Fitness Seller

neck press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

King

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
155
Waardering
0
hoe voer je die oef het beste uit? brede grip? smalle grip? in de gym heb ik altijd gezien dat je je handen het best plaatst op bankduwhoogte. is dit correct? is het beter om juist smallen te duwen?



alvast bedankt!
 
ik doe beide, maar het liefst wijd:D
 
Tja...

De neckpress is funest voor je schoudergewricht. Check het internet. Schrappen deze oefening die thuishoort op de mestvaal van het bodybuilden!!!!

Oxipoxi
 
Oxipoxi zei:
De neckpress is funest voor je schoudergewricht. Check het internet. Schrappen deze oefening die thuishoort op de mestvaal van het bodybuilden!!!!

Oxipoxi


WTF? Als je gevoelig bent voor deze oefening kan je inderdaad je rotator cuff gaan voelen. Maar als je er geen last van heb zoals ik, dan is het DE oefening imo om schouders te bouwen.
 
Ik pak hem meestal op effe breder als schouderbreedte, maar doe hem niet zo vaak omdat ik al diverse mensen ken die een schouder blessure door die oefening kregen.
 
eduardjanssen zei:
WTF? Als je gevoelig bent voor deze oefening kan je inderdaad je rotator cuff gaan voelen. Maar als je er geen last van heb zoals ik, dan is het DE oefening imo om schouders te bouwen.
:thumb:
 
Ik vind persoonlijk de front versies tien keer beter (military press, push press, seated press,...). Veel gezonder voor je schouders dan achter de nek, en veel meer effect. Je kan ze ook harder trainen vind ik ; low reps achter de nek zou ik bv niet zien zo goed zien zitten. Nu soit, zolang je één of andere vorm van overhead press doet ipv lichte sissy shit ben je goed bezig, elk zijn voorkeur.
 
ik doe altijd behind the neck zonder problemen. je moet de bar niet helemaal tot in je nek doen, maar gewoon tot net voorbij je hoofd. als je bovenarmen lager dan parallel komen pak je trouwens voornamelijk je trapezius.
 
wide grip neck press is erg lekker :cool:
 
Military Press of dumbbell shoulder press.
 
Behind neck is voor mij altijd erg vervelend voor me schouders, voor mij liefst military presses of pushed press
 
Oxipoxi zei:
De neckpress is funest voor je schoudergewricht. Check het internet. Schrappen deze oefening die thuishoort op de mestvaal van het bodybuilden!!!!

Oxipoxi

Het spijt me, ik moet hier toch ook even op reageren. Dit is mijn favoriete oefening en behoort al jarenlang aan mijn vaste schema. Ik heb er behoorlijk wat massa mee weten te bouwen en ga er behoorlijk zwaar mee. Ik klop het dubbel af, maar ik heb nog nooit een blessure gehad door deze oefening.

Bepaalde oefeningen krijgen vaak een slechte naam omdat ze gevaarlijk zijn. Volgens mij ligt dat meer aan degenen die hem uitvoeren. Ik heb van de neck press werkelijk belachelijke uitvoeringen gezien en ja, dan is de oefening levensgevaarlijk. Hetzelde geldt voor squats, deadlifts en zelfs bankdrukken en dumbbellcurls kunnen gevaarlijk zijn. Als je ziet hoe sommigen te veel gewicht gebruiken, stuiteren, slingeren, zwaaien en gooien dan verbaast het me echt dat ze die training overleven.

Gewoon blijven doen dus die oefening en zorgen voor strikte uitvoering!!!

Ik gebruik plaats mijn handen overigens op schouderbreedte.

Succes ermee.

Saint
 
saint zei:
Het spijt me, ik moet hier toch ook even op reageren. Dit is mijn favoriete oefening en behoort al jarenlang aan mijn vaste schema. Ik heb er behoorlijk wat massa mee weten te bouwen en ga er behoorlijk zwaar mee. Ik klop het dubbel af, maar ik heb nog nooit een blessure gehad door deze oefening.

Bepaalde oefeningen krijgen vaak een slechte naam omdat ze gevaarlijk zijn. Volgens mij ligt dat meer aan degenen die hem uitvoeren. Ik heb van de neck press werkelijk belachelijke uitvoeringen gezien en ja, dan is de oefening levensgevaarlijk. Hetzelde geldt voor squats, deadlifts en zelfs bankdrukken en dumbbellcurls kunnen gevaarlijk zijn. Als je ziet hoe sommigen te veel gewicht gebruiken, stuiteren, slingeren, zwaaien en gooien dan verbaast het me echt dat ze die training overleven.

Gewoon blijven doen dus die oefening en zorgen voor strikte uitvoering!!!

Ik gebruik plaats mijn handen overigens op schouderbreedte.

Succes ermee.

Saint

Ben het met je eens dat het een goede massa bouwer is en dat het ook vaak aan de persoon zelf ligt die hem uitvoert. Maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat ik persoonlijk erg vatbaar ben voor blessures met behind the necks. Of het nou press of pulldown is.. Heb je nooit last bij deze oefeningen en gaat het lekker soepel, hou em erin :thumbup: Gaat het wat krakkemikkig en stijf, ban deze oefeningen dan.
 
Back
Naar boven