XXL Nutrition

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Hij traint nog. 💪👍
 
Niet nog maar weer
 
wel leuk weer wat anders

nieuwe/andere oefening voelt altijd ongemakkelijk, techniek aanleren ensow, iets met comfortzone haha
overheads SQ is ook een prima core oefening
 
wel leuk weer wat anders

nieuwe/andere oefening voelt altijd ongemakkelijk, techniek aanleren ensow, iets met comfortzone haha
overheads SQ is ook een prima core oefening
Ja klopt. Vandaag voelen de glutes niet comfortabel iig, lang geen lunges gedaan :o

Gewicht vanmorgen 79.3 kg :eek: voor het eerst sinds 2015, dat was schrikken....
en pols is nu best pijnlijk aan het worden, heb mijn computer muis naar de andere hand verplaatst, en voorlopig maar geen horloge om. Ik had nog geen last met trainen, maar ben er nu wel een beetje bevreesd voor. Kijken hoe dit zich ontwikkelt...
 
Split Week 1 Dag 2 vr 21:00
rug+borst

geproneerde grip, full range pull-up
BW 7-7-6-6-6x

chin-up, gesupineerd, full range
BW 9-8-8x

isometric hang (in lussen)
3 x 35 sec

bank drukken
2x20 kg DB: 8x
65 kg: 10-10-9-9x
pffff .... :fire:

scapula pull-ups
4 x 10x 2s

trap raise
2x4.5 kg: 8-8-8x (3 sec)
zwaar zat :o

dubbelh pullover
28 kg: 10-10-10-10x (5 sec)

bent-over row
28 kg: 10-10-9x L+R

dumbbell flyes
2x4.5 kg: 15-15-15x (5 sec)
vanwege schouder pijntje alleen met een therapeutisch gewicht
ss.
batwings (amphilateraal)
2x20 kg: 15-20-20 sec

Opm:
hogere reps dan ik de laatste tijd deed, dus ook een hogere hartslag
wel een te lange sessie vind ik
geen last van de pols gehad (ja bij het omkleden weer :roflol:) wel van rechter schouder cuff

FitBit: 96' - 112 avg 140 max hr - 642 kCal
 
Cardio:
756 kCal = 370 kC fietsen, 386 kC hardlopen 4.3 km 149 avg 179 max hr

En het totaal deze maand (KT en cardio) was 20.935 kCal, alle corona wandelingetjes hier in de wijk tellen ook wel op :)
 
Laatst bewerkt:
Het omkleden s'morgen is fysiek de grootste uitdaging, na een wandeling met de hond, ben ik al weer flexibel.
Lekkere cardio.
 
Ben je zo licht dat je maar 400kval verbrandt met een stukje hardlopen?
Mijn horloge zegt het :p
Maar de formule van kCal = MET * uur * kg komt voor een half uur en een MET waarde van 10 voor joggen (10 km/u) ook uit op 10 * 0.5 * 78 = 390 kCal
 
Ik heb het nog even nagekeken. Maar ik zit zeg ook op ca 90kcal per km. Beetje meer of minder afhankelijk van tempo. Dus was gewoon onzin van mij
 
Kom hier ook weer ff volgen als dat nog mag 😊
 
Cardio:
756 kCal = 370 kC fietsen, 386 kC hardlopen 4.3 km 149 avg 179 max hr

En het totaal deze maand (KT en cardio) was 20.935 kCal, alle corona wandelingetjes hier in de wijk tellen ook wel op :)
is toch totaal nog een behoorlijke hoeveelheid kcals die je kwijt raakt op een maand.
 
Gisteren nog aardig spierpijn (triceps en bovenrug) en ook helemaal geen zin.... vanavond weer :)
Nu nog even een corona wandelingetje.
 
Gisteren nog aardig spierpijn (triceps en bovenrug) en ook helemaal geen zin.... vanavond weer :)
Nu nog even een corona wandelingetje.
ik ben al bezig...:pressing:
 
Back
Naar boven