XXL Nutrition

Nederlandse bevolking mag straks opdraaien voor verliezen op de bankensteun. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
4.745
Waardering
266
Nederland lijdt vanaf dit jaar verlies op de miljardensteun die aan de banken is verleend, heeft minister Dijsselbloem van Financiën gezegd. De minister zei dat op een nieuwjaarsreceptie van de PvdA in Nijmegen. Hij zal hierover nog een brief sturen naar de Tweede Kamer.


De voorgangers van Dijsselbloem hebben steeds gezegd dat het geld dat in de banken is gestoken zich zou terugverdienen, maar dat is volgens de minister nu niet meer het geval. De komende jaren legt Nederland erop toe, liet hij weten. Hij erkent dat dat geen leuke boodschap is.


http://nos.nl/artikel/457792-staat-verliest-op-steun-aan-banken.html



Hier ook een leuk artikeltje: http://www.nrcnext.nl/blog/2011/12/13/het-zijn-de-banken-sukkels/


Het is wachten op een nieuwe bezuiniginsronde waar al een klein beetje op gerekend wordt binnen de politiek.


Mogelijk extra bezuinigingen

door Paul Jansen en Wouter de Winther
DEN HAAG - Vicepremier Asscher wil dat het kabinet vasthoudt aan de afspraak om het begrotingstekort niet boven de drie procent te laten uitkomen. Dat zegt hij maandag in een interview met De Telegraaf. Nieuwe bezuinigingen en lastenverzwaringen komen daardoor dichterbij.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21186739/__Kans_op_extra_bezuinigingen__.html

U mag opdraaien voor de graaiende, falende bankdirecteuren. Die vanwege de macht en het geld niet bezig zijn met de bevolking maar met henzelf.

Griekenland geld terug zijn leugens !
Banken geld opleveren zijn leugens !


De rijke elite blijft profiteren want waar zijn de de bankdirecteuren en personen eens nader onderzocht of vervolgd ? Nergens, die krijgen nog steeds dikke bonussen en geldbedragen voor het slechte werk dat ze hebben afgeleverd.


Tijd om wakker te worden...en om te bedenken welke partijen deze mensen wel willen aanpakken !
 
Laatst bewerkt:
Zalm zei ooit: Na het zuur komt het zoet! Ik wacht al 10 jaar!
 
Nog zon hysterische kantoorknuppel die denkt de bron van al het kwaad te hebben gelocaliseerd en wel even orde op zaken zou stellen als hij zelf in de politiek zat. Ga deze praat op verjaardagsfeestjes verkopen dan ben je zeker het middelpunt van de aandacht met je catchy one-liners, gejat uit de telegraaf die op zijn beurt weer the Sun en NY times napraat. Ik doe inderdaad uit de hoogte, niet omdat ik sympathie heb voor de CEO's maar omdat ik beter begrijp hoe deze op kapitalisme drijvende wereld werkt. Snap jij wel hoe de economie werkt en welke rol banken daarin hebben? Wat het zou betekenen als de ABN omvalt, dat aandeelhouders bepalen welke board aanblijft, wat er zou gebeuren als we Griekenland niet steunen en wat geldverruiming is?
 
Bedank dan ook al die burgers die dachten dat banken een soort van filantropische instellingen waren die torenhoge rentes of rendementen konden garanderen terwijl er tegelijkertijd amper rente werd betaald op hypotheken. Al die knuppels die bleven geloven in gouden bergen hebben net zo goed het financiële klimaat verziekt. Wilsonbekwame knuppels in feite, wel tekenen voor iets maar eigenlijk niet weten wat voor rommel ze in handen hadden.
 
Zalm zei ooit: Na het zuur komt het zoet! Ik wacht al 10 jaar!


Hij bedoelde voor zichzelf. :D

Maar alle gekheid op een stokje, Zalm was groot voorstander van Griekenland in de EU. Kost wat kost moest de EU groter, dit terwijl Griekenland zo corrupt was als wat.

Diezelfde Zalm stelt nu dat op termijn de Grieken al hun schuld moet worden kwijtgescholden en dat ze er vooral niet uitmoeten:

Gerrit Zalm vindt het nu nog te vroeg om te praten over het kwijtschelden van de Griekse schulden. “Daar moet je pas over spreken als de Grieken de boel op orde hebben”, zei de oud-minister van Financiën.

Fouten toegeven, het blijft een vak apart voor menig politicus of directeur. (ego kwestie ?)
 
Laatst bewerkt:
Of Pvda, die (zoals Roemer het mooi omschreef) voor de verkiezingen links campagne voerde en nu als rechts regeert.

of begin je eigen partij. via dbb kun je mooi je standpunten ventileren en wellicht zijn er ook nog een hoop gelijkgezinden te vinden, voor je het weet heb je een zetel.
 
Nog zon hysterische kantoorknuppel die denkt de bron van al het kwaad te hebben gelocaliseerd en wel even orde op zaken zou stellen als hij zelf in de politiek zat. Ga deze praat op verjaardagsfeestjes verkopen dan ben je zeker het

Snap jij wel hoe de economie werkt en welke rol banken daarin hebben? Wat het zou betekenen als de ABN omvalt, dat aandeelhouders bepalen welke board aanblijft, wat er zou gebeuren als we Griekenland niet steunen en wat geldverruiming is?

Wie heeft het over banken laten omvallen ? Ik heb het 'slechts' over de verantwoordelijken straffen.

De vooruitzichten als Griekenland eruit moet hoeven niet zo zwart te zijn als jij doet denken, menignen zijn redelijk verdeeld maar goed.
 
Kom jongens een beetje solidair zijn met de banksters die Griekenland geld geleend hebben, zij moeten ook ergens van leven.


pcvyper dit soort banken hebben niets met kapitalisme te maken maar zijn corrupte rovers die overheidssteun krijgen en zo kunnen overleven ten koste van eerlijke ondernemingen en de belastingbetaler. Failliet laten gaan en stuk voor stuk opsluiten is precies wat er had moeten gebeuren. Tuurlijk was de schok op korte termijn dan groter geweest, maar dan was er tenminste een basis gelegd voor een gezonder financieel systeem. Het systeem dat we nu hebben is nog net zo verrot en kan zo weer imploderen, met nog veel grotere impact en pijn voor iedereen.
 
Nog zon hysterische kantoorknuppel die denkt de bron van al het kwaad te hebben gelocaliseerd en wel even orde op zaken zou stellen als hij zelf in de politiek zat. Ga deze praat op verjaardagsfeestjes verkopen dan ben je zeker het middelpunt van de aandacht met je catchy one-liners, gejat uit de telegraaf die op zijn beurt weer the Sun en NY times napraat. Ik doe inderdaad uit de hoogte, niet omdat ik sympathie heb voor de CEO's maar omdat ik beter begrijp hoe deze op kapitalisme drijvende wereld werkt. Snap jij wel hoe de economie werkt en welke rol banken daarin hebben? Wat het zou betekenen als de ABN omvalt, dat aandeelhouders bepalen welke board aanblijft, wat er zou gebeuren als we Griekenland niet steunen en wat geldverruiming is?

Het zou vb kunnen betekenen dat je een geglobaliseerd kapitalisme zelf in vraag stelt, maar blijkbaar is zoiets al enkele decennia een van de grootste taboe's geworden.
 
Nog zon hysterische kantoorknuppel die denkt de bron van al het kwaad te hebben gelocaliseerd en wel even orde op zaken zou stellen als hij zelf in de politiek zat. Ga deze praat op verjaardagsfeestjes verkopen dan ben je zeker het middelpunt van de aandacht met je catchy one-liners, gejat uit de telegraaf die op zijn beurt weer the Sun en NY times napraat. Ik doe inderdaad uit de hoogte, niet omdat ik sympathie heb voor de CEO's maar omdat ik beter begrijp hoe deze op kapitalisme drijvende wereld werkt. Snap jij wel hoe de economie werkt en welke rol banken daarin hebben? Wat het zou betekenen als de ABN omvalt, dat aandeelhouders bepalen welke board aanblijft, wat er zou gebeuren als we Griekenland niet steunen en wat geldverruiming is?

Haha heerlijke post.
 
Kijk ik heb het over dit soort praktijken waar de bevolking ! veelal de dupe van is:

Zeven maanden na de val van de Spaanse bank Bankia heeft de voormalig directeur, Rodrigo Rato, een mooie baan. Telefónica, het grootste telecombedrijf van het land, stelt hem aan als adviseur voor Europa en Zuid-Amerika.

Bankia kwam vorig jaar in grote problemen door beleggingen in de ingestorte Spaanse vastgoedmarkt. Rato trad toen af en de bank werd genationaliseerd.

Justitie doet onderzoek naar de rol van Rato in de val van Bankia. Hij wordt beschuldigd van fraude, prijsafspraken en hij zou rekeningen hebben vervalst. Het onderzoek naar Rato loopt nog.


en dit:

AMSTERDAM - EU-fondsen die waren bedoeld om Poolse werknemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb) op te leiden zijn voor een deel besteed aan cursussen voor managers bij onder andere ING, Unilever en Philips.

Minstens de helft van een fonds van 300 miljoen euro ging naar beursgenoteerde bedrijven en multinationals, zo meldt dagblad Trouw.


Er is in mijn ogen een elite aan de macht die elkaar in stand houden en de normale persoon mag het veelal ontgelden.



Maar het pvcmannetje noemt dit gewoon werking van het kapitalisme...ik noem het criminelen !
 
Laatst bewerkt:
Zalm zei ooit: Na het zuur komt het zoet! Ik wacht al 10 jaar!

En moet je die kop zien als ie dat zegt, fake smile net als Rutten.
 
Niet echt een verrassing dat dit gebeurt.

En het wordt ook niet beter zolang er geen mentaliteitsverandering komt. Fictief schuiven met niet bestaand geld en vervolgens daar aan verdienen. Klinkt als een mooi financieel product
 
Ontwikkelingen (ik prop hem in dit onderwerp voor het gemak)

De Staat neemt alle aandelen in SNS Reaal en SNS Bank over. Door de overname neemt het begrotingstekort over 2013 toe met 0,6 procentpunt tot 3,3 procent. Daarmee gaat het over de norm van 3 procent. Dijsselbloem noemt de nationalisatie onvermijdelijk:


“Het spaargeld van klanten is veilig en de dienstverlening van SNS REAAL is gewaarborgd. Met de ingreep zijn grote problemen voor de financiële stabiliteit en de economie voorkomen.”

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/01/staat-nationaliseert-sns-reaal/


Vanmorgen even zitten kijken en Dijsselbloem wilde niet zeggen of dit gaat zorgen voor extra bezuinigingen omdat in Maart pas een 'balans' wordt opgemaakt.
 
Laatst bewerkt:
De nationalisatie gaat de Nederlandse staat direct 3,7 miljard euro kosten, naast 1,1 miljard aan leningen aan het bedrijf. De totale reddingsoperatie kost 4,8 miljard euro.
Als ik het AD mag geloven. Potverdomme zeg.
 
Back
Naar boven