XXL Nutrition

Neem je ook het OV ivm de benzineprijzen..... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Tja, jammer dan,dokken zal je :(


'Bereken dure benzine door aan OV-reiziger'

HILVERSUM/DEN HAAG - De reiziger in het openbaar vervoer moet opdraaien voor de dure brandstof. De OV-bedrijven willen dat de strippenkaart volgend jaar duurder wordt, zodat ze de gestegen brandstofkosten voor een deel op de klanten kunnen verhalen. Ook de overheid moet een financiële bijdrage leveren, zei een woordvoerder van branchevereniging Mobis woensdag.


De OV-bedrijven kunnen de gestegen brandstofkosten niet zelfstandig aan de reiziger doorberekenen. Ze zijn daarvoor afhankelijk van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, dat de strippenkaart elk jaar in januari duurder maakt. Normaal gesproken neemt de prijs alleen met de inflatie toe, in april nog geraamd op 0,5 procent.

Mobis wil volgend jaar het vervoerbewijs 2,67 procent duurder maken. Daarin zijn de hoge brandstofkosten gedeeltelijk verwerkt. De consumentenorganisaties richten zich tot nu toe op een tariefsverhoging van 1,32 procent.

De OV-bedrijven eisen bovendien een financiële compensatie van de overheid. Deze kan worden betaald uit de aardgasbaten of uit de opbrengsten van de brandstofaccijns. Binnenkort stuurt Mobis daar een brief over aan minister Peijs van Verkeer.

Topambtenaren van het ministerie hebben afwijzend gereageerd op de eis van Mobis. Zonder een financiële bijdrage van de regering zou de strippenkaart volgend jaar 5 procent duurder moeten worden.

De OV-bedrijven lijden onder de gestegen brandstofprijs. Dit jaar zijn ze gezamenlijk al 62 miljoen euro extra kwijt. Afgelopen jaar was dat nog 20 miljoen euro.

De bussen van Connexxion slurpen bijvoorbeeld elk jaar ongeveer negentig miljoen liter diesel op. Elke cent stijging van de prijs betekent een extra kostenpost van ongeveer 1 miljoen euro. De directie verwacht in 2005 10 miljoen euro extra kwijt te zijn aan diesel. Volgend jaar is dat waarschijnlijk 20 miljoen euro.

De dure diesel betekende de eerste zes maanden van dit jaar een domper voor Connexxion. Het OV-bedrijf heeft in het eerste halfjaar minder nettowinst geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Het resultaat kwam uit op 10,6 miljoen euro vergeleken met 18,1 miljoen euro vorig jaar. De omzet liep terug met 28,3 miljoen euro tot 437 miljoen euro. De resultaten zijn in lijn met eerder uitgesproken verwachtingen.
Bron: telegraaf.
 
na mijn studie ben ik weg uit dit k*t-LAND
 
Het begint steeds gezelliger te worden in Nederland *zucht*
 
Ik ben al op zoek naar een oldtimer met gas.
 
Een strippenkaart voor 6,65 of 6,70 wordt dat dus. Kolere kan me nog herinerren dat die dingen 5 gulden waren. Zijn nu dus bijna 3 keer zo duur terwijl er op een hoop lijnen minder bussen of trams rijden.

Tijd om mijn scooter te repareren, rest doe ik wel op de fiets.
 
Ik ga een gastank (G3) inbouwen. eenmalige kosten van € 2700,- daarna voor 47 cent per liter tanken.

Het mooie is dat je hetzelfde verbruikt in liters. Dus rij je normaal 1 op 12 dan rij je met gas ook 1 op 12.
 
gelukkig heb ik daar geen last van met mijn studenten OV-kaart... en jullie maar betalen, arme stakkers :D
 
Pumpin' zei:
gelukkig heb ik daar geen last van met mijn studenten OV-kaart... en jullie maar betalen, arme stakkers :D

Ik pleit voor de afschaffing van de OV jaarkaart!!
Door die kaart moeten de prijzen omhoog, door meer mensen te laten betalen gaat de prijs omlaag.....






:D
 
Peoples zei:
Ik pleit voor de afschaffing van de OV jaarkaart!!
Door die kaart moeten de prijzen omhoog, door meer mensen te laten betalen gaat de prijs omlaag.....






:D

idd! direct afschaffen per 1 juli 2006 :D

(maar als ze die afschaffen dan moet er weer meer studiefinanciering gegeven worden, want anders i shet niet meer te betalen voor de studeten en de ouders en NL wil naar een hoger plan in het onderwijs dus moet er wel weer geld bij de studiefinanciering en dus de budgetten voor onderwijs omhoog en de aczijnsen weer omhoog om die te betalen etc..dus ja. )
 
Ook OV-kaart, geen extra kosten voor mij dus.
 
Rij ook op LPG, maar in Liters verbruik ik meer als op benzine hoor !!
Al is het wel geen van de jongste tanks meer...

Anaway, het scheelt wel een hele hoop ja ! ;)
 
Pumpin' zei:
idd! direct afschaffen per 1 juli 2006 :D

(maar als ze die afschaffen dan moet er weer meer studiefinanciering gegeven worden, want anders i shet niet meer te betalen voor de studeten en de ouders en NL wil naar een hoger plan in het onderwijs dus moet er wel weer geld bij de studiefinanciering en dus de budgetten voor onderwijs omhoog en de aczijnsen weer omhoog om die te betalen etc..dus ja. )

Als we het studeren ansich nou eens afschaffen? ;)
 
noppes zei:
Rij ook op LPG, maar in Liters verbruik ik meer als op benzine hoor !!
Al is het wel geen van de jongste tanks meer...

Anaway, het scheelt wel een hele hoop ja ! ;)

Ik had het over een speciale gastank, is nog niet zo lang op de markt.
 
noppes zei:
Rij ook op LPG, maar in Liters verbruik ik meer als op benzine hoor !!
Al is het wel geen van de jongste tanks meer...

Anaway, het scheelt wel een hele hoop ja ! ;)

een uit 1945?

@mensen: goed idee. zodra ik mijn diploma binnen heb :)
 
Pumpin' zei:
een uit 1945?

@mensen: goed idee. zodra ik mijn diploma binnen heb :)

@pompen: oke alleen jij mag nog oke? :p
 
Lekker, word ik dubbel genaaid. :thumbd:

Door de weeks met de bus naar werk (ok, wordt 100% vergoed, maar 't gaat om de gedachte) en voor de rest rij ik toch nog 200km per week. Met mij rijsT rij ik 1 op 8 ofzo, dus tel uit je winst, eh verlies. :(
 
Nee, ik blijf de auto nemen tot ik sterf en trap nu slechts het gaspedaal nog ietsje dieper in. :D
 
nee natuurlijk geen OV!!


ik heb mijn prive auto op LPG-G3 ( lekker goedkoop)

en per 2 september een autootje van de zaak, met telefoon en tankpas!!:banana:
 
Back
Naar boven