XXL Nutrition

Need Help! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Blackillidan

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 mei 2010
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
70kg
Hallo,

Ik ben een jonge van 16 jaar. weeg rond de 70kg wisselt beetje af rond de 70. Ik ben 1.88 cm lang.

Nou is mijn verhaal dat ik heel graag wat gespierder eruit wil zien.

Dingen die ik graag zou willen zijn:

Bicep
Tricep
Schouder
Borst
Buik

Nou heb ik zelf thuis 1 dummbel liggen van totaal 15kg met losse schijven.

Ik doe nu elke ochtend en avond 3 setjes van 10 met 6kg. Die is alleen Bicep.

Nou was mijn vraag of jullie mij konden vertellen wat ik het beste kan gaan doen. Ook misschien dat jullie een aantal oefeningen konden doorgeven die goed zijn!

Grz Jerry.
 
Koop nog een dumbbell bij en ga dan trainen.
Er zijn heel veel oefeningen die je met dumbbells kan doen.
Mijn hele schema (toevallig vandaag gemaakt) is met dumbbells.
Misschien heb je er wat aan:
 

Bijlagen

  • Trainingsschema.xls
    26,5 KB · Weergaven: 50
Bedankt voor de reactie.

Maar dan is mijn vraag. Kan ik met 2 dummbels van 15kg. Alle dingen trainen die ik opnoemde?

En is het trouwens wel goed dat ik 6kg doe? Moet het minder of juist meer?
 
naar een sportschool gaan en daar een fatsoendelijk schema gaan volgen.
Of investeren in goed materiaal om thuis te trainen, maar dat gaat je een flinke duit kosten.
Tevens als je dacht dat je volgende maand de bink kan uithangen op het strand met je nieuwe spierbundels dan wacht je nog een onaangename verassing :p
 
Maar dan is mijn vraag. Kan ik met 2 dummbels van 15kg. Alle dingen trainen die ik opnoemde?

Ja, Bicep, Tricep,Schouder,Borst & Buik zitten er allemaal in. Maar buik doe ik de losse gewicht in een handdoek en draai deze dicht en doe hem om m'n nek

En is het trouwens wel goed dat ik 6kg doe? Moet het minder of juist meer?

Dat hangt ervan af hoe je wil trainen. Een paar richtlijnen:

Kracht = veel gewicht korte herhalingen (5 á 6)
Massa = redelijk gewicht met redelijke herhalingen (8 á 12)
Uithouding = weinig gewicht veel herhalingen (15 à 20 of meer)

Hoeveel voor jouw veel gewicht is hangt van jezelf af. Maar daar moet je je balans in vinden.
 
Ok, maar als ik het dan goed begrijp als ik een schema maak dan is het dus slim om eigenlijk al deze dingen er wel in toetevoegen.

Ik neem namelijk aan dat kracht, massa en uithouding alle 3 wel belangrijk zijn.
Ik ga morgen mijn dag eens besteden aan alles lezen hier.
Dummbel erbij kopen. Ik wilde trouwens ook z'n ding kopen voor aan de muur waar aan je je op kan trekken is dat ook aan te raden?

Morgen dus:

Trainingschema
Voedingsschema
Nieuwe spullen bestellen

En dan heel erg veel trainen trainen trainen.

Ik zat nog ergens mee.

Ik hoor veel van mijn vrienden praten over allerlei pillen die je moet gaan nemen en poeder enzo, maar is dit echt zo goed als hoe ze het er over hebben?
Mij lijkt het namelijk heel gevaarlijk enzo.
 
Ok, maar als ik het dan goed begrijp als ik een schema maak dan is het dus slim om eigenlijk al deze dingen er wel in toetevoegen.

Ik neem namelijk aan dat kracht, massa en uithouding alle 3 wel belangrijk zijn.
Ik ga morgen mijn dag eens besteden aan alles lezen hier.
Dummbel erbij kopen. Ik wilde trouwens ook z'n ding kopen voor aan de muur waar aan je je op kan trekken is dat ook aan te raden?

Morgen dus:

Trainingschema
Voedingsschema
Nieuwe spullen bestellen

En dan heel erg veel trainen trainen trainen.

Ik zat nog ergens mee.

Ik hoor veel van mijn vrienden praten over allerlei pillen die je moet gaan nemen en poeder enzo, maar is dit echt zo goed als hoe ze het er over hebben?
Mij lijkt het namelijk heel gevaarlijk enzo.
Maak daar maar 'eten eten eten' van, zeg tegen je vrienden dat die pilletjes allemaal niet veel uit maken en poeder ook niet (proteinepoeder?) als je de rest van je eten niet op orde hebt (het is trouwens niet gevaarlijk, kijk maar in de supplementen-sectie of lees stickies om meer info op te doen), tenzij ze het over andere pilletjes hebben maar dat denk ik niet :p
Voeding is 70%, training 30%.
En waarom geen benen en rug?
Suc6 met de stickies lezen (leren) en schema's opstellen :)
 
Je zegt dat die poeder/pillen niet werken, maar een vriend van mij gebruikt Creatine ofiets. Doet het nu half jaartje en heeft echt mega veel spieren enzo.

En mijn benen doe ik niet, omdat ik zelf op een hoog niveau tennis speel en dus al 4x per week met mijn benen bezig ben.

En rug dat is inderdaad ook nog een idee :)
 
Ok, maar als ik het dan goed begrijp als ik een schema maak dan is het dus slim om eigenlijk al deze dingen er wel in toetevoegen.

Dat hoeft niet, er zijn veel oefeningen die je kan doen maar je moet zelf maar kijken welke jij fijn vind om te doen. De meeste oefeningen lijken mij geschrikt helemaal die voor schouders, borst en biceps.

Maar ik zou ze wel allemaal even opzoeken zodat je goed weet hoe ze moeten en waarvoor ze goed zijn.


Ik neem namelijk aan dat kracht, massa en uithouding alle 3 wel belangrijk zijn..

Ja en nee, maar ik zou gewoon gaan trainen en daar niet te veel over nadenken. Gewoon reps van 10 of als het makkelijk gaat 12 of niet makkelijk 8 en dat 3, 4 of 5 keer.

Ik wilde trouwens ook z'n ding kopen voor aan de muur waar aan je je op kan trekken is dat ook aan te raden?.


Ik wil hem eigenlijk ook , omdat je dan met je eigen gewicht kan trainen en ik vind het er ook mooi uit zien als je in de lucht doet alsof je jezelf aan het optrekken bent, in de spiegel dan wel

Dus is er al iemand die hem heeft gebruikt?

Trainingschema
Voedingsschema
Nieuwe spullen bestellen

En dan heel erg veel trainen trainen trainen.

Voedingsschema is moeilijk om te maken en daar zou ik met zelf een goed in verdiepen. En je begint dus met gezonde voeding komt ja al heel ver.

zolang je lichaam genoeg energie en eiwitten krijgt is het in het begin goed.

Ik hoor veel van mijn vrienden praten over allerlei pillen die je moet gaan nemen en poeder enzo, maar is dit echt zo goed als hoe ze het er over hebben?
Mij lijkt het namelijk heel gevaarlijk enzo.

Zolang het geen AAS is, is het wel veilig. Zoals Musculo zei dat het met een goede voeding helemaal niet zoveel uit maakt.
 
Inderdaad, zolang geen AAS is alles veilig en hoef je je geen zorgen te maken !
 
Je zegt dat die poeder/pillen niet werken, maar een vriend van mij gebruikt Creatine ofiets. Doet het nu half jaartje en heeft echt mega veel spieren enzo.

En mijn benen doe ik niet, omdat ik zelf op een hoog niveau tennis speel en dus al 4x per week met mijn benen bezig ben.

En rug dat is inderdaad ook nog een idee :)

Hij zegt niet dat ze niet werken, hij zegt dat je even goed gewoon degelijke voeding kan gebruiken om groter en sterker te worden. Als je voeding in orde is en dan gaat het wat moeilijker zou je evt creatine of eiwitpoeder kunnen gaan gebruiken, maar anders is het niet noodzakelijk.
 
Back
Naar boven