AndroidHealthClinic

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Week 8 GGW 60 min (vluggertje....)
Code:
Day 2           %       sets    reps    kg
-------------------------------------------
Squat           WU      1       15      BW
Squat           WU      1       10      45
Squat           WU      1       8       60
Squat           WU      1       4       80
Light Squat     75      2       5       92.5

OH Press        WU      1       10      2x12.5 DB
OH Press        85      4       5       45

Barbell Rows    WU      1       5       45
Barbell Rows            4       6       60

Narrow push ups         3       8       BW + 6

Leg raise fr dip        3       7

Opm:
Die OHPs vielen me niet tegen :)
Narrow PU zijn goed voor de binnenkant pecs (blijkbaar... )
 
Kracht voor UB (chins) gaat behoorlijk achteruit met al die been oefeningen.
Sinds ik mijn deadlift cijfers omhoog heb gewerkt kan ik ineens gewoon veel makkelijker pullups doen. Doet toch wel wat met UB kracht.
 
Sinds ik mijn deadlift cijfers omhoog heb gewerkt kan ik ineens gewoon veel makkelijker pullups doen. Doet toch wel wat met UB kracht.
Weet je zeker dat je voetjes van de grond zijn :p
 
Sinds ik mijn deadlift cijfers omhoog heb gewerkt kan ik ineens gewoon veel makkelijker pullups doen. Doet toch wel wat met UB kracht.
Ben je niet beter/meer gaan eten? :p

Maar alle gekheid op een stokje, die kan ik niet verklaren. Merk wel altijd dat deadlift iets met je traps doet, dus een samenhang met shrugs zou ik wel begrijpen.
 
Vandaag weer cardio:
1010 kCal. 27 km fietsen, en hardlopen op de bult (Snowworld)
 
Niet mis met deze hitte!
 
Sinds ik mijn deadlift cijfers omhoog heb gewerkt kan ik ineens gewoon veel makkelijker pullups doen. Doet toch wel wat met UB kracht.
dat is ook wel een beetje mijn ervaring op het moment, gewoon veel sterker in de upperback
 
Ben je niet beter/meer gaan eten? :p

Maar alle gekheid op een stokje, die kan ik niet verklaren. Merk wel altijd dat deadlift iets met je traps doet, dus een samenhang met shrugs zou ik wel begrijpen.
Ik hoop dat je wel begrijpt dat je upperback kracht nodig hebt voor een deadlift? Ik voel gewoon mijn lats als ik zwaar heb gedeadlift.
 
Ik hoop dat je wel begrijpt dat je upperback kracht nodig hebt voor een deadlift? Ik voel gewoon mijn lats als ik zwaar heb gedeadlift.
Maar geen lats, althans, ik merk er niets van. Volgens mij omdat de beweging bij deadlift van beneden naar boven is, en de lats werken voornamelijk van boven naar beneden. Ook bij exrx.net zie ik helemaal geen gebruik van lats bij de deadlift, wel van andere stabilisers van de schouderbladen in de bovenrug (traps, rhomboids). https://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBDeadlift
 
still don't buy it :p
dat mag natuurlijk, iedereen zijn eigen manieren en beleving
maar ik moet er dan altijd wel om lachen dat dan de praktijk ervaringen die hier neer worden gezet niet waar zijn en niet kunnen, omdat hetgeen wat dan bedoelt wordt niet in het lijstje van een of andere willekeurige site staat.
 
De lockout legt wel een redelijke belasting op je lats. Vaak als je een slechte lockout hebt die niet door techniek wordt veroorzaakt dan doe je deadlift from boxes of rack pulls om dit te versterken. Maar met slechte Lats kun je nog steeds veel deadliften, met slechte traps/onderrug. daarentegen.. wat ik wil zeggen is dat de rol van de lats minimaal is en het alleen in unieke gevallen voor een zwakke deadlift gaat zorgen. Andere spieren zijn vele malen belangrijker.
 
dat mag natuurlijk, iedereen zijn eigen manieren en beleving
maar ik moet er dan altijd wel om lachen dat dan de praktijk ervaringen die hier neer worden gezet niet waar zijn en niet kunnen, omdat hetgeen wat dan bedoelt wordt niet in het lijstje van een of andere willekeurige site staat.

De lockout legt wel een redelijke belasting op je lats. Vaak als je een slechte lockout hebt die niet door techniek wordt veroorzaakt dan doe je deadlift from boxes of rack pulls om dit te versterken. Maar met slechte Lats kun je nog steeds veel deadliften, met slechte traps/onderrug. daarentegen.. wat ik wil zeggen is dat de rol van de lats minimaal is en het alleen in unieke gevallen voor een zwakke deadlift gaat zorgen. Andere spieren zijn vele malen belangrijker.
Ik hecht aan exrx.net wel iets meer waarde dan iedere willekeurige site. Maar los daarvan zijn je eigen ervaringen natuurlijk doorslaggevend. Wat eigenwereld ook zegt: iedereen heeft weer andere zwakke en sterke punten, bij mij zal dat de erectores spinae (en glutes?) in het onderste deel van de DL zijn, de rest lukt wel daarna. Daarom voel ik misschien niks van mijn lats, en volgens mij klopt dat ook met de bewegingsrichting van de DL.
Je zou ook eens je lats behoorlijk kunnen voorvermoeien met pullups en daarna de DL doen, dan voel je mogelijk beter waar de overeenkomst in spiergebruik zit.
 
Week 8 GGW 95 min
Code:
Day 3           %       sets    reps    kg
-------------------------------------------
Squat           WU      1       15      BW
Squat           WU      1       10      45
Squat           WU      1       8       70
Squat           WU      1       4       90
Medium Squat    80      3       5       97.5

Bench           WU      1       15      2 x 12.5 DB
Bench           WU      1       10      45
Bench           WU      1       5       65
Heavy Bench     85      4       5       80 -> F

Deadlift        WU      1       8       68
Deadlift        WU      1       6       88
Deadlift        WU      1       4       108
Heavy Deadlift  85      1       5       120.5

rear lat raise          4       8       8

AB-wheel rollouts       4       11      BW

Bench neeeet niet gehaald, bleef bij 4.5 rep steken in de laatste set.
Ik ben nu ook wel een beetje klaar met dit programma, al zou ik nog 4 weken
moeten. Voor bench kan ik denk ik beter eerst even het aantal reps verhogen
voor ik me weer aan de 80+ kg waag.
Deadlift op zich gelukt, maar mijn vingers begonnen te slippen, kleine pauze na
de 3e rep en bij 5e rep nog even de straps gepakt, dus eigenlijk 3+1+1 gedaan :o
Na de laatse 2 oefeningen ben ik aardig kapot. Eten!!! :eating:
 
Ik hoop dat je af en toe nog wel meeleest Ano_071120 , daarom hier maar een reactie. Sterkte om het slechte nieuws te verwerken, en doe aan trainen nog wat je kan en wat je nog leuk vindt.
 
Dat is wel heel erg net aan niet op die bench man:sad:
 
Je bench is ook relatief hoog. In die zin kan ik mij prima voorstellen dat je een kleine reset kan gebruiken!

Deadlifts vanaf nu altijd met straps? :P
 
Back
Naar boven