AndroidHealthClinic

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Ja, jij bent een echte ijzervreter he? Ik las dat je pootje weer uit het gips is.... kan je weer helemaal los!
Nou een ijzer vreter. hahaha veel te laat begonnen. Doe het nu 3 jaar.
Pootje gaat goed maar mag nog niet alles doen, doe dat wel natuurlijk. Maar pijn is de grens dus ik ga tot de grens. :p
 
Nou een ijzer vreter. hahaha veel te laat begonnen. Doe het nu 3 jaar.
Pootje gaat goed maar mag nog niet alles doen, doe dat wel natuurlijk. Maar pijn is de grens dus ik ga tot de grens. :p

Ik bedoelde dat volgens mij de oefeningen waarbij je een hoop ijzer tilt, meer in jouw straatje zijn dan de lichaamsgewicht oefeningen. Als ik dat zo inschat.....

Gebroken botje zou ik nog heel voorzichtig belasten om de breuk helemaal te laten dichtgroeien. Kuitlifts waarbij je tenen op een verhoginkje staan lijkt me nog beetje risikovol. Maar ik zou zelf ook een beetje eigenwijs zijn ;)
 
Ik bedoelde dat volgens mij de oefeningen waarbij je een hoop ijzer tilt, meer in jouw straatje zijn dan de lichaamsgewicht oefeningen. Als ik dat zo inschat.....

Gebroken botje zou ik nog heel voorzichtig belasten om de breuk helemaal te laten dichtgroeien. Kuitlifts waarbij je tenen op een verhoginkje staan lijkt me nog beetje risikovol. Maar ik zou zelf ook een beetje eigenwijs zijn ;)

Ahhh bedoelde je dat zo. :D Ja ik ben wel voorzichtig maar zoek ook wel het uiterste op. als het pijn doet dan stop ik echt wel hoor. Kan ook te gek. :p
 
do: benen + buik + biceps
Jumps from deep squat: 2x22
Swiss ball hamstring bridge: 4x8 x 2 sec
Partial pistol squats: 3x5 L+R (totaal 30 dus)
Frog crunches: 2x22
1 legged box squats: 3x6 R+L (totaal 36)
Hip flexor stretch: 2x30 sec L+R
Slow sissy squats: 2x20
Chin-ups: 4x8
Frog crunches: 2x22
Inverted rows, supinated grip : 3x10
Leg raises from dip: 3x10 x 2 sec

Opm: Partial pistol squats is met een handje aan het rek voor een klein beetje
steun. Helemaal vrij is ontzettend zwaar en heb ik niet genoeg coordinatie
voor. 1 legged box squats zijn ook moeilijk om gecontroleerd te zakken (niet
als een zak vlees op krukje te ploffen). Wel een heel complete oefening: quads,
glutes, core (buik, obliques, onderrug).
 
leuk log nog sportief zo op latere leeftijd, veel mooie oefeningen kom ik tegen in je log.
 
leuk log nog sportief zo op latere leeftijd, veel mooie oefeningen kom ik tegen in je log.

Sportief :eek: Gewoon een diehard. Sportief zijn vaders en opa's die met hun kids of kleinkinderen het bos ingaan. :p
 
Sportief :eek: Gewoon een diehard. Sportief zijn vaders en opa's die met hun kids of kleinkinderen het bos ingaan. :p
:Dzat al op een reactie te wachten, maar diehard is een betere benaming, exuses:o
 
Thanks Ron voor de morele steun, maar welkom hoor Bricone!

PS Bricone: nog een zo'n merking en je vliegt eruit :)
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig. Ben zelf ook met een 5x5 schema bezig van victor mooren. Doe er zelf wel wat isolatie oefeningen bij.
Afgelopen jaar ook bodyweight gedaan met turnringen. Werkt super.
 
Goed bezig. Ben zelf ook met een 5x5 schema bezig van victor mooren. Doe er zelf wel wat isolatie oefeningen bij.
Afgelopen jaar ook bodyweight gedaan met turnringen. Werkt super.

Leuk vbram, ik probeer beide methoden ook te combineren. En turnringen zie je niet vaak hier, geven extra instabiliteit en dus impuls voor de ondersteunende spieren.

---------- Toegevoegd om 18:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:53 ----------

Eerst hardgelopen vanmiddag, lekker weer. En rug ging weer goed. Dat vermoeide de weken hiervoor was echt door zware 5x5 sets gekomen.

za: triceps + buik
upright dips: 3x11
bicycles: 2x24
upright dips: 2x11
bicycles: 2x24
diamond push-ups: 2x20
side bridges: 2x15 L+R (totaal 60x)
supinated push-ups: 2x20
twisting leg raises from dip: 3x10

Hierna was ik redelijk uitgekakt. Eerst 2 boterhammen gegeten, toen twee haringen, daarna half pak chocomel. En nu moed verzamelen om te gaan koken.... maar wel lekker getraind.
 
Heb voor de hele tijd dat ik met KT bezig ben (4 jaar) mijn gewicht en VVM eens uitgezet.
Ben helemaal niet ontevreden over de consistente stijging van VVM!

Gewicht_en_VVM_per_kwartaal.jpg
 
Damn, respect hoor!
netjes ook je progressie bijgehouden op alle fronten, zonder dat is het maar wat aankloten inderdaad.

mijn vader is 54 jaar en is 77kg met even wat meer vetpercentage, maar zit zeker nog wat onder jouw gewichten.
Wel een goed voorbeeld voor m!

ga zo door
 
Thanks. Misschien zijn er jonge gasten die die 11 kg spiermassa er in 1 jaar bijkrijgen. Maar ik ben hier tevreden mee.

En je kan tegen je pa zeggen dat boven de 50 geen excuus moet zijn ;-)
 
Week 2 calisthenics
28 sep - 5 okt BW = 76.7 kg

zo: benen + schouders
Jumps from deep squat: 2x22
1 legged stiff deadlift 9kg: 2x22 L+R
deep face-to-wall squats: 3x45 sec
static handstands (tegen deur): 2x50 sec
handstand scapula pushups (tegen deur): 3x10
horizontal dips: 4x5
rotator cuff exrs w elastic band
static plank: 190 sec

di: hardlopen + rug + borst
pronated grip pull-ups: 5x7
neutral grip pull-ups: 4x7
static lat hangs: 3x40 sec
inverted rows: 3x12
Gironda chest dips: 11-11-10x
tucked lever: 3x15 sec
towel push-ups: 3x15
superman hyper extensions: 4x20 sec
1-legged lever: 2x7 sec L+R
static plank: 190 sec
 
weer lekkere trainingen achter de rug zo te zien. netjes.
 
Aardige bodyweight oefeningen.
 
weer lekkere trainingen achter de rug zo te zien. netjes.

Thanks.

Aardige bodyweight oefeningen.

Die BW oefeningen zijn niet zo spannend om te volgen voor lezers ben ik bang, omdat het meer skills zijn en de progressie zit in een steeds betere uitvoering en is niet zichtbaar in de gewichten of herhalingen die oplopen.
Neem een pistol squat: ik heb de kracht om een squat te doen met 100 kg, maar niet om zonder een (klein beetje) steun van een hand door het dode punt van pistol heen te komen bij omhoog gaan. Dat wordt steeds beter, maar het blijven setjes van 6.

Maar leuk dat jullie blijven volhouden...
 
Heb je al eerder bodyweight oefeningen gedaan? En boek je daar veel progressie mee qua vvm? Ik heb het zelf een hele tijd gedaan, maar liep vast op een bepaald aantal herhalingen en kwam ook niet verder. Ik lette tijdens deze periode overigens niet op m'n voeding, dat trok werkelijk op niks, dus misschien had er meer in gezeten. Ik doe nu weer 'gewone' oefeningen (BP, SQ, etc.) en ga hier veel beter op vooruit...helaas, want ik vind calisthenics wel leuker om te doen..
 
Back
Naar boven