AndroidHealthClinic

Need Bigger Arms? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1982_9

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
30 nov 2004
Berichten
10.728
Waardering
74
Lengte
1m79
Massa
112kg
Om mijn traditie als Mr. Biceps voort te zetten, hier nog eens een ouderwets ''bust your plateau'' schema voor grotere armen..

Of ik het overal mee eens ben is een tweede.

[Link niet meer beschikbaar]

artikel van Charles Poliquin:

image001.png
 
Heb je hem ook weer met z'n T-nation links... :D

J/k bro, ga 't dalijk ff doorlezen, bedankt.
 
Artikels van Charles Poliquin zijn altijd interessant om te lezen:thumbs:

Je hebt de afgelopen 24 uur te veel Karma gegeven, probeer het later nog eens.
 
wat lijkt die One-Arm Barbell Eccentric Scott Curls mij een k*t oefening.
die tip van small grip benchpress ben ik he took wel mee eens dat je hem niet heeel smal moet pakken want dan gaan je polsen eraan.
overigens, ben ik de enige die die oefening amper goed voel? volgens velen een van de beste triceps oefeningen maar ik voel er zo weinig van.
 
Ik voel hem alleen als ik hem HEEL strikt uitvoer.. Je moet goed opletten of je halverwegen bij het uitdrukken niet toch stiekem je ellebogen iets meer naar buiten draaid.. Als ik mijn ellebogen echt goed parallel aan mijn lichaam houd voel ik hem goed!
 
medium grip benchpress met elbows tucked in, voel ik zeker in mn triceps en ik denk dat ze samen met dips één van de beste oefeningen zijn.

Verder vind ik hetgeen wat hij over benchdips zegt (zeer blessuregevoelig) ook leerzaam. Ook het effect van slow eccentric en explosive concentric ben ik met hem eens. Verder vind ik het wel een beetje bullshit over dat 2x per dag trainen.
 
RubenSossa zei:
medium grip benchpress met elbows tucked in, voel ik zeker in mn triceps en ik denk dat ze samen met dips één van de beste oefeningen zijn.

BW dips en/of Close grip benches MOET gewoon in je tricep training zitten!
Zelf pak ik close grip met zo'n 25 cm breedte. Geen last van de polsen. Ik zie het nut er niet van in om je handen (bijna) tegen mekaar aan te houden.
 
KaLe zei:
BW dips en/of Close grip benches MOET gewoon in je tricep training zitten!
Zelf pak ik close grip met zo'n 25 cm breedte. Geen last van de polsen. Ik zie het nut er niet van in om je handen (bijna) tegen mekaar aan te houden.

Agree. Het heeft totaal geen meerwaarde een extreme close grip te pakken, alleen maar onnodige belasting voor je polsen. Ik pak de bar zelfs op schouderbreedte. Als je er maar voor zorgt dat je je elbows tucked in houd.
 
zelf voel ik het net zo goed met de ellebogen gewoon uit elkaar, alleen in een variant zoals de JM press, voel je het veel beter wanneer de ellebogen tucked in zijn. Elbows out is, hoe dichter de handen bijeen, wel veel meer belastend voor de polsen. Een tate press is bijvoorbeeld ook elbows out!
 
RubenSossa zei:
Agree. Het heeft totaal geen meerwaarde een extreme close grip te pakken, alleen maar onnodige belasting voor je polsen.


Het is zelfs zo dat een te smalle greep de belasting vermindert omdat een te smalle greep ervoor zorgt dat de allebogen weer naar buiten gaan waardoor de borst er weer mee bij betroken wordt.

Dit laatst treed al op zodra de duimen smaller als de acromion komen
 
chunky zei:
zelf voel ik het net zo goed met de ellebogen gewoon uit elkaar, alleen in een variant zoals de JM press, voel je het veel beter wanneer de ellebogen tucked in zijn. Elbows out is, hoe dichter de handen bijeen, wel veel meer belastend voor de polsen. Een tate press is bijvoorbeeld ook elbows out!

Vergeet niet dat oefeningen zoals de Tate-, French- en Calaforniapress hybride druk/extensie bewegingen zijn en geen pure drukoefeningen zoals smaldrukken. Oorspronkelijke naam van de Tate press is dan ook "Elbows Out Extensions"

Verders zakken bij de Tate press de ellebogen niet zo die als bij smaldrukken (integenstelling tot bv de French Press) waaroor het druk gedeelte geminimaliseerdt word

In feite valt de Tate press dus meer onder een extensie- als onder een druk oefening
 
Ben ik helemaal met je eens en met de andere benaming was ik op de hoogte, ik probeerde er alleen met te benadrukken dat in mijn opinie (bij het smaldrukken) de functie van de triceps niet veel verandert wanneer men kiest voor elbows in of out.

wellicht dat jij een andere fysiologische kijk op hebt, dan hoor ik dat graag.
 
Back
Naar boven