MuscleMeat

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thanks.
De nieuwe stang is iets dikker dan mijn oude en houdt lastiger vast met mijn kleine handjes. Ik weet niet precies waar de grens ligt, maar omdat het maar 1 set DL was, wilde ik hem zeker met de juiste MMC doen (en niet van: o shit de stang begint te glippen of te draaien).
Gebruik je bij deadlifts nou gewoon de term MMC om Skatermarvin blij te maken vandaag? :D
 
Gebruik je bij deadlifts nou gewoon de term MMC om Skatermarvin blij te maken vandaag? :D
Ook dat. :D Maar ik wil bij deadlift aan de deadlift denken en niet aan mijn handen, de stang of andere zaken.
Ik vind het overigens erg weinig volume, maar 1 set. Maar ik zal geduld hebben, later in het programma neemt het toe :p
 
Ik heb altijd met IF gecut, en ik ben inderdaad een luie flikker :D

Niets magisch aan IF overigens, gewoon een handige manier om kcals te reduceren en nog beetje normaal te eten.
 
Ik heb altijd met IF gecut, en ik ben inderdaad een luie flikker :D

Niets magisch aan IF overigens, gewoon een handige manier om kcals te reduceren en nog beetje normaal te eten.
Precies. Van 5x een muizehapje eten wordt een mens ook niet vrolijk :(
 
Vandaag overigens weer cardio gedaan, en wel fietsen: 35 km, 962 kCal volgens de teller.
 
Week 3 GGW 70 min
Code:
Day 1           %       sets    reps    kg
-------------------------------------------
Squat WU                15x BW, 10x 45, 8x 70
Heavy Squat     80      4       4       97.5

Bench WU                15x 10.5 DB, 10x 45
Medium Bench    75      3       4       70

Deadlift WU             8x 70, 6x 80
Medium Deadlift 70      3       4       97.5

Hammer curls (L)        4       6       10.5

elast lat pulldown      4       8       or

Opm:
Deze stang gaat toch snel rollen bij DL + bovenhandse grip, vind ik vervelend :(
Hammer curls waren erg licht, daarom in 2-1-2-1 tempo gedaan, met maar 12 sec
tussen de sets.
Lat pulldown met oranje elastiek (dubbel), supinated grip, ging lekker, maar
voel ik ook in de brachioradialis, dus weet niet of dat goed is. Misschien
smaller pakken?
 
Wat betreft de deadlift: Gebruik je chalk, en heb je ooit de hook-grip geprobeerd?
 
Wat betreft de deadlift: Gebruik je chalk, en heb je ooit de hook-grip geprobeerd?
Chalk gaat niet helpen omdat de stang niet door gebrek aan wrijving wegglijdt, maar door gebrek aan kracht in de duimen (duimen zijn te kort voor deze stang) gaat wegdraaien naar de kant van de vingers. Dus hookgrip lukt ook niet. Mijn vorige stang, was net iets dunner voor 3 cm platen ipv 3.1 cm zoals deze, en daaraan zaten de platen vastgeschoefd zodat de stang niet kon wegrollen, deze werkte beter bij DL.
Mixed grip zou ws. helpen, maar die wil ik niet doen. Misschien toch langer wennen aan deze stang :o
 
Chalk gaat niet helpen omdat de stang niet door gebrek aan wrijving wegglijdt, maar door gebrek aan kracht in de duimen (duimen zijn te kort voor deze stang) gaat wegdraaien naar de kant van de vingers. Dus hookgrip lukt ook niet. Mijn vorige stang, was net iets dunner voor 3 cm platen ipv 3.1 cm zoals deze, en daaraan zaten de platen vastgeschoefd zodat de stang niet kon wegrollen, deze werkte beter bij DL.
Mixed grip zou ws. helpen, maar die wil ik niet doen. Misschien toch langer wennen aan deze stang :o
Mixed grip niet doen er zijn vele gescheurde biceps uit voortgekomen.
En liften met straps daar is niks mis mee toch. Je doet deadlifts niet omdat je je grip wilt verbeteren. :thumbs:
 
Chalk gaat niet helpen omdat de stang niet door gebrek aan wrijving wegglijdt, maar door gebrek aan kracht in de duimen (duimen zijn te kort voor deze stang) gaat wegdraaien naar de kant van de vingers. Dus hookgrip lukt ook niet. Mijn vorige stang, was net iets dunner voor 3 cm platen ipv 3.1 cm zoals deze, en daaraan zaten de platen vastgeschoefd zodat de stang niet kon wegrollen, deze werkte beter bij DL.
Mixed grip zou ws. helpen, maar die wil ik niet doen. Misschien toch langer wennen aan deze stang :o

Oh, wat zuur. Het is dus geen normale olympische barbell als ik het goed begrijp. Het is in ieder geval zaak om z.s.m. een oplossing te vinden, want je wilt natuurlijk niet dat je grip de limiterende factor is!!
Mocht het niet willen lukken, dan zou ik persoonlijk sowieso straps gaan gebruiken.
 
Mixed grip niet doen er zijn vele gescheurde biceps uit voortgekomen.
En liften met straps daar is niks mis mee toch. Je doet deadlifts niet omdat je je grip wilt verbeteren. :thumbs:
Mee eens. Dat is precies de reden dat ik mixed grip niet wil + de scheve houding van de rug.
Oh, wat zuur. Het is dus geen normale olympische barbell als ik het goed begrijp. Het is in ieder geval zaak om z.s.m. een oplossing te vinden, want je wilt natuurlijk niet dat je grip de limiterende factor is!!
Mocht het niet willen lukken, dan zou ik persoonlijk sowieso straps gaan gebruiken.
Dit is juist wel een normale stang, maar de vorige stang was 1 mm dunner (dus 6.28 mm minder omtrek) en dat was net prettiger voor mijn handen. Die stang was alleen net te kort voor mijn nieuwe rek, dus daarom moest ik een nieuwe stang kopen :(
Straps is prima hoor.
 
k#t stang
kan idd heel je lift verzieken zulke dingetjes
 
Wat voor stang heb je gekocht dan? De meeste barbells hebben toch gewoon een standaard maat geloof ik?
 
Zoals ik al 3x zei: dit is juist een standaard stang, deze: Standaard halterstang 183 cm
3 cm stang voor 31 mm boring platen, glad en met een knijpveer.
Rustaaaahg! Je had nog geen enkele keer laten zien welke stang je had gekocht volgens mij.

Hij is 29 mm omtrek terwijl alle standaard oly bars ongeveer 28,5 mm of zelfs minder zijn. Dus weet niet hoe standaard dat nou precies is.
 
Jij moet oprecht kleine handjes hebben zeg :P
 
Rustaaaahg! Je had nog geen enkele keer laten zien welke stang je had gekocht volgens mij.

Hij is 29 mm omtrek terwijl alle standaard oly bars ongeveer 28,5 mm of zelfs minder zijn. Dus weet niet hoe standaard dat nou precies is.
Sorry, ik ben al rustig :)
Ik had me niet gerealiseerd dat er verschillende greepdiktes zijn bij een standaard 30 mm stang. En ook niet dat ik daar last van zou kunnen hebben.
Beide 183 cm stangen van FS zijn iig helzelfde. Heb je een voorbeeld van een merk stang met minder dan 28.5 mm?
 
Sorry, ik ben al rustig :)
Ik had me niet gerealiseerd dat er verschillende greepdiktes zijn bij een standaard 30 mm stang. En ook niet dat ik daar last van zou kunnen hebben.
Beide 183 cm stangen van FS zijn iig helzelfde. Heb je een voorbeeld van een merk stang met minder dan 28.5 mm?
Ik had alleen bij 50 mm stangen gekeken, volgens mij is al het 30 mm spul dikker qua omtrek met 29 mm. Wellicht toch eens overwegen om naar de oly standaard over te stappen, dat scheelt je echt een pak in kwaliteit en het traint gewoon veel lekkerder. En de stangen zijn dunner!

ATX Women’s Bar :D
 
Back
Naar boven