MuscleMeat

Neem je ook het OV ivm de benzineprijzen.....

Bezoekers in dit topic

Ik ga naar Kreta...zoek het maar uit hiero...
 
Ik rij op gas dus vindt het allemaal wel best eigenlijk.

Kan ik absoluut iedereen aanraden zelfs wanneer je niet veel km's maakt.

Ik betaal 25 euro/maand meer belasting, maar dat heb ik er in 1 week ongeveer al uit.

**** de overheid met de k*taccijns, aan mij zullen ze zo min mogelijk verdienen :D

Lang leve zwartwerken, en welke vorm van inkomen dan ook waar de overheid geen graan van meepikt.

Ik weet dat de maatschappij met mijn opstelling niet veel geholpen is, maar veel aangezien de overheid toch niet met ons geld kan omgaan boeit het me geen reet.
 
klusmier zei:
nee natuurlijk geen OV!!


ik heb mijn prive auto op LPG-G3 ( lekker goedkoop)

en per 2 september een autootje van de zaak, met telefoon en tankpas!!:banana:

en prive kilometers mag je lekker toch zelf betalen :p
 
Pumpin' zei:
en prive kilometers mag je lekker toch zelf betalen :p
ik heb op papier staan dat ik GEEN prive rijd met zakenauto icm km registratie: dus idd lekker GEEN bijtelling!!


met mijn eigen auto rijd ik ongeveer 400~450 km voor 20 euro:D
 
klusmier zei:
ik heb op papier staan dat ik GEEN prive rijd met zakenauto icm km registratie: dus idd lekker GEEN bijtelling!!


met mijn eigen auto rijd ik ongeveer 400~450 km voor 20 euro:D

ah kijk, je hebt ook nog een eigen auto. dat is wat anders. :) sommige mensen roepen altijd:" Jow, ik wil een auto van de zaak" maar verkijken zich behoorlijk op de bijtelling...

sommige sukkels hebben nog nooit van bijtelling gehoord, maar willen wel een auto van de zaak :D moet je die koppies us zien als je ze over de bijtelling verteld :D
 
ik weet t, collega's van me betalen jaarlijks 1536 euri aan de Belastingdienst voor een auto op grijs kenteken waar je prive weinig mee kan!:D :eek:
 
klusmier zei:
ik weet t, collega's van me betalen jaarlijks 1536 euri aan de Belastingdienst voor een auto op grijs kenteken waar je prive weinig mee kan!:D :eek:

Ik heb een voorlopige belasting aanslag gekregen over het jaar 2005.
Ik moet belasting gaan betalen over een bedrag wat ik nog moet gaan ontvangen. Verder is de aanslag van 2005 gebaseerd op een voolopige aanslag van 2004. Dus 2004 is nog niet definitief en rossen ff nog een aanslag erbij over een niet definitieve aanslag. :eek:
Dit is werkelijkwaar ongekend. Ik ken niemand die een aanslag heeft ontvangen over 2005. :rolleyes:
 
Ik denk er reeds een tijdje over om mijn auto te verkopen maar ben tot de conclusie gekomen dat ik niet zonder kan en het OV in België sucks bigtime vooral als je afgelegen woont zoals ik.

Wat wel een optie is is dat ik mijn reeds veel te kostelijke krachtige dieselwagen ga inruilen voor een wagen op LPG. Het is goedkoper en ook milieuvriendelijk, iets wat ik ook niet onbelangrijk vind.
 
Benzineprijs is weer omhoog gegaan, nog even en een liter kost meer dan € 1,50. Volgens Bak Ellende gaan we er volgend jaar allemaal op vooruit, denk dat het wat gaat tegenvallen.
 
Aangezien de olieprijs doorramt naar de 130 dollar volgens insiders, komt de benzine hier op 3 euro de liter :)
 
Yzord zei:
Aangezien de olieprijs doorramt naar de 130 dollar volgens insiders, komt de benzine hier op 3 euro de liter :)

Yeah right :rolleyes:
 
Olieprijs is een 'bubble', heeft weinig meer te maken met de reele vraag naar olie. Als je kijkt naar wat de reele prijs is ($25-$30) per vat en de prijs nu dan begrijp je al snel dat het huidige prijsniveau vanzelf zal dalen als zaken zoals de Iraakse kwestie en incidenten als de orkaan over het zuiden van de USA minder gaan spelen. Prijs zal niet naar die reele prijs gaan op korte termijn, maar historie wijst uit dat op de lange duur vanzelf weer een prijspeil wordt bereikt dat in de buurt komt van reele prijzen.

Een stijging of daling van $10 per vat olie heeft een impact van 0,2-0,4% op het Bruto Nationaal Product van de ontwikkelde landen. In die zin is er redelijk wat ruimte voor groei als externe factoren minder gaan spelen.
 
Nooit van m'n leven. Ik gebruik nu nog heel vaak het OV omdat ik een OV jaarkaart heb, maar als je die zelf moet betalen ben je ruim 6000 euro :eek: kwijt, voor dat geld kan je dus veeeeeeel beter een auto nemen.
 
Zelda zei:
Nooit van m'n leven. Ik gebruik nu nog heel vaak het OV omdat ik een OV jaarkaart heb, maar als je die zelf moet betalen ben je ruim 6000 euro :eek: kwijt, voor dat geld kan je dus veeeeeeel beter een auto nemen.
Een OV is 6000 per jaar om overal in heel Nederland met elke vorm van OV te kunnen rijden. Dus het grootste deel is helemaal niet nodig. Een trajectkaart is voor bijna alles genoeg, en die zijn veel goedkoper.
 
Een OV-jaarkaart kost € 3210,-
 
Yzord zei:
Nog zo'n ongelovige....we zullen zien....we zullen zien..
de benzineprijs zal zeker stijgen tot 3 euro per liter. Maar niet binnenkort. Dat duurt echt nog wel een jaar of 10 minstens. En dan is het reeële prijspeil dus eigenlijk lager.
 
EricR zei:
Een OV-jaarkaart kost € 3210,-
Dan loont het eigenlijk voor velen al de moeite -- gesteld dat je veel reist en naar altijd andere plaatsen. Want voor 280 per maand heb je ook niet superveel auto. Plus dat je nooit parkeergeld kwijt bent, nooit boetes krijgt, etc.
 
Back
Naar boven