MuscleMeat

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Stevige trainingen zeg. Die pull-ups blijven echt indrukwekkend inderdaad. Daar kan ik momenteel alleen maar van dromen!
Hoe staat het trouwens qua rows? Die doe je niet zoveel, of heb ik het mis?
 
Ik vind eerlijk gezegd dat ik er wel meer zou moeten kunnen. Met chins lukt dat best aardig, maar pullups zijn toch een stapje moeilijker.
Dat was mijn vergissing, je deed ook 25 chinups, zelfde als ik, maar met iets meer tussenstops :)
Stevige trainingen zeg. Die pull-ups blijven echt indrukwekkend inderdaad. Daar kan ik momenteel alleen maar van dromen!
Hoe staat het trouwens qua rows? Die doe je niet zoveel, of heb ik het mis?
Vanwege schouder ellende toch? Verder ben je sterk genoeg lijkt me zo....

Pendlays tellen ook als rows toch? :D op de andere UB dag.
 
Dat was mijn vergissing, je deed ook 25 chinups, zelfde als ik, maar met iets meer tussenstops :)

Vanwege schouder ellende toch? Verder ben je sterk genoeg lijkt me zo....

Pendlays tellen ook als rows toch? :D op de andere UB dag.

Ja, dat klopt inderdaad. Die schouder... &*%(^#(%*^(%#

Jazeker. Niks mis mee! Daarnaast zou ik persoonlijk een unilaterale cable row of dumbbell row doen. Voor jou is dat laatste denk ik de enige optie. :)
 
ik zie idd een verband met het gewicht hier :)
Dat is er zeker. Bij een lager gewicht zal je relatieve kracht meestal een stuk beter zijn. Al is de absolute kracht vaak wel minder.
 
Ja, dat klopt inderdaad. Die schouder... &*%(^#(%*^(%#

Jazeker. Niks mis mee! Daarnaast zou ik persoonlijk een unilaterale cable row of dumbbell row doen. Voor jou is dat laatste denk ik de enige optie. :)
De schouder een tijdje met beleid behandelen, dan komt het wel weer goed.

DB rows doe ik idd ook wel eens, al zitten ze niet in deze trainingsreeks. Je kan niet alles doen in 70-90 minuten :p
 
De schouder een tijdje met beleid behandelen, dan komt het wel weer goed.

DB rows doe ik idd ook wel eens, al zitten ze niet in deze trainingsreeks. Je kan niet alles doen in 70-90 minuten :p

Dat doe ik inmiddels al een jaar. Het blijft kraken en vastzitten helaas.

Fair enough ;)
 
Dat is er zeker. Bij een lager gewicht zal je relatieve kracht meestal een stuk beter zijn. Al is de absolute kracht vaak wel minder.

Klopt idd, toen ik nog 72 kg woog, en regelmatig in de klimzaal te vinden was, deed ik er gewoon eindeloos veel... no problemo !
 
Klopt idd, toen ik nog 72 kg woog, en regelmatig in de klimzaal te vinden was, deed ik er gewoon eindeloos veel... no problemo !
Nou, precies dit dus. En nu je zwaarder bent zijn al je lifts als deadlifts, squats en bench veel sterker geworden.
 
Yep, da's waar !
Wil er wel aan werken hoor, en weet uit ervaring dat je die gewoon veel moet doen, élke dag een paar, en dan komt dat wel terug...
 
Lekkere trainingen weer hoor Neetje!!

V.w.b. pullups...Ik kan er toch echt ook wel een flink aantal (6 á 10 x 8), met mijn gewicht van 95kg. Dat zegt dus blijkbaar niet zoveel :windup:

En toch trots op je hoor Neet :kiss:
 
Lekkere trainingen weer hoor Neetje!!

V.w.b. pullups...Ik kan er toch echt ook wel een flink aantal (6 á 10 x 8), met mijn gewicht van 95kg. Dat zegt dus blijkbaar niet zoveel :windup:

En toch trots op je hoor Neet :kiss:
De uitzondering bevestigd de regel.:p Jouw squat is bijvoorbeeld weer relatief laag voor je gewicht.

Maar denk dat als ik ze net als chinups vaker ga doen, dat de reps dan ook wel omhoog gaan. Frequency werkt heel goed voor BW oefeningen, dus misschien ga ik wel weer dagelijks pullups doen.
 
Klopt helemaal...Mijn bovenlijf is aanzienlijk sterker dan mijn onderlijf. Laten we het daar op houden :D
Like a bro! :flexgrin:

Nee, ik wil ook wel die pullups omhoog krijgen, ik neem aan dat jij ze gewoon heel veel hebt gedaan om ze sterker te maken.
 
Like a bro! :flexgrin:

Nee, ik wil ook wel die pullups omhoog krijgen, ik neem aan dat jij ze gewoon heel veel hebt gedaan om ze sterker te maken.

Ja, deed ze een paar maanden iedere dag en dan gaat het best snel beter. Maar mijn rug is sowieso de sterkste spiergroep. Heb nu overigens al een tijdje geen pullups gedaan. Zal het vanavond weer eens proberen :flexbiceps:
 
Lekkere trainingen weer hoor Neetje!!

V.w.b. pullups...Ik kan er toch echt ook wel een flink aantal (6 á 10 x 8), met mijn gewicht van 95kg. Dat zegt dus blijkbaar niet zoveel :windup:

En toch trots op je hoor Neet :kiss:

Door vele oefening dus...

En thanks :thumb:
 
Ik sla de been training over vandaag, voel me in hoog tempo niet lekker worden, rothoest, rillerig, warm voorhoofd. Vroeg naar bed :(
 
Je hoort het bij veel mensen.. hier ook allebei al plat gelegen...:(
Beterschap :kiss:
 
Back
Naar boven