Fitness Seller

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Hierbij een filmpje naar wat je fysio volgens mij bedoelde, en ik in dat geval ook. Vanaf 2:00 legt hij het punt dat je volgens mij zou moeten voelen uit.

Gebruik TVA en bekkenbodemspieren

Wellicht doe je er verstandig aan om de oefening(en) van je fysio te doen, en op te bouwen. Dan kan je leren om je spieren (correct) te leren gebruiken. Dat helpt in alle facetten van de training/het leven en mogelijk heb je dan helemaal geen riem nodig om (goed) te kunnen bracen. Succes met je rug.
 
anmorgen ongeveer 20 zakken troep bij mijn ouders uit het huis gehaald en naar container gebracht.
40 trappen opgelopen volgens FiBit (en met volle zakken naar beneden) :)
vroeger, in het ruige studenten leven gooide we die vanaf de 2e verdieping naar beneden, als er niet teveel flessen in zaten ging dat meestal goed.
toen we ''moesten'' verhuizen naar de 4e verdieping kwamen we er snel achter dat dat niet meer kon :D

hoe voelt de rug nu na het trainen en sjouwen?
 
Vanmorgen ongeveer 20 zakken troep bij mijn ouders uit het huis gehaald en naar container gebracht.
40 trappen opgelopen volgens FiBit (en met volle zakken naar beneden) :)
klinkt als cardio, weg met die ouwe meuk, doe je goed, beetje alles gesorteerd ook toch zeker?
 
Hierbij een filmpje naar wat je fysio volgens mij bedoelde, en ik in dat geval ook. Vanaf 2:00 legt hij het punt dat je volgens mij zou moeten voelen uit.

Gebruik TVA en bekkenbodemspieren

Wellicht doe je er verstandig aan om de oefening(en) van je fysio te doen, en op te bouwen. Dan kan je leren om je spieren (correct) te leren gebruiken. Dat helpt in alle facetten van de training/het leven en mogelijk heb je dan helemaal geen riem nodig om (goed) te kunnen bracen. Succes met je rug.
Zal het zo even bekijken :) Heb vanmorgen de bekken oefening en grondyoga van Adriene gedaan en zal dat ook (proberen) vol te houden.
vroeger, in het ruige studenten leven gooide we die vanaf de 2e verdieping naar beneden, als er niet teveel flessen in zaten ging dat meestal goed.
toen we ''moesten'' verhuizen naar de 4e verdieping kwamen we er snel achter dat dat niet meer kon :D

hoe voelt de rug nu na het trainen en sjouwen?
Ha ha, dat is ook een manier :roflol: Rug is eigenlijk wel prima. Voel een beetje glutes en quads, maar dat lijkt me gewone gezonde spierpijn....
klinkt als cardio, weg met die ouwe meuk, doe je goed, beetje alles gesorteerd ook toch zeker?
Mmmm.... helaas is het afval scheiden er een beetje ingeschoten. Wel lege flessen bij de glasbak gebracht :D
Rond jaarwisseling kan het huis dan bij een makelaar aangeboden worden.
 
Hierbij een filmpje naar wat je fysio volgens mij bedoelde, en ik in dat geval ook. Vanaf 2:00 legt hij het punt dat je volgens mij zou moeten voelen uit.
Blijft moeilijk uitleggen omdat het diepe spieren zijn, maar klopt wel ongeveer. Max 30% en navel naar onder voelen gaan zijn wel goede cues :)

Vanmorgen bekkenoefeningen en grondyoga gedaan, ook russian twists met 3 kg schijf 2 x 25x
Vanmiddag stukje fietsen, stukje wandelen en wat optrekken en pushups in het park gedaan. Heerlijk weer (al weer, het is goddome half november!)
 
Lekker bezig Neet. Adrienne beviel goed dus?
 
Tussentraining 4 ma 21:15

WU BW overhead squats (met stok boven hoofd)
1 x 15x

BB deadlifts 40 kg
2 x 10x
BB deadlifts 60 kg
2 x 10x

reverse brede grip BB rows 40 kg (Yates)
2 x 8x
reverse brede grip BB rows 50 kg
2 x 8x
goed gelet op bracen met glutes en diepere buikspieren

15° incline DB chest press 19.5 kg
4 x 14x 4 x 2 reps erbij
pfff ... flink zwaarder, voorlopig weer genoeg zo :o

behind the head skull crushers
3 x 12x 26.5 kg EZ bar

scapula pull-ups
4 x 8x @ 1s hold

DB flyes 2x9 kg -> 1 kg erbij
4 x 16x @ 2s neer, 2s op

knee (ipv leg) raises
4 x 12x
iemand zei dat knee raises meer de abs/obliques aanpakken en leg raises de hipflexors (iliac/psoas)
en ze zijn een stuk makkelijker dan 12 leg raises :p

FitBit: Weights - 75 min - 119 avg 160 max heart - 587 kCal
 
leg raises zijn idd loei zwaar
 
leg raises zijn idd loei zwaar
en als ze ook nog de "verkeerde" spieren aanpakken, doen we ze toch niet meer? (hoewel ik ook altijd wel goed de abs voelde hoor)
 
en als ze ook nog de "verkeerde" spieren aanpakken, doen we ze toch niet meer? (hoewel ik ook altijd wel goed de abs voelde hoor)
je kan ook nog een beetje zijwaarts omhoog voor variatie met de obliques aanpakken
 
Ik denk dat legraises ook wel goed zijn, maar is veel zwaarder en je moet echt wel sterk zijn om het laatste stuk ook jezelf omhoog te curlen.
Ook bij de uitvoering van kneeraises, zie ik nog vaak een holle rug, dan komt de spanning op de hipflexor.
Het fijnste vind ik zittende kneeraises. Zittend, 45gr achterover leunen en dan je knieën heffen. Eventueel dumbel tussen de voeten en laat maar branden.
 
je kan ook nog een beetje zijwaarts omhoog voor variatie met de obliques aanpakken
zeker, knietjes afwisselend links en rechts omhoog.
Het fijnste vind ik zittende kneeraises. Zittend, 45gr achterover leunen en dan je knieën heffen. Eventueel dumbel tussen de voeten en laat maar branden.
hang je dan niet erg op je stuitje (pijnlijk) of valt dat wel mee?
 
Omdat ik tot laat moest werken nog even vanmiddag naar buiten gegaan....

16/11/22 643 kCal = 160 kC fietsen singel + 483 kCal hardlopen 5.34 km, 5760 steps, 43'30, 137 avg 173 max hr incl fitness parkje
11 min vetverbranding, 25 min cardio, 5 min piek zone

waarvan 12 min quad en kuitstretches, chin ups, inverted rows, incline push ups
 
Front to back
week 3 dag 1 UB
vr 21:15

1 lats vs chest
WU One arm row 12L+12R 14 kg
WU DB Bench 12x 14 kg

4x (Bench press ss. One arm row )
Bench press
G: 8x 72.5 kg
ss.
Bent over one arm row
G: 8L+8R 32 kg
hele set extra gedaan omdat het zo lekker ging :)

2 biceps vs triceps

3x (EZ bar curls ss. dips)
EZ bar curls
P: 13x 26.5 kg -> 3 x 1 rep erbij
ss.
Dips
P: 13x BW -> 3 x 1 rep erbij
laatste dips was een beetje trillen... maar gehaald

3 chest+front delts vs rear delts
WU 2 x 10x dislocations met stok
WU flyes 8x 10.5 kg

4x (Flyes ss. rear delt raises)
DB Flyes
K: 5x 14 kg @ 0.5 s op, 5 s neer => ipv 16x 9 kg
ss.
DB Rear delts raises
K: 5x 10.5 kg @ 1 s pauze

Opm:
Even wat aandacht aan upper body vandaag, ging lekker....

FitBit: Weights - 70 min - 125 avg 164 max heart - 632 kCal
 
en dat voor een black friday :cool:

pak je dan ook steeds smaller, voor meer rek en dus ook mobiliteit?
o jee, heb ik alle black friday aanbiedingen gemist? :D

ik had hem al een paar maanden niet gedaan, dus moest zelfs bij de volle breedte een beetje wrikken :o
 
o jee, heb ik alle black friday aanbiedingen gemist? :D

ik had hem al een paar maanden niet gedaan, dus moest zelfs bij de volle breedte een beetje wrikken :o
mn eerste fysio, (helaas weg) steekt zijn armen verticaal omhoog en gooit ze zo achter zijn rug :eek: wat een mobiliteit!
Ik ben al blij met 120 graden, das denk ik ruim een meter afstand tussen je handen
 
Back
Naar boven