MuscleMeat

Neem je ook het OV ivm de benzineprijzen.....

Bezoekers in dit topic

Yzord zei:
Nog zo'n ongelovige....we zullen zien....we zullen zien..
Ik durf er een weddenschap op te zetten dat we de $100 per vat de komende 5 jaar niet zullen zien.
 
EricR zei:
Een OV-jaarkaart kost € 3210,-

Hmm, dat is niet wat ik heb gehoord, maar stel dat je gelijk hebt blijf ik er nog steeds bij dat een auto goedkoper is per kilometer.

Het is trouwens wel zo dat als je in de grote stad woont of in een situatie dat je een uitstekende woon-werk OV verbinding hebt en er zijn veel files op de weg naar diezelfde bestemming dan kan het idd aantrekkelijker zijn met het OV te gaan. Maar het probleem is dan dat je voor al die andere dingen weer geen auto hebt.
 
Vanavond een reportage op tv over iemand die op 'Koolzaad' rijdt, ben eens benieuwd...
Tja de prijzen van de olie zwieren de pan uit maar research voor goedkopere energiebronnen zijn gewoon te kostelijk voor een regering (hoe erg het ook klinkt) en de regering verdient ook wel wat aan de olieinvoer
 
OV brengt je van een plaats waar je niet bent, op een tijdstip wat je niet uitkomt naar een plaats waar je niet moet zijn. (bron: autoweek een paar jaar geleden)


voor de mensen die dicht bij duitsland wonen en diesel rijden.. ga 1x per periode bio diesel tanken, en de rest van de tijd in je oude diesel (nieuwe diesel motors krijgen stukken) gewoon de natuurlijke olie uit de buurt super half/half mengen met diesel.

Als de politie je aanhoud heb je bio diesel getankt :)
 
U mag een jaar lang onbeperkt reizen met: alle binnenlandse treinen die in de Snelplanner/Planner Plus vermeld staan, met uitzondering van Thalys. Uw OV-Jaarkaart is ook geldig in de ICE Internationaal en in alle bussen, trams en metro?s waar Nationale Vervoerbewijzen (Strippenkaarten en Sterabonnement) geldig zijn.
Voordelig als u gedurende tenminste negen maanden per jaar reist (met minimaal 16 reisdagen) over meer dan 80 tariefeenheden per enkele reis én u gebruik maakt van overig openbaar vervoer. Een tariefeenheid komt doorgaans overeen met één kilometer.
Voor een lage meerprijs heeft u ook een OV-Jaarkaart voor andere gezinsleden.
De kaarten voor gezinsleden zijn in de trein uitsluitend geldig tijdens de voordeeluren.
Het is mogelijk om gezinsleden gedurende het contractjaar aan het contract toe te voegen.
Er kunnen op een contract maximaal twee personen van 19 jaar of ouder staan.
Wat kost uw OV-Jaarkaart?

OV Jaartkaart 2e klas
Prijzen in euro's

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]PersonenBetaling ineens*Betaling per maand**13210,50334,5023685,50384,0033794,00395,0043889,00405,0053985,50415,006 of meer4077,00424,50



Bron :
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1074533957069&pagename=www.ns.nl%2FArtikel%2FOverig_www.ns.nl&p=1075382368836&lang=nl&c=Artikel
 
EricR zei:
Ik durf er een weddenschap op te zetten dat we de $100 per vat de komende 5 jaar niet zullen zien.
Irak verslechtert met de dag, nigeria doet amper meer mee in de oliemarkt, usa moet de balans nog opmaken wat betreft de orkanen...situatie in midden-oosten zal weer verslechteren en china blijft maar groeien. Ik ben toch zeer benieuwd hoe jij denkt dat de olieprijs omlaag gaat....als je al ziet dat het met speculeren al omhoog is gegaan van 25 naar 55 dollar. Straks komen de rake klappen nog.
 
Yzord zei:
Ik ben toch zeer benieuwd hoe jij denkt dat de olieprijs omlaag gaat....als je al ziet dat het met speculeren al omhoog is gegaan van 25 naar 55 dollar. Straks komen de rake klappen nog.
Dat speculeren is juist het punt. Dat kan niet doorgaan zonder een prijscorrectie. Dus de prijzen voor ruwe olie zullen binnen een paar jaar toch echt weer naar beneden moeten.
 
Nu is er nog gespeculeerd, straks komen de rake klappen nog van iraq, nigeria, usa en binnenkort komen de cijfers van china weer binnen. Naar wat ik heb gezien stijgen die nog steeds met 9% per jaar.
 
EricR zei:
Prijzen in euro's
]


dat is dus even duur als mijn auto per maand kost incl. benzine/verzekering/belasting etc.


Toch naar kreta dan.. mijn zussie betaald daaro 90 euro cent de liter..
 
Venezuela! 4 cent de liter en de chica's zijn zeer de moeite waard. Alleen een klein probleempje in Caracas, ze knallen er per weekend gemiddeld 50 mensen overhoop.
 
Pumpin' zei:
ah kijk, je hebt ook nog een eigen auto. dat is wat anders. :) sommige mensen roepen altijd:" Jow, ik wil een auto van de zaak" maar verkijken zich behoorlijk op de bijtelling...

sommige sukkels hebben nog nooit van bijtelling gehoord, maar willen wel een auto van de zaak :D moet je die koppies us zien als je ze over de bijtelling verteld :D


Hehe ik had een auto van de zaak en kan er zo weer een krijgen. Ik kon met deze auto rijden en tanken zoveel ik wou, zolang dat maar in Nederland was. Ging ik de grens over moest ik voor de grens maar vol tanken en als ik terug kwam ook weer vol tanken :). Het was alleen een bus en dat vind ik niet altijd even tof om te rijden.
 
Yzord zei:
Nu is er nog gespeculeerd, straks komen de rake klappen nog van iraq, nigeria, usa en binnenkort komen de cijfers van china weer binnen. Naar wat ik heb gezien stijgen die nog steeds met 9% per jaar.
Je begrijpt het niet: er wordt gespeculeerd, DUS is de prijs veel te hoog. Speculeren is juist het gokken op wat de prijs zal doen in het slechtste geval. Als de echte cijfers bekend zijn, dan zijn die altijd minder slecht dan aangenomen, stort die cyclus van speculeren in en komt de prijs weer naar beneden naar normale niveau's.
 
eduardjanssen zei:
Hehe ik had een auto van de zaak en kan er zo weer een krijgen. Ik kon met deze auto rijden en tanken zoveel ik wou, zolang dat maar in Nederland was. Ging ik de grens over moest ik voor de grens maar vol tanken en als ik terug kwam ook weer vol tanken :). Het was alleen een bus en dat vind ik niet altijd even tof om te rijden.

whats bijtelling?
 
in turkije reden ze op biodiesel, misschien ideetje voor hier
 
dj_phreak zei:
Je begrijpt het niet: er wordt gespeculeerd, DUS is de prijs veel te hoog. Speculeren is juist het gokken op wat de prijs zal doen in het slechtste geval. Als de echte cijfers bekend zijn, dan zijn die altijd minder slecht dan aangenomen, stort die cyclus van speculeren in en komt de prijs weer naar beneden naar normale niveau's.
:) ik begrijp je wel. En ik hoop zelfs dat je gelijk hebt...maar ik betwijfel het zeer sterk...men schijnt zich suf te willen betalen aan olie en dat zien de maatschappijen nu ook. Die zullen dus blijven speculeren en ondertussen komen dus ook de rake klappen dus nog. Snap je? Speculeren kan men namelijk altijd. Was het toen Irak, vandaag de dag speculeert men zich weer suf over nigeria. En zo blijft de prijs hoog.
 
Back
Naar boven