MuscleMeat

Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken (tweetallen)

Bezoekers in dit topic

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
23.972
Waardering
3.517
Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken
Haalderen - zondag 6 september 2008

Op zondag 6 september wordt in Haalderen het enige en echte Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken voor tweetallen georganiseerd. De aanvang van de wedstrijd is om 13.00 uur. Deelnemers aanwezig om 12.00 uur. Het Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken wordt gehouden op de speelweide bij de HAVO te Haalderen. Bij de Notenboomstraat.

Voormalig drie-voudig winnaar van de Sterkste Man van Nederland, Ted van der Parre, zal deze dag de scheidsrechter zijn. De presentatie van het kampioenschap wordt verzorgd door Jan de Jager.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoals gebruikelijke wordt het Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken afgewerkt over de twee diciplines harnas pull en hand over hand.

Vrachtwagentrekken harnas pull:
Bij het onderdeel harnas pull krijgen beide deelnemers een soort tuig aangetrokken waaraan aan de achterzijde het touw is bevestigd. De deelnemers trekken de vrachtwagen dus lopend met een touw aan hun rug. Beide deelnemers naast elkaar, ieder een touw achter zich.

Vrachtwagentrekken hand over hand:
Bij het onderdeel hand over hand zitten beide deelnemers op de grond, met hun voeten achter een afzetbalk. De bedoeling is om de vrachtwagen aan het touw naar zich toe te trekken. Ook nu zitten beide deelnemers naast elkaar.

Het gewicht van de vrachtwagen is ongeveer 18.000 kg en de afstand waarover moet worden getrokken bedraagt 25 meter.

Inschrijving voor het Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken is mogelijk voor iedereen! Inschrijven voor het Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken is mogelijk bij Sarko Alberts:
- per e-mail of per telefoon (06-55370740).

De deelnemerslijst voor het Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken is bekend:

1. Raymon Merckx en Maurice Hellebrand
2. Michel Koekoek en Wiel van Boekel
3. Peter de Jong en Jan Muurman
4. Mark van Dijk en Erik Hams
5. Sarko Alberts en Roy van der Wulp
6. Richard Leeuwenburg en Pascal Padovani
7. Alexander Moonen en Frans Heuts
8. Kelvin de Ruiter en Johnny Meijerhof
9. Eddie Bos en Heiko Tuin
10. Jan Haaring en Mark Tetteroo
11. Mark Hanegraaf en Pieter Bolt
12. Rick van der Torre en Patrick van der Kraan
13. Simon Sulaiman en Dave Mossing
14. Matthieu Onderdijk en Sander de Graaf
15. Nathan en Kevin
16. t/m 19 Teams uit Haalderen

1. Richard Leeuwenburg en Esther Zilver
2. Sarko Alberts en Miriam Alberts
3. Kelvin de Ruiter en Hieke
4. Johnny Meijerhof en Quinie de Ruiter
5. Alexander Moonen en Karen Peters

Uitslag
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
zeer sterke line up ben benieuwd naar de uitslag
 
Ik heb er zin in...!
 
ik ook maar dan meer om te komen kijken dan mee te doen
 
Vandaag gaan we naar Haalderen om het terrein te verkennen. Sarko wilt voorkomen dat er eventueel een herhaling plaatsvindt zoals dat bij het NK in Brunssum was waarbij de vrachtwagen nauwelijks in beweging kwam.
 
goed idee van sarko!!!
in Brunssum was het inderdaad geen fijne wedstrijd je zag alle oneffenheden al in de weg zitten
 
Net terug van de test. Flinke vrachtwagen, ziet er zwaar uit. :D
Terrein is goed te doen. Vrachtwagen komt niet stil te staan op de harnas pull dus gaat het zondag een mooie wedstrijd worden. Sarko en Miriam wisten samen ook de vrachtwagen volledig te trekken.

Afstand moeten we nog nameten maar vermoed iets meer dan 25m.
Tijd van Sarko en mij was 41sec. Hoop hier zondag weer in de buurt van te komen.

IMAG0118.jpg


IMAG0117.jpg


IMAG0116.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben er ook bij zondag. Hieke trekt met Kelvin en als Johnie geblesseerd is zal ik invallen en met Queenie gaan.

Maar goed geen speciale rust ofzo zaterdag gewoon onderdelen.
 
Ben er ook bij zondag. Hieke trekt met Kelvin en als Johnie geblesseerd is zal ik invallen en met Queenie gaan.

Maar goed geen speciale rust ofzo zaterdag gewoon onderdelen.

Ah tof Gijs.

Ziet er uit als een vette truck iig
 
Jammer dat ik er niet bij kan zijn had graag mee willen doen.
 
Net terug van de test. Flinke vrachtwagen, ziet er zwaar uit. :D
Terrein is goed te doen. Vrachtwagen komt niet stil te staan op de harnas pull dus gaat het zondag een mooie wedstrijd worden. Sarko en Miriam wisten samen ook de vrachtwagen volledig te trekken.

Afstand moeten we nog nameten maar vermoed iets meer dan 25m.
Tijd van Sarko en mij was 41sec. Hoop hier zondag weer in de buurt van te komen.

Goed gedaan mc.Chick , dit belooft wat voor zondag

Groeten Mark
 
Is die HAVO/speelweide een beetje te vinden?
 
ik dacht meer aan een school dan aan de haalderse voetbalvereniging
 
Hey snakeman, Zullen we samen meedoen....moet wel goed gaan toch?
 
Dan moeten we wel zorgen dat Snakeman geen chicken is ;)
 
Back
Naar boven