142 kN.

De stuwkracht van een straalmotor met naverbrander, waarbij de naverbrander niet in bedrijf is, is iets geringer dan die van een soortgelijke motor zonder naverbrander. Dit wordt veroorzaakt door beperkingen in de straalpijp. Het gewicht van een straalmotor met naverbrander is tevens iets hoger door de zwaardere straalpijp en de extra naverbrandingsapparatuur. Een straalmotor met ingeschakelde naverbrander op vol vermogen kan bij vele straalmotortypes leiden tot meer dan een verdubbeling van het brandstofverbruik. Tevens verloopt de verbranding in de naverbrander minder efficiënt dan in de verbrandingskamers van de straalmotor.

Bijdehand, niet grappig. -1
 
Back
Naar boven