MuscleMeat

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Wel heel blijven ouwe ijzervreter!
     
    Whut Neet, last van blessures?! :(
     
    Whut Neet, last van blessures?! :(
    Nou, ik ben het hopelijk nog voor... maar wel even pas op de plaats.
    Tussen de middag een stuk gewandeld, gelukkig geen pijn. Wel een soort stijve plek hoog in de bil, of laag in de rug rechts, en soms een beetje tintelend of doof gevoel aan buitenkant rechterdij (dat weer aan de voorkant). Dat duidt vaak op een beklemde zenuw toch?
     
    Nou beklemd, beklemd... zo te horen een beetje geïrriteerd. Zwelling o.i.d. in de buurt. Is niet zo erg IMO, blijven bewegen!
     
    Nou beklemd, beklemd... zo te horen een beetje geïrriteerd. Zwelling o.i.d. in de buurt. Is niet zo erg IMO, blijven bewegen!
    Denk ook dat iedere dag een wandeling prima is....
     
    Wandelen en in conditie blijven.. pijntjes trekken weg en dan weer PR zetten!
    Soms moet je verstand op nummero 1 zetten.. al wil je het niet :o
     
    beklemde zenuw met pijn van bil naar dijbeen klinkt als een hernia...niet te lang mee rondlopen
    ik hoop echt het beste voor je Neet!!
    Dit is geen commentaar maar medeleven...OK?
    Wandelen is prima
     
    beklemde zenuw met pijn van bil naar dijbeen klinkt als een hernia...niet te lang mee rondlopen
    ik hoop echt het beste voor je Neet!!
    Dit is geen commentaar maar medeleven...OK?
    Wandelen is prima

    Ik heb bijna mijn hele volwassen leven episodes gehad waarin lage rugpijn uitstraalde naar bil, bovenbeen en zelfs helemaal tot de kuit. Een hernia hebben ze nooit gevonden. Uitstrlen is een symptoom van heel veel rugproblemen, vele onschuldig en van voorbijgaande aard.

    Sinds ik aan krachttraining doe, heb ik er overigens bijna nooit meer last van.
     
    zal wel meevallen van 1 x workout ....na een langere tijd die pijn negeren lijkt met niet verstandig..
    wellicht goed je core aanspannen...tja..
     
    Ik heb bijna mijn hele volwassen leven episodes gehad waarin lage rugpijn uitstraalde naar bil, bovenbeen en zelfs helemaal tot de kuit. Een hernia hebben ze nooit gevonden. Uitstrlen is een symptoom van heel veel rugproblemen, vele onschuldig en van voorbijgaande aard.

    Sinds ik aan krachttraining doe, heb ik er overigens bijna nooit meer last van.
    Het ging wel even door mijn hoofd, vandaar dat ik even gas terug neem, maar ik ga er niet van uit.
    zal wel meevallen van 1 x workout ....na een langere tijd die pijn negeren lijkt met niet verstandig..
    wellicht goed je core aanspannen...tja..
    Er zijn 2 andere zaken waar ik de oorzaak eerder zoek: vorige week heb ik een spiertje in mijn buikwand verrekt, wat nog steeds een beetje doorwerkt en daarom het bracen niet zo netjes gaat als hoort. En het andere is dat ik natuurlijk die gescheurde adductor rechts heb gehad, wat enerzijds litteken weefsel geeft en mogelijk dus zenuwbeklemming (of irritatie) daar vlak onder, en om het krachtsverlies daar op te vangen doe ik iets meer met mijn rechter glute waar dat harde plekje zit.

    PS: het woord uitstralen heb ik niet genoemd, en de term uitstralen wordt als een pavlov reactie altijd meteen met hernia in verband gebracht (of hartaanval als je uitstralen naar de armen gebruikt).
     
    PR week

    Vanmiddag 6.2 km gewandeld voor de rug. Ook weer 360 kC volgens de tikkenteller.

    Bench
    1 x 6x 68
    1 x 5x 83 kg -> (6x was huidig VPR)
    1 x 6x 85.5 kg -> Yes nieuw PR!!

    Hyperextensions op bench
    4 x 8x 4 kg

    Dips
    4 x 8x BW+5 kg -> pfoe... weer wennen :o

    Lateral Raises
    4 x 8x 11 kg -> ook hier moesten de schouders wennen... Edit: het was per ongeluk 11 kg ipv
    de geplande 9...

    Opm: 45 min
    Nieuw PR op bench, en meteen 6 reps, geen 4 of 5. Hyperextensions voelde vreemd genoeg fijn
    aan mijn rug ipv pijnlijk. Hierna nog 2 milde UB oefeningen.

    Edit: bleek te zware dumbells te hebben gebruikt bij side raises. Vandaar dat het zo zwaar voelde :o
     
    Laatst bewerkt:
    goeie pr neergezet neet, netjes :thumbup:
     
    Wandelen is lekker en het doet gelijk wat kcal. Double whammy. ;)
    Goede PR. Precies het plateau wat ik hoop te doorbreken komende maand.
     
    PR...gaat het toch goedkomen....grats
     
    Wandelen is lekker en het doet gelijk wat kcal. Double whammy. ;)
    Goede PR. Precies het plateau wat ik hoop te doorbreken komende maand.
    Thanks. Vanavond eens kijken of we met de OHP ook nog wat kunnen :)

    PR...gaat het toch goedkomen....grats
    Tuurlijk gaat het goed komen.... maar nog even kalm aan met tillen. :)
     
    Naar aanleiding van discussie met
    Crakie nog uitgezocht hoe lang het duurt voor je op keto metabolisme overschakelt.

    Ketone bodies are always present in the blood and their levels increase during fasting and prolonged exercise. After an over-night fast, ketone bodies supply 2–6% of the body's energy requirements, while they supply 30–40% of the energy needs after a 3-day fast.
    [Link niet meer beschikbaar]
    The brain has an obligatory requirement for some glucose. After the diet has been changed to lower blood glucose utilization for 3 days, the brain gets 25% of its energy from ketone bodies. After about 4 days, this goes up to 70%.
    [Link niet meer beschikbaar] Cahill GF. Fuel metabolism in starvation. Annu Rev Nutr 2006;26:1–22

    In het begin zullen vnl hart, skeletspieren en nieren ketonen gebruiken om glucose te sparen voor de hersenen, als de ketose dieper wordt (enkele dagen) schakelen de hersenen ook over op ketonen.

    Individuals who follow a low-carbohydrate diet will develop ketosis. This induced ketosis is sometimes called nutritional ketosis, but the level of ketone body concentrations are on the order of 0.5-5 mM whereas the pathological and potentially deadly diabetic ketoacidosis is at 15-25 mM.
     
    Ik hoop echt niet voor jouw dat je een ketosis-dieet gaat volgen in combinatie met krachttraing.
    In deze fase van je dieet is dat ook helemaal niet nodig...ik denk dat je doorslaat
    Je gaat je echt bagger voelen..(tijdens je workout) mits je alles nauwkeurig uitmeet maar das een heel gedoe.
    en je loopt een groot risico dat je spieren gaat verbranden, of je geeft een fortuin uit aan BCAA's en eiwitten

    Heb je ook niet nodig voor jouw doelstelling 10-12%, kan gewoon op voeding hoor

    Je hebt een mooi programma gevolgd met nieuwe PR's en dat ga je weer verliezen...

    Of misschien begrijp ik je niet goed dat kan ook natuurlijk
     
    Don't worry.... na overnacht vasten ga je dus al in enige mate ketonen aanmaken en lekker op vetverbranding draaien, 's middags/avonds kan je dus prima koolhydraatjes eten voor je krachttraining. Misschien ga ik iets IF achtigs doen. Volledige ketose is onnodig.
     
    Back
    Naar boven