AndroidHealthClinic

Nederlandse minister van Justitie maakt rapnummer tegen drugs

Bezoekers in dit topic

Diabolic

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2005
Berichten
4.492
Waardering
7
De Nederlandse minister van Justitie, Pieter-Hein Donner (CDA), heeft een rapnummer opgenomen om zijn drugsbeleid op ludieke wijze toe te lichten. ,,Hier spreekt Donner van Justitie, ik doe het samen met de politie. Schuif die dope maar aan de kant, want een addict Nederland zijn zaken die ik liever niet zie'', zo klinkt het refrein van de rap die de minister opnam.
Onder de naam ,,de Don feat. Master G.'' wijst Donner in het lied op de nadelen van het gebruik van softdrugs. Het nummer staat in mp3-vorm op de site van het Nederlandse ministerie van Justitie.

,,Van een blowtje word je duf. Dus steel de show nou niet zo suf. Ga die drugs niet badineren, wees bereid om iets te lerenee, rapt de minister nog.

In het lied zit ook een ministeriële wens: ,,Ja, de drugs gaan van de straat, er komt actie na gepraat. Blowers neem daarvan notie!''.

Het is de tweede keer in korte tijd dat een politicus muziek gebruikt om zijn standpunten te verduidelijken. Eerder nam Gerd Leers, de burgemeester van Maastricht en partijgenoot van Donner, met De Heideroosjes het lied ,,Da’s toch dope man!'' op om zijn kijk op het drugsbeleid kenbaar te maken.

kum (belga)

Beluister hier de Donner-gangsta-rap

Een nieuw vriendje voor spiertje?:D
 
kad hem gehoord, vond het maar een suf nummer
 
Niet eens zo slecht :D
 
yoyo homies!!!coke, pep en pillen is het enige dat we willen:D
 
Donner met zijn eigen pokkoe haha

Hij doet het met politie?? Getsie?

Nee ff zonder gekheid. Ik vind het wel grappig waar ze mee bezig zijn. Verder interesseert het hele onderwerp me HELEMAAL NIETS
 
Wat een Eikel!
 
Beetje triest dat ze onze belastingcenten op deze manier gebruiken. Legaliseren is te duur zegt ie? Wat een onzin.
Nu moeten ze opsporing betalen, vernietiging, enz, enz.
Dan hoeven ze alleen te planten en te verkopen. Kan de staat juist veel geld opleveren.
 
Haha Holland
 
Dat een burgemeester een nummer maakt is al erg genoeg, maar de minister van justitie... ???
 
onprofessioneel en bovendien belachelijk en totaal zinloos
 
kansloos... :(
 
Hoop idd dat dit een geintje. Als dit geen geintje is moet ik heeeeeel hard lachen!!
 
Tja wat kan je anders verwachten van die clowns?
 
omg, doe dan metal ipv dat k*trap
 
hehe De Don...
 
legalisatie te duur ???
 
Ja joh, stomme k*tsmoes. Legaliseren is de oplossing voor t begrotings tekort. Ik ben voor een rechts kabinet, maar dat dan zonder CDA. Ik zie wel wat in een VVD-only :D
 
Back
Naar boven