Fitness Seller

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Continue vooruitgang, dat doe je goed Neet. :)
Ja, het gaat nog lekker omhoog iedere keer....
Ik dacht even dat je 180kg had gedeadlift..bleek dat de rust te zijn..:emo:

Desalnietteplus een goede training weer Neet! Hoe bevalt het schema?
Tnx. Schema bevalt heel goed, maar het lijkt ook erg op schema's die ik zelf gemaakt heb :p Alleen het tellen van de rust voegt mi. niet zoveel toe. Ik ga normaliter pas door met de volgende set als mijn ademhaling weer een beetje rustig is. Alleen bij een 'verzuringsgeorienteerde' oefening zoals myo-reps of HIIT reps is het belangrijk, maar dat is dit schema helemaal niet.
 
Zelf vind ik 180seconden rust wel veel. Wat doe je in die tussentijd?
 
Zelf vind ik 180seconden rust wel veel. Wat doe je in die tussentijd?
Ik denk ook niet dat ik die 180 allemaal gebruikt heb. Hoewel ik wel een hoop platen eraf moest halen en ophangen voor de rep-out :)
 
Zelf vind ik 180seconden rust wel veel. Wat doe je in die tussentijd?
3 min rust tussen zware setjes squat of deadlift vind ik niet zo gek hoor. Anders kun je onmogelijk erna nog een fatsoenlijk setje eruit knallen.
 
De duimen trainen door te instagrammen :D
 
3 min rust tussen zware setjes squat of deadlift vind ik niet zo gek hoor. Anders kun je onmogelijk erna nog een fatsoenlijk setje eruit knallen.
maar tel je ze echt wovano ? of ga je verder zodra je het gevoel hebt dat je weer fatsoenlijk door kan
De duimen trainen door te instagrammen :D
dat doen we dus niet :p
 
maar tel je ze echt wovano ? of ga je verder zodra je het gevoel hebt dat je weer fatsoenlijk door kan
Meer op gevoel, maar dan is sowieso niet minder dan 3 min.:p
 
maar tel je ze echt wovano ? of ga je verder zodra je het gevoel hebt dat je weer fatsoenlijk door kan


dat doen we dus niet :p

Ik zet mijn timer op mijn gsm op, heb zo exact 1min, 1min30 en 2min die aftikken

;)
 
Laatst bewerkt:
3 min rust tussen zware setjes squat of deadlift vind ik niet zo gek hoor. Anders kun je onmogelijk erna nog een fatsoenlijk setje eruit knallen.
Maar ook bij 3-5 reps? Kijk bij 12 reps snap ik het wel..
 
Maar ook bij 3-5 reps? Kijk bij 12 reps snap ik het wel..
Ja bij 3 reps ook. Hoe minder reps hoe meer het gewicht omhoog gaat natuurlijk. Bij meer reps komt bij mij eerder het conditionele aspect om de hoek kijken dan dat ik het gewicht niet meer omhoog krijg. Bij zware reps is uiteindelijk de kracht gewoon op maar dan moet ik me voor een volgende set toch even opladen.
 
Ja bij 3 reps ook. Hoe minder reps hoe meer het gewicht omhoog gaat natuurlijk. Bij meer reps komt bij mij eerder het conditionele aspect om de hoek kijken dan dat ik het gewicht niet meer omhoog krijg. Bij zware reps is uiteindelijk de kracht gewoon op maar dan moet ik me voor een volgende set toch even opladen.
had ik 'vroeger' weinig last van. Ik ging ook bij triples altijd vrij vlot weer verder..dat conditionele moet ik vaak veel meer van bijkomen!:eek!:
 
Ik rust max iets van 1-1,5 minuut. Te kort?
 
Meer op gevoel, maar dan is sowieso niet minder dan 3 min.:p
3 min vind ik toch lang hoor, maar zal nodig zijn als je steeds dicht op failure zit
Ik zet mijn timer op mijn gsm op, heb zo exact 1min, 1min30 en 2min die aftikken

;)
ik toch op gevoel hoor.
Maar ook bij 3-5 reps? Kijk bij 12 reps snap ik het wel..
Bij 12 reps zal het meer de lactaat opbouw zijn, en bij een korte zware set is alleen de ATP op, wat je redelijk snel weer uit creatine-P kan bijvullen
Ik rust max iets van 1-1,5 minuut. Te kort?
jij gaat wel steeds sneller werken heb ik het idee, bij de lange sets (> 8-12) zal je dan wel veel lactaat opbouwen
 
3 min vind ik toch lang hoor, maar zal nodig zijn als je steeds dicht op failure zit

Is natuurlijk wel waar. Optimaal is 3 tot max 5 minuten.
 
Is natuurlijk wel waar. Optimaal is 3 tot max 5 minuten.
Dat zal zijn als je op je plateau zit (RPE 9-10), ik heb meestal wel meer in de tank nog zitten :)
 
Tussen de middag even gaan hardlopen: droog :thumb: (nu miezert het weer)

410 kCal: stukje fietsen en 4.2 km hardlopen met 12 sprintjes van 50 stappen
 
Tussen de middag even gaan hardlopen: droog :thumb: (nu miezert het weer)

410 kCal: stukje fietsen en 4.2 km hardlopen met 12 sprintjes van 50 stappen
Hele dag miezer hier. Gelukkig zondag pas weer cardio.
 
Back
Naar boven