Fitness Seller

Nebido stoppen PCT

Bezoekers in dit topic

Kryptonite

Cool Novice
Lid geworden
15 mrt 2021
Berichten
45
Waardering
5
Lengte
1m93
Massa
90kg
Vetpercentage
18%
Long story short.

Enkele maanden Nebido, 1ml/2 weken gebruikt voornamelijk vanwege sexuele klachten. Helaas heeft het op dit gebied niets gedaan. Wel wat gains gekregen, maar daar zou ik het niet voor willen blijven doen.Waarden waren allemaal goed en ook E was goed. Mijn sexuele klachten komen hoogstwaarschijnlijk door het gebruik van Finasteride/Propecia, en zijn dus helaas niet te verhelpen.

Gezien het dus niet veel heeft opgeleverd wil ik stoppen met Nebido. Ik heb niet veel mogelijkheden voor PCT, wil ook zeker niet de UGL weg in, maar mijn arts zou wel Clomid kunnen voorschrijven. HCG of Anastrazole niet. Na hoeveel weken na mijn laatste shot zou ik eventueel Clomid kunnen nemen?

In het ergste geval zou ik hierna weer terug kunnen gaan op TRT.
 
Gewoon zachtjes afbouwen is voldoende, lukt me. Ga naar 1 ml/4 weken, nadien telkens 2 weken er bij, en op de 10 weken kan je eens kijken hoe het voelt. Op dat moment kan je beslissen om helemaal te stoppen. Je kan ook de dosis afbouwen in plaats van de injecties verder uit elkaar te zetten. Je had geen zwaar schema, in principe start alles wat er voordien ook nog was, vanzelf terug op.

Vraagje. Zat je E2 onder de 44 pg/ml? Is je progesteron ook gemeten?
 
Lukt me = lijkt me. (Auto correctie)
 
E2 was rond de 90. Progesteron was normaal. Waarde weet ik zo ff niet
 
Axl Nakuren gaat toch uberhaupt niet echt goed met Nebido? Door de halfwaardetijd van dat spul zit dat spul toch enorm lang in je systeem?
 
Axl Nakuren gaat toch uberhaupt niet echt goed met Nebido? Door de halfwaardetijd van dat spul zit dat spul toch enorm lang in je systeem?

Dus beter de laatste injectie gelijdelijk zijn werk laten doen ipv de dosis telkens te verminderen?
 
Dus beter de laatste injectie gelijdelijk zijn werk laten doen ipv de dosis telkens te verminderen?
Persoonlijk zou ik meteen stoppen als je toch met dat spul wilt stoppen. Vooral omdat die substantie super lang in je bloed blijft zitten.

Maar mijn vakgebied is het niet, ik heb altijd het idee dat Axl hier veel meer thuis in is. Vandaar dat ik het ook mede aan hem vroeg.

Ben sowieso eigenlijk wel benieuwd waarom Axl afbouwen aanraad. Niet dat ik het per se een slecht plan vind, maar zou wel willen weten waarom dat beter zou zijn :)

Maar als je toch onder begeleiding staat van een huisarts, waarom trek je dat plan niet daarmee?
 
Axl Nakuren gaat toch uberhaupt niet echt goed met Nebido? Door de halfwaardetijd van dat spul zit dat spul toch enorm lang in je systeem?
Wat je zegt klopt inderdaad in de meeste gevalle,n PartyMarty. (Soms zijn er specifieke medische oorzaken, maar die zijn er hier niet, dacht ik).

Vandaar dat langzaam afbouwen van de TRT deze curves achtereen volgens langzaam naar beneden haalt, langzaam terug naar het niveau van je natuurlijke testosteron productie. Beschouw het langzaam afbouwen als een "zachte landing met een parachute". Dus dat is OK zo. Je ziet op de grafiek dat Nebido een zeer lange halfwaardetijd heeft (en dus door dat lange en trage ester zeer langzaam uit het systeem verdwijnt).

https://www.nebido.com/hcp/product-information/nebido-monograph (Zie onder punt 7.3 Pharmacokinetics)


1646125256419.png
 
Dus beter de laatste injectie gelijdelijk zijn werk laten doen ipv de dosis telkens te verminderen?
Dat kan ook (zie grafiek). De "landing" is dan iets minder "zacht" dan bij langzaam afbouwen. Het kan hoor, maar sommigen hebben er psychologisch wat meer last van wanneer het te snel gaat.
 
E2 was rond de 90. Progesteron was normaal. Waarde weet ik zo ff niet
Als je estradiol rond de 90 pg/ml zit, dan zit je echt veel te hoog. (Tenzij je labo werkt met andere referentie intervallen dan de meeste labo's. Maar normaal gesproken is dit te hoog). Daar kan je last van krijgen: emotionele roller coaster en minder libido en erectiekwaliteit. Vraag je dokter om dit op te volgen. Het is een klein puzzelstukje dat deel is van de oplossing voor jou, denkj ik... Er zijn verschillende pistes mogelijk. Bijvoorbeeld Arimidex nemen, een kwartje per 4 dagen en op basis van de resultaten de dosis stapsgewijs aanpassen tot je nipt onder de 44 pg/ml zit. Dat is de ideale zone om geen last te hebben.
Even er zijnde: Progesteron speelt ook mee bij sexuele problemen: te veel kan er voor zorgen dat je bijna niet meer tot een ejaculatie geraakt en dat je erectie niet optimaal is (dacht ik gelezen te hebben). Seksuele problemen zijn zeer moeilijk op te lossen omdat er echt heel veel verschillende processen in je lichaam een rol spelen (tientallen tot honderden), naast de biochemische processen zijn er ook psychologische factoren. Denken dat je met testosteron even alles op lost, is in bijna alle gevallen een utopie. (Dan zou elke 80-jarige man een vitale italiaanse romeo zijn, wat duidelijk niet het geval is). Ik kan je op dit domein helaas niet veel verder helpen omdat ik er zelf geen ervaring in heb.

En onderzoek eens waarom je E2 zo hoog was? Heb je daarvoor een reden? Heb je bepaalde medicijnen genomen? Tracht te voorkomen dat je terug ooit zo hoog zit en mik op de sweet spot van 44pg/ml. Veel succes!
 
Long story short.

Enkele maanden Nebido, 1ml/2 weken gebruikt voornamelijk vanwege sexuele klachten. Helaas heeft het op dit gebied niets gedaan. Wel wat gains gekregen, maar daar zou ik het niet voor willen blijven doen.Waarden waren allemaal goed en ook E was goed. Mijn sexuele klachten komen hoogstwaarschijnlijk door het gebruik van Finasteride/Propecia, en zijn dus helaas niet te verhelpen.

Gezien het dus niet veel heeft opgeleverd wil ik stoppen met Nebido. Ik heb niet veel mogelijkheden voor PCT, wil ook zeker niet de UGL weg in, maar mijn arts zou wel Clomid kunnen voorschrijven. HCG of Anastrazole niet. Na hoeveel weken na mijn laatste shot zou ik eventueel Clomid kunnen nemen?

In het ergste geval zou ik hierna weer terug kunnen gaan op TRT.
Nebido wordt normaal gezet in je Bil, en dat is 4ml ineens, want het is 1 ampule van 4ml. Die krijg je 3x per jaar. soms de 2e x na 6 weken al. adhv je andere vragen in topics, begrijp ik dat je zelf niet deskundig bent. Als er geen sprake is van extreem lage Testwaarde krijg je eerder Androtardyl, wat Enanthaat is 250mg/ml eens per 2 weken
 
Laatst bewerkt:
Nebido wordt normaal gezet in je Bil, en dat is 4ml ineens, want het is 1 ampule van 4ml. Die krijg je 3x per jaar. soms de 2e x na 6 weken al. adhv je andere vragen in topics, begrijp ik dat je zelf niet deskundig bent. Als er geen sprake is van extreem lage Testwaarde krijg je eerder Androtardyl, wat Enanthaat is 250mg/ml eens per 2 weken
Ik heb nergens geprenteerd een deskundige te zijn. Ik ben hier ook meer op het forum om te leren dan te onderwijzen
Nebido kan prima gezet worden 1ml/2 weken.
Thanx voor de tip over Enanthate
 
Ik heb nergens geprenteerd een deskundige te zijn. Ik ben hier ook meer op het forum om te leren dan te onderwijzen
Nebido kan prima gezet worden 1ml/2 weken.
Thanx voor de tip over Enanthate
Wat doe je met de overige ml's ?
Ik praat over doktersadvies en richtlijnen van toedienen. Want een geopende ampule mag je niet bewaren.
 
Je kunt gewoon vanaf Nebido over op Androtardyl, daar is geen PCT voor nodig. Zou wel even op doktersadvies vragen wanneer na je laatste inject.
Om je vraag uit ander topic gelijk hier te bespreken; Ja, je kunt gewoon BB training doen op beide. TRT is niet kuren
 
Wat doe je met de overige ml's ?
Ik praat over doktersadvies en richtlijnen van toedienen. Want een geopende ampule mag je niet bewaren.
Nebido zit in een flacon. Bij een ampule zou je meerdere spuiten kunnen pre-loaden of de inhoud van een ampule in een flacon kunnen doen
 
Snap dat TRT geen kuren is. Maar mooi als je met enkel TRT BB kan doen
 
Ik kreeg het gewoon in een flacon. Ook van Bayer. En 4ml zou je over kunnen spuiten in een steriele 10 ml vial. Niet een ontluchtingsnaald vergeten
Dat weet ik, maar van dokter mag dat niet. Men mag nog niet een 1ml ampule delen in twee spuiten, laat staan 4 ml.
 
Dat weet ik, maar van dokter mag dat niet. Men mag nog niet een 1ml ampule delen in twee spuiten, laat staan 4 ml.
Dus moet jij dan iedere twee weken naar de dokter om een spuit te laten zetten? Of mag je wel zelf spuiten, want dan kun je altijd nog splitten
 
Back
Naar boven