AndroidHealthClinic

Nederlanders positiever over moslims (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wilders zegt dat het niet klopt en laatst is m'n fiets gestolen door een moslim!! het is allemaal tuig!!!
;)

Ok dat verklaart het een stuk meer :knipoog:
 
Mocht het positiever zijn, dan is dat omdat die gemeenschap zich een tijdje namens de Nederlandse norm heeft gedragen en er zich geen uitschieters in de samenleving hebben voorgedaan.

Zoals ik al zei, de waan van de dag veranderd een hoop. Maar Slotervaart en de kwestie Henk Schuurman staan mij nog vers in het geheugen gegrift.

De komende tien jaar moet het rustig blijven wil ik deze positiviteit delen. Het zegt helaas een hoop over mensen in dit land mocht dit onderzoek kloppen.

Maar goed, dat zien we ook in de gym terug, na 3 maandjes trainen denkt men te hebben afgerekend met die tien jaar daarvoor vol junk food en sigaretten.

Als er morgen weer een dure vaas omvalt, is dit onderzoek weer inaccuraat.
 
moslims......ok, boeit mij niet als iemand 6 x per dag op een kleedje wil liggen bidden
 
Er vanuit gaande dat deze kwestie betrekking heeft op het politieke klimaat.

Dan is het zo dat 'de Wilders' benadering gewoon geluiden uit de samenleving zijn en als je dat afdoet als niet bestaand ontken je dat er een groep mensen is, die een beroep wensen te doen op het politieke orgaan.

Vergeet niet Eric, dat mensen zoals jij en ik NOOIT kunnen weten wie er achter een onderzoek zit.

De tegenstrijdige berichten omtrent dezelfde onderwerpen doen mij ALTIJD vermoeden dat er 'strijdende partijen' een media megafoon hebben om het volk achter zich te werven. Gebeurd met alles in de wereld.

Als morgen in de westerse kranten staat dat olie schaars is, zijn er economieen die daar een fortuin uit kunnen slaan.

Twee dagen voor het EU referendum in 2005 stond er een grote kop in de krant: "Minister Donner vreest voor oorlog in Europa bij een 'nee'.

Ongekleurde media wordt steeds schaarser, gewoon weg omdat de belangen groter worden, de bevolking het steeds drukker krijgt en de waan v/d dag steeds meer het beslissende platform is.

Dit onderzoek is natuurlijk gekleurd. Vraag 5 willekeurige mensen in je omgeving naar de werkelijke mening over Moslims, en er komt samen met eventuele positiviteit hoe dan ook een minpunt uit en soms negativisme.

In mijn kringen wel terwijl die toch behoorlijk tolerant en sociaal zijn ingesteld
.

Precies.
 
Nederland is altijd al een erg links land geweest voor zover ik weet. Ze hebben zo hun eigen land veel schade toegebracht, zelfs links zelf heeft toegegeven dat ze zaken in het verleden veel te laks hebben aangepakt, maar spijt komt altijd na de zonden. Nu lijkt men dezelfde fout opnieuw te gaan maken, opnieuw te zachtaardig en te weinig kritisch tegenover links gedachtengoed.
 
Ik denk dat deze cijfers er inderdaad puur alleen zijn om de problemen tussen moslims/nederlanders te bedaren.

En als dat al nodig is zit er toch iets goed fout.
 
ik zag het op nieuws gisteravond..snap ook niet waar ze het vandaan halen.van 70% naar 30% nog wel...onzin zeg ik
 
Nederland is altijd al een erg links land geweest voor zover ik weet. Ze hebben zo hun eigen land veel schade toegebracht, zelfs links zelf heeft toegegeven dat ze zaken in het verleden veel te laks hebben aangepakt, maar spijt komt altijd na de zonden. Nu lijkt men dezelfde fout opnieuw te gaan maken, opnieuw te zachtaardig en te weinig kritisch tegenover links gedachtengoed.

Nederland is zeker extreem links, ik twijfel eraan of ze schade wat hier veroorzaakt is ooit nog goed te krijgen is.

Ongeloofelijk als ik kijk naar hoeveel allochtonen er nu in grote steden wonen en voor 5 tot 10 jaar geleden en het worden er alsnog meer, ook zijn er nog mensen die durven te zeggen dat er niet meer zoveel binnen komen om bepaalde mensen die het niet fijn vinden verkeerd nieuws door te brengen.

Het groeit nog steeds, ookal zet je de grenzen compleet dicht.Kijk hoeveel kinderen moslimouderen krijgen en vergelijk dit met nederlandse baby's.

Dit probleem is moeilijk op te lossen, en die mensen die hiervoor gezorgd hebben gaan tegen die tijd dat er niks meer aan te doen valt de kist in.Hopelijk opweg naar de hel !

Dit moest er even uit.Voordat dbb links hier nog gekke sprookjes rond gaat vertellen.
 
Voordat dbb links hier nog gekke sprookjes rond gaat vertellen.



Ja, want jouw 'doordachte' opvattingen zijn van een dusdanige kwaliteit dat ze heel wat mensen nieuwe inzichten doen geven.
 
Het groeit nog steeds, ookal zet je de grenzen compleet dicht.Kijk hoeveel kinderen moslimouderen krijgen en vergelijk dit met nederlandse baby's.


Volgens mij klopt dit niet, moslimgezinnen worden ook steeds kleiner, paralel lopend aan autochtone gezinnen. Heb geen cijfers bij de hand maar daar hecht jij sowieso weinig (of slechts in zeer selectieve zin) waarde aan.
 
Het groeit nog steeds, ookal zet je de grenzen compleet dicht.Kijk hoeveel kinderen moslimouderen krijgen en vergelijk dit met nederlandse baby's.

Ik ga je even laten zien hoe slecht jouw types veelal geinformeerd zijn, of zich in ieder geval tamelijk vaak laten beinvloeden door zelfverzonnen, op onderbuikgevoelens gebaseerde cijfers of verzonnen door andere marginalen die hetzelfde gedachtengoed koesteren;

Protestantse christenen vormen de harde kern van kinderrijk Nederland. In allochtone gezinnen neemt het kindertal sterk af. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Tien jaar geleden was het aantal allochtonen met grote gezinnen nog vijf keer zo groot als het aantal autochtonen; nu is dat verschil nagenoeg verdwenen.

Het aantal gezinnen met vier of meer thuiswonende kinderen is de afgelopen tien jaar fors afgenomen, ook in de zogenaamde biblebelt .

Maar het CBS maakte een kaart waarop blijkt dat grote gezinnen het meest voorkomen in die regio's met een klassieke, protestants-christelijke achterban: Flevoland, Overijssel, de Veluwe, Utrecht, Zuid-Holland en Zeeland. En niet in de grote steden met hun hoge concentraties allochtonen.

De tijd van het kinderrijke rooms-katholieke zuiden is allang voorbij, meldt het CBS. ,,In de overwegend katholieke delen van Nederland zijn de gezinnen al lange tijd kleiner dan gemiddeld.''

Vooral de zeer grote gezinnen nemen in aantal af. Zo ligt het aantal gezinnen met vier kinderen nu acht procent lager dan tien jaar geleden. Het aantal gezinnen met acht kinderen is zelfs bijna gehalveerd (een daling van 41 procent). Op 1 januari 2007 waren er 1384 gezinnen met acht of meer kinderen, tien jaar daarvoor waren het er nog 2290.

Inmiddels zijn zulke grote gezinnen ook onder Marokkanen uitzonderlijk. Tien jaar geleden telde 1,6 procent van de Marokkaanse gezinnen acht kinderen of meer, nu is dat minder dan 0,2 procent. Onder Turken, Surinamers en Antillianen komen zulke grote gezinnen zelfs minder vaak voor dan onder autochtonen.

De CBS-publicatie verklaart de daling van het kindertal niet, maar bekend is dat allochtone vrouwen die hier geboren zijn, veel meer op hun Nederlandse leeftijdgenoten lijken dan hun moeders: ze gaan langer naar school en beginnen later aan een gezin. Voor het gezinsinkomen zijn ook niet meer veel kinderen nodig, zoals vanouds in hun landen van herkomst. Overigens is ook in landen als Turkije en Marokko zelf het kindertal de afgelopen jaren gedaald.
 
Ach hangt ook veel af van de plaatsen waar het onderzoek gehouden wordt, denk ik. Ik ben in ieder geval minder positief geworden de laatste tijd over deze tak van het volk:
- Hier in het dorp is een jongen invalide geslagen met een werktuig. De jongen keek volgens de groep marokkanen met de verkeerde blik. Straat werd afgezet een aantal weken later om ze op te pakken, maar ze waren met de hele familiie naar marokko op vakantie. Die worden dus mooi opgewacht als ze terugkomen op het vliegveld door de politie.
- Overval frituur tent. Intussen zijn de daders nog voortvluchtig, maar het heeft er alle schijn naar dat ook dit gedaan is door buitenlanders. Signalementen waren: gebrekkig NL's, donkerdere huidskleur etc.

Deze delicten worden ook door Nederlanders gepleegd, maar ik begrijp niet dat als je als buitenlander een kans krijgt je bestaan hier op te bouwen het op deze wijze ontiegelijk weet te vernken. Met de hele familie terug naar het land van herkomst. Misschien dat de ouders dan wat meer moeite doen z'n kinderen op te voeden, in plaats van ze de hele dag op de straat te laten slenteren en niet te laten werken of naar school te laten gaan.
 
Ik geloof er ook geen zak van!
 
Nederland is altijd al een erg links land geweest voor zover ik weet. Ze hebben zo hun eigen land veel schade toegebracht, zelfs links zelf heeft toegegeven dat ze zaken in het verleden veel te laks hebben aangepakt, maar spijt komt altijd na de zonden. Nu lijkt men dezelfde fout opnieuw te gaan maken, opnieuw te zachtaardig en te weinig kritisch tegenover links gedachtengoed.

Een links land? Ah daarom heeft Nederland in 40 jaar tijd maar 1 linkse regering gehad en heeft de VVD zo'n beetje het langste geregeerd van alle partijen in die tijd. Conclusie, de VVD = links?

Nederlands beleid is gevormd door vooral VVD, CDA en PvdA. Van die 3 partijen is alleen het PvdA een linkse partij, CDA is centrumrechts. In de jaren voor 1970 waren het hoofdzakelijk partijen met een religieuze grondslag die het beleid bepaalden. Alleen Beel 1, Drees1 t/m 3 en het kabinet Cals hebben invloed gehad van linkse partijen.

Maar zoals we weten, links maakt in 4 jaar zoveel kapot dat rechts weer 20 jaar moet puinruimen. j/k.
 
En daarbij hebben Drees en Cals amper hun plannen kunnen uitvoeren door tegenwerking van o.a. hun rechtse coalitiepartners.
 
Een links land? Ah daarom heeft Nederland in 40 jaar tijd maar 1 linkse regering gehad en heeft de VVD zo'n beetje het langste geregeerd van alle partijen in die tijd. Conclusie, de VVD = links?

Nederlands beleid is gevormd door vooral VVD, CDA en PvdA. Van die 3 partijen is alleen het PvdA een linkse partij, CDA is centrumrechts. In de jaren voor 1970 waren het hoofdzakelijk partijen met een religieuze grondslag die het beleid bepaalden. Alleen Beel 1, Drees1 t/m 3 en het kabinet Cals hebben invloed gehad van linkse partijen.

Maar zoals we weten, links maakt in 4 jaar zoveel kapot dat rechts weer 20 jaar moet puinruimen. j/k.

Toch denk ik dat je wel kunt zeggen dat de politiek de laatste 40 jaar gemiddeld wel iets links van het midden is geweest naar huidige maatstaven. In ieder veel te links naar mijn maatstaven. Als de VVD groter was geweest was dat beter voor het land geweest, daar ben ik van overtuigd. :)
 
En daarbij hebben Drees en Cals amper hun plannen kunnen uitvoeren door tegenwerking van o.a. hun rechtse coalitiepartners.

Gelukkig maar, dat is het idee van een coalitie min of meer. De VVD is natuurlijk net zo goed gedwarsboomd.
 
Back
Naar boven