AndroidHealthClinic

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Vanmiddag gehardgelopen....
06/05/21 677 kCal = 170 kC fietsen + 507 kCal hardlopen 5.6 km, 6114 steps, 38', 154 avg 190 max hr
1 min vetverbranding, 23 min cardio, 14 min piek zone

Ik denk dat we nog steeds boven zone 2 zitten, maar weet dat niet precies.
Kon je een gesprek voeren, dan was het zone 2, kon je hoogstens wat zinnetjes zeggen, dan was het geen zone 2. (duimregel)
 
Kon je een gesprek voeren, dan was het zone 2, kon je hoogstens wat zinnetjes zeggen, dan was het geen zone 2. (duimregel)
Ik was alleen.
 
Ik was alleen.
Dat vroeg ik niet, al zal het je mogelijk niet verbazen dat dat voor mij niet altijd een bezwaar is om een gesprek te voeren.

De vraag is of het kon, je kan dit eventueel af en toe ff proberen, je voelt het vanzelf.

Of is er de angst om niet alleen als sloffende opa, maar ook als seniel te worden gezien? :p
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Dat vroeg ik niet, al zal het je mogelijk niet verbazen dat dat voor mij niet altijd een bezwaar is om een gesprek te voeren.

De vraag is of het kon, je kan dit eventueel af en toe ff proberen, je voelt het vanzelf.

Of is er de angst om niet alleen als sloffende opa, maar ook als seniel te worden gezien? :p
:windup:
Dat laatste speelt ook wel door mijn hoofd :D
Maar ik loop zo hard dat ik (netaan) door mijn neus kan blijven ademhalen, dus zonder hijgen. Maar een gesprek zal dan toch niet vlot gaan.
Ik pas de afstand overigens aan naar 6.1 km (google maps), die FitBit doet dat toch erg slordig.

fitbit-6mei.pngbloemerd-zijldijk-6.13.png
 
:windup:
Dat laatste speelt ook wel door mijn hoofd :D
Maar ik loop zo hard dat ik (netaan) door mijn neus kan blijven ademhalen, dus zonder hijgen. Maar een gesprek zal dan toch niet vlot gaan.
Ik pas de afstand overigens aan naar 6.1 km (google maps), die FitBit doet dat toch erg slordig.

Bekijk bijlage 527178Bekijk bijlage 527179
Pure neus ademhaling is een prima indicatie, als het koud is wel een beetje oppassen.

Ik zit vaak op 4 passen in, 5 passen uit met ademen, de uitdaging is wel het ademen niet teveel te gaan forceren.
 
Pure neus ademhaling is een prima indicatie, als het koud is wel een beetje oppassen.
Als het koud is, is neusademhaling JUIST goed. Je verwarmt de lucht voor en kan veel meer vocht terugwinnen door condensatie.
Ik zit vaak op 4 passen in, 5 passen uit met ademen, de uitdaging is wel het ademen niet teveel te gaan forceren.
Daar moet ik nog eens opletten dan.
 
Vanmorgen was het gemiddelde gewicht onder de 77 gekomen (76.9), gaat nog steeds goed zonder dat ik caloriëen tel.

En voor de eerlijkheid nog een shape zonder de magic lighting

back-7mei2021.jpgfront-7mei202.jpg
 
Als het koud is, is neusademhaling JUIST goed. Je verwarmt de lucht voor en kan veel meer vocht terugwinnen door condensatie.
Dat had ik ook gehoord, ook het diep inademen van heel koude lucht schijnt niet altijd goed te zijn, maar als je de dag na een uurtje lopen een paar dagen de korsten in je neus hebt zitten laat je het wel.

Misschien probeer ik het met een shawl, buff of balaclava nog eens.

Zwarte broek en sloffen geven het een hoog Kung fu gehalte, shape is prima.
 
Dat had ik ook gehoord, ook het diep inademen van heel koude lucht schijnt niet altijd goed te zijn, maar als je de dag na een uurtje lopen een paar dagen de korsten in je neus hebt zitten laat je het wel.

Misschien probeer ik het met een shawl, buff of balaclava nog eens.
Beter bloedinkjes in je neus dan in je longen. Overigens speelt dat pas bij inspanning onder de -20 ° of zo. Niet zo relevant in NL :)
Zwarte broek en sloffen geven het een hoog Kung fu gehalte, shape is prima.
Ha ha, thanks
 
Vrije training. Benen. Dag 1

Ik weet nog niet helemaal waar het heen gaat. Vermoedelijk weer een L1 - UB1 - L2 - UB2 programma.

psoas stretch en heupen openen

Barbell Box SQ 1 x 8 40 kg WU
Barbell Box SQ 1 x 10 60 kg
Barbell Box SQ 4 x 10 70 kg

Barbell Back Squat 4 x 14 75 kg

Deadlift 1x8 80; 1x8 90; 1x8 100 kg

Lying hamstring curls 4 x 14 25 kg

Opm:
Niet zo veel oefeningen, maar wel vrij hoog in reps en redelijk kaput :o

FitBit Weights - 71 min - 112 avg 148 max - 454 kCal
 
CARDIO :roflol: !
Shape is prima overigens, doe je goed :thumb: .
 
Zo eens hoog in reps gaan kan echt een fijn gevoel geven niet?

Shape is goed hoor!
 
09/05/21 590 kCal = 170 kC fietsen + 420 kCal hardlopen 4.77 km, 5230 steps, 32'40", 154 avg 179 max hr

Lekker gelopen, en ik heb besloten dat ik niet perse in of onder een bepaalde zone hoef te lopen.
Er waren 2 jongens muscle ups aan het oefenen, even mee staan praten. dat is toch ook wel een mooie skill om te kunnen ...... :thinking:
 
ik heb besloten dat ik niet perse in of onder een bepaalde zone hoef te lopen.
Wat een gevloek op Sunday Runday! ;)

Voor vandaag of heb je er in het algemeen geen zin in? Soms is het ook lekker om een beetje in een relaxed tempo door te lopen. Geen zorgen over snel, langzaam, te hoog, te laag.
Lekker gelopen
Het is je van harte gegund.
Er waren 2 jongens muscle ups aan het oefenen, even mee staan praten. dat is toch ook wel een mooie skill om te kunnen
Ambities?

Het is wel inspirerend en verfrissend om anderen bezig te zien en zelf ook nieuwe dingen te blijven ontdekken.
 
Voor vandaag of heb je er in het algemeen geen zin in? Soms is het ook lekker om een beetje in een relaxed tempo door te lopen. Geen zorgen over snel, langzaam, te hoog, te laag.
In het algemeen. Ik loop liever zonder na te denken, dan maar geen of weinig progressie.
Een beetje wel. Volgens hen heb ik kracht genoeg. Het zal een kwestie zijn om alle transities goed en vloeiend achter elkaar uit te voeren. Daar zie ik nog wel problemen :D
Ben nooit zo heel gecoördineerd geweest en dat wordt alleen maar minder :o
 
In het algemeen. Ik loop liever zonder na te denken, dan maar geen of weinig progressie.
Als dat jouw keuze is, dan is dat toch prima. Dat geeft het lopen veel meer mentale ontspanning, dat is ook waardevol.

Het is niet dat ik vind dat iedereen het op die manier moet doen, hoogstens wat je kan proberen als je op andere manieren tegen problemen aanloopt.
Een beetje wel. Volgens hen heb ik kracht genoeg. Het zal een kwestie zijn om alle transities goed en vloeiend achter elkaar uit te voeren. Daar zie ik nog wel problemen :D
Ben nooit zo heel gecoördineerd geweest en dat wordt alleen maar minder :o
Ergens vind ik dat soort bewegingen spannend en risicovol, zegt degene die met KBs en BBs loopt te slingeren.
 
Laatst bewerkt:
Week 1 Dag 2
UB 1 hoog volume

Barbell Bench Press 4 x 14 50 kg
weer tamelijk breed gepakt

Pull Up 8+4+3+3+3+3+3+3 (30) BW
20-24s rust tussen myosets

Dumbbell rows 4 x 14 28 kg (14 per kant dus)
pfff ... zweten :heat:

Biceps curls (DB) 4 x 14 10.5 kg (met moeite....)
120s rust tussen de sets

Dips 8+4+3+3+3+3+3+3 (30) BW+10 kg
30-33s rust tussen myosets

FitBit Weights - 62 min - 116 avg 170 max - 451 kCal
 
Week 1 Dag 2
UB 1 hoog volume

Barbell Bench Press 4 x 14 50 kg
weer tamelijk breed gepakt

Pull Up 8+4+3+3+3+3+3+3 (30) BW
20-24s rust tussen myosets

Dumbbell rows 4 x 14 28 kg (14 per kant dus)
pfff ... zweten :heat:

Biceps curls (DB) 4 x 14 10.5 kg (met moeite....)
120s rust tussen de sets

Dips 8+4+3+3+3+3+3+3 (30) BW+10 kg
30-33s rust tussen myosets

FitBit Weights - 62 min - 116 avg 170 max - 451 kCal
Je doet stiekem je zone 2 met gewichten? :p

Lekkere dips hoor!
 
Je doet stiekem je zone 2 met gewichten? :p
Nou... hier kon ik ook geen gesprekje bij houden. Heb bij bench nog 2 reps per ademhaling geprobeerd, maar ook dat was niet vol te houden. Dus.

Thnx
 
Back
Naar boven