MuscleMeat

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Ik had alleen bij 50 mm stangen gekeken, volgens mij is al het 30 mm spul dikker qua omtrek met 29 mm. Wellicht toch eens overwegen om naar de oly standaard over te stappen, dat scheelt je echt een pak in kwaliteit en het traint gewoon veel lekkerder. En de stangen zijn dunner!

ATX Women’s Bar :D
Alle websites behalve FS (Gorilla, Helisports, Fitnesskoerier) zeggen helemaal niets over de diameter van het grip gedeelte (alleen over opname gedeelte).

Naar 50/51 mm gaat niet gebeuren, al mijn platen zijn met 31 mm boring nu, heb recent juist 4 x 15 kg gekocht ter vervanging van 6 x 10 kg oude met 30 mm.
De oplossing is om mijn oude korte stang weer naar boven te halen voor de DL :p Of straps.
 
Lekker straps pakken man, jij hoeft toch geen wedstrijd te doen...
 
5DE4810F-E9F9-4380-B199-1A04C49D3561.jpeg 91A16578-8E06-4D5D-BBC4-FB419B8AA203.jpeg
 
Lekker straps pakken man, jij hoeft toch geen wedstrijd te doen...

En dan de rest van z'n trainingscarrière lichte gewichten deadliften, omdat greepkracht de limiterende factor is? :(
 
En dan de rest van z'n trainingscarrière lichte gewichten deadliften, omdat greepkracht de limiterende factor is? :(

Huh, je kunt toch gewoon straps blijven gebruiken?
 
En dan de rest van z'n trainingscarrière lichte gewichten deadliften, omdat greepkracht de limiterende factor is? :(
Moek ik jouw eens negatief karma geven :(
Huh, je kunt toch gewoon straps blijven gebruiken?
Precies, of die iets dunnere stang weer uit de schuur halen.
 
Hahaha nvm. Ik had het helemaal verkeerd gelezen (even snel op m'n telefoon) :o.
 
Week 2 GGW 70 min
Code:
Day 2           %       sets    reps    kg
-------------------------------------------
Squat WU                15x BW, 10x 45, 8x 60
Light Squat     70      2       4       85

OH Press WU             10x 12kg DB
Press           80      4       4       42.5

Barbell Rows            4       4       65

triceps xtensions (H)   3       5       34.5

Frog crunch             4       6       BW+15

Opm:
De voorgenomen 4 x 5 triceps extensions (skull crusher) was te zwaar vandaag, daarom 3 x 5.
 
Bah.... het is al weer aardig warm in huis, geen weer om uit te slapen :( Vandaag komt de Leiden marathon door mijn straat, zal niet prettig zijn voor de luitjes met deze warmte :haar:
Ik ga ook maar op tijd trainen zolang de zon nog niet aan de kant van het sportkamertje staat. Trouwens weer een beetje last van mijn schouder, die triceps extensions waren denk een slecht idee. Die gooi ik er uit.
 
blijft lastig om een schouder weer een beetje in het gareel te krijgen, daar moet je echt een goede oefening bij kunnen vinden die voor jou geschikt is.
kan alleen voor mezelf praten maar voor mij heeft de schouderstretch na iedere workout goed geholpen, heb er bijna geen last meer van nu.
 
Gisteren cardio:
910 kCal: 14.9 km fietsen, 4.4 km hardlopen (rustig!!) en 360 m zwemmen.

Vandaag:

Week 3 GGW 85 min, laag tempo :zweet:
Code:
Day 3           %       sets    reps    kg
-------------------------------------------
Squat WU                15x BW, 10x 45, 8x 70
Medium Squat    80      3       4       97.5

Bench WU                15x 12 DB, 8x 50, 3x 70
Heavy Bench     85      4       4       X80 -> fail bij 2x80kg
sukkel Bench    85      4       4       70

Deadlift WU             8x 60,  6x 90
Heavy Deadlift  85      1       4       120

Leg extensions (M)      3       5       40 @ 3sec

EZ-bar curls (M)        4       8       28.5

Opm:
Bench op 80 kg was veel te zwaar. Daar hebben we maar 70 kg van gemaakt vandaag.
De korte stang gepakt voor de deadlift vanwege de kleinere diameter bij gripdeel
(nagemeten: 83 mm omtrek, de nieuwe stang 99 mm, dat scheelt dus behoorlijk!).
Zelfs de 120 kg ging nu zonder straps (netaan....) :)
Leg extensions op mijn nieuwe bench, eindelijk het hulpstuk gebruikt :o
Best een lekkere oefening, je kan goed die quads uitstrekken!
Volgende keer curls ga ik het preacher hulpstuk gebruiken.
Temperatuur was 27 ° binnen, ondanks dat het bewolkt werd en zelfs spettert nu.
 
Toch wel heel moedig van je ...lekker in het zweet gewerkt.....en nu wat "bankzaken" doen? :p
Ik heb ook niet veel puf ..maar ga ook aan de bak nu
 
Bah.... het is al weer aardig warm in huis, geen weer om uit te slapen :( Vandaag komt de Leiden marathon door mijn straat, zal niet prettig zijn voor de luitjes met deze warmte :haar:
Ik ga ook maar op tijd trainen zolang de zon nog niet aan de kant van het sportkamertje staat. Trouwens weer een beetje last van mijn schouder, die triceps extensions waren denk een slecht idee. Die gooi ik er uit.
Probeer deze eens met trage negatieven en korte pauze onderin..

Ben er zelf erg over te spreken!:thumbs:


Kijk maar hoe groot ze er van worden..:rolleyes:

 
Opm:
Bench op 80 kg was veel te zwaar. Daar hebben we maar 70 kg van gemaakt vandaag.
De korte stang gepakt voor de deadlift vanwege de kleinere diameter bij gripdeel
(nagemeten: 83 mm omtrek, de nieuwe stang 99 mm, dat scheelt dus behoorlijk!).
Zelfs de 120 kg ging nu zonder straps (netaan....) :)
Leg extensions op mijn nieuwe bench, eindelijk het hulpstuk gebruikt :o
Best een lekkere oefening, je kan goed die quads uitstrekken!
Volgende keer curls ga ik het preacher hulpstuk gebruiken.
Temperatuur was 27 ° binnen, ondanks dat het bewolkt werd en zelfs spettert nu.
Lekker zwoegen met 27°C!

Goed bezig geweest alweer vandaag!:D
 
Toch wel heel moedig van je ...lekker in het zweet gewerkt.....en nu wat "bankzaken" doen? :p
Ik heb ook niet veel puf ..maar ga ook aan de bak nu

Lekker zwoegen met 27°C!

Goed bezig geweest alweer vandaag!:D
Thanks.... weet nog niet zo goed wat nu, binnen is het niet lekker, buiten ook niet (spettert). Eerst maar wat eten :)
Probeer deze eens met trage negatieven en korte pauze onderin..
Ik denk dat alle liggende triceps oefeningen slecht zijn voor de schouder impingement. Die met knieetje op een bench, of dips gingen geloof ik wel goed.
 
Oepsie... ik zie dat ik het schema voor Dag 3 van week 6 ipv week 3 heb gekopieerd. Nou ja, behalve bench toch alles gehaald :)
 
Volgens mij heb je minder te lijden onder de hitte dan ik. Prima training zo in ieder geval! :D
 
Back
Naar boven