AndroidHealthClinic

Nieuws Nederland sluit gevangenissen door gebrek aan misdadigers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

roxxe

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2004
Berichten
18.657
Waardering
14
Netherlands to close prisons for lack of criminals
Published: 19 May 2009 16:31 | Changed: 20 May 2009 15:35
By our news desk
The Dutch justice ministry has announced it will close eight prisons and cut 1,200 jobs in the prison system. A decline in crime has left many cells empty.

During the 1990s the Netherlands faced a shortage of prison cells, but a decline in crime has since led to overcapacity in the prison system. The country now has capacity for 14,000 prisoners but only 12,000 detainees.

Deputy justice minister Nebahat Albayrak announced on Tuesday that eight prisons will be closed, resulting in the loss of 1,200 jobs. Natural redundancy and other measures should prevent any forced lay-offs, the minister said.

The overcapacity is a result of the declining crime rate, which the ministry's research department expects to continue for some time.

Belgian prisoners

Some reprieve might come from a deal with Belgium, which is facing overpopulation in its prisons. The two countries are working out an agreement to house Belgian prisoners in Dutch prisons. Some five-hundred Belgian prisoners could be transferred to the Tilburg prison by 2010.

The Netherlands would get 30 million euros in the deal, and it will allow the closing of the prisons in Rotterdam and Veenhuizen to be postponed until 2012.

http://www.nrc.nl/international/art...rlands_to_close_prisons_for_lack_of_criminals

:roflol: en wij mogen nog es onze criminele bij jullie dumpen :yes:
 
Laatst bewerkt:
Kan me nog wel goed herinneren dat er eerder een tekort was en er gesproken werd over meerdere gevangenen op één cel etc...

Een decline in crime verwacht je toch ook niet. Eerder gebrek aan opsporingskracht zou ik zeggen. Of teveel mensen die er met een taakstrafje, of zeer korte gevangenisstraf van afkomen.
 
haha, wat een onzin, in België moet je al bij wijze van spreken minstens iemand hebben vermoord vooraleer je effectief moet gaan zitten omdat alles tjokvol zit !!
 
Kan me nog wel goed herinneren dat er eerder een tekort was en er gesproken werd over meerdere gevangenen op één cel etc...

Een decline in crime verwacht je toch ook niet. Eerder gebrek aan opsporingskracht zou ik zeggen. Of teveel mensen die er met een taakstrafje, of zeer korte gevangenisstraf van afkomen.

Jep.
 
Ik vraag me af of het komt door 'te weinig criminaliteit'. Is het niet eerder omdat de rechters veel te lichte straffen geven (taakstraffen)?
 
ja het amerikaans systeem waar je de doodstraf krijgt voor marihuana is echt beter :rolleyes:
 
Nou soms hoor je van moordzaken waar betreffenden slechts 3-4 jaar effectieve gevangenisstraf krijgen en dat slaat echt nergens op..

Maar blijkbaar werken lange gevangenisstraffen in ieder geval niet heel erg afschrikwekkend, want in de VS zijn de criminaliteitscijfers stukken hoger dan hier.
 
ja het amerikaans systeem waar je de doodstraf krijgt voor marihuana is echt beter :rolleyes:
Die geven ze daar maar in enkele staten en alleen bij meervoudige moordenaars ed. Maar ik zeg nergens dat we naar een Amerikaans systeem moeten.
 
Wie heeft er vanavond Peter R de Vries gekeken? Ik was werkelijk met stomheid geslagen.

Hier zal de PVV en de VVD sterk tegen in het verweer komen.

Als dit allemaal zo doorgaat dan lopen populisten met bosjes het Binnenhof binnen.
 
Back
Naar boven