XXL Nutrition

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Gewicht vanmorgen trouwens 74.8 en dat maakt het gemiddelde deze week 75.0. Ik blijf
    nu 1-1.5 kg onder het gewicht van voor de vakantie zonder echt op dieet te letten en kracht
    gaat toch vooruit.
     
    Als het een grinder is, is het toch gewoon RPE 10 of nie dan? :D
    Nette bench zeg, vanwaar die dikke gains opeens? :P
    Er is altijd een kans dat ik de 8e rep nog een heel klein beetje los had gekregen van de borst :p
    Herstel na een week of 5 stilliggen (vakantie en blessure).
     
    ,
    maar ik blijf hangen op 40 kg met deze hoge reps. 4 x 5x doen?
    moet je een keer tijdens een training je 1rm opzoeken en dan met 80 % daarvan 4s of 5s gaan doen, en daar langzaam mee opbouwen
     
    Waarom geen higher reps op OHP?
     
    moet je een keer tijdens een training je 1rm opzoeken en dan met 80 % daarvan 4s of 5s gaan doen, en daar langzaam mee opbouwen
    ik zal er eens aan gaan rekenen :)
    Waarom geen higher reps op OHP?
    omdat ik al tijden op 3 x 8 x 40 kg blijf hangen, kan het gewicht of het aantal reps niet verhogen
     
    Ik bedoel naar 10-12 reps te gaan..
     
    omdat ik al tijden op 3 x 8 x 40 kg blijf hangen, kan het gewicht of het aantal reps niet verhogen

    Maar wat is er op tegen om naar 42.5Kg te gaan, de eerste keer 8 haal je dan wel en misschien de tweede set ook nog wel. De derde zal wat minder worden maar die gain je er op den duur echt wel bij hoor. Uiteindelijk is het toch belangrijk dat je blijft overloaden en dat redt je niet door op hetzelfde gewicht en reps te blijven.
     
    je kan ook nog OHP op een andere dag doen dus niet met BP en dan als eerste oefening.....en dan gaserop!! :)
     
    Gewicht vanmorgen trouwens 74.8 en dat maakt het gemiddelde deze week 75.0. Ik blijf
    nu 1-1.5 kg onder het gewicht van voor de vakantie zonder echt op dieet te letten en kracht
    gaat toch vooruit.
    Nice!!:thumbs:
     
    Ik bedoel naar 10-12 reps te gaan..
    Ik denk dat ik toch naar 5 reps en zwaarder ga en dan weer de reps langzaam ga verhogen.
    Maar wat is er op tegen om naar 42.5Kg te gaan, de eerste keer 8 haal je dan wel en misschien de tweede set ook nog wel. De derde zal wat minder worden maar die gain je er op den duur echt wel bij hoor. Uiteindelijk is het toch belangrijk dat je blijft overloaden en dat redt je niet door op hetzelfde gewicht en reps te blijven.
    Dat laatste is zeker waar, en houdt me nu tegen.
    je kan ook nog OHP op een andere dag doen dus niet met BP en dan als eerste oefening.....en dan gaserop!! :)
    Klopt dat die elkaar ook een beetje in de weg zitten, hoewel bij OHP nu bij lange sets de onderrug en heupen een beetje gaan inzakken. Ik vergeet de glute activatie denk ik :o
     
    omdat ik al tijden op 3 x 8 x 40 kg blijf hangen, kan het gewicht of het aantal reps niet verhogen

    Ff weer terugkomend hierop. Het is een "probleem" cq "dingetje" wat je best vaak ziet in de gym's, vooral in de 8-12 rep range oefeningen en ook ikzelf maak me er schuldig aan. In je hoofd denk je "ik moet die X aantal reps 3X halen" en dat weerhoud je er dan vaak van om te gaan verhogen. Maar dat belemmert je dus ook in een stukje progressieve overload en dus in progressie in het algemeen. Laat die eis naar jezelf toe van 3X8 los en ga experimenteren. Misschien een poosje op een iets lager gewicht je reps gaan verhogen, of met minder reps gewicht verhogen... Wees hierin creatief en kijk op welke manier je qua volume toch kan overloaden. Ik weet echt 100% zeker dat er dan op den duur een moment is dat je in eens wel met bijvoorbeeld 42.5 of 45Kg die 3X8 gaat halen.
     
    Wees hierin creatief en kijk op welke manier je qua volume toch kan overloaden. Ik weet echt 100% zeker dat er dan op den duur een moment is dat je in eens wel met bijvoorbeeld 42.5 of 45Kg die 3X8 gaat halen.
    O ja, daar ben ik ook niet bang voor. Maar voor nu ga ik eerst even naar de lagere rep range.
     
    Maar voor nu ga ik eerst even naar de lagere rep range.
    dat is zoals ik het zie en ervaar ook the way to go voor de wat oudere lifters, eigenlijk voor alle lifts, veel werk verzetten op werksets van 3x5/4x4/5x3 of wat je dan ook leuk vind, en dan op 70-80% van je 1rm.
    zo weinig mogelijk grinders en fails, proberen heel en fris te blijven.

    als bv je 3x5 omhoog gaat dan stijgt ook je 1rm, je bent dan sterker aan het worden, en je zal nog wat kunnen groeien, ik zie daar veel meer in dan een shitload aan reps gaan draaien, dat gaat zelfs tegen je werken.
    er is een duidelijk verschil in trainen onder de 50jr en trainen boven de 50jr
     
    Volgens de calculator zou ik bij het huidige 1RM ergens tussen 4 x 45 en 5 x 43 voor een set moeten uitkomen. De hoeveelheid werk van 3 x 8x komt dan overeen met

    21 (=5 4 4 4 4) x 45 kg en 22 (=6 6 5 5) x 42.5 kg. We gaan het eens proberen.


    Vandaag verder cardio:
    950 kCal 32.7 km. Commentaar: kutwind :(
     
    Volgens de calculator zou ik bij het huidige 1RM ergens tussen 4 x 45 en 5 x 43 voor een set moeten uitkomen. De hoeveelheid werk van 3 x 8x komt dan overeen met

    21 (=5 4 4 4 4) x 45 kg en 22 (=6 6 5 5) x 42.5 kg. We gaan het eens proberen.


    Vandaag verder cardio:
    950 kCal 32.7 km. Commentaar: kutwind :(

    pfff knap 950 kcal met cardio te verbranden, als ik 10 min fiets/roei en 150 kcal heb verband kun je mij al op vegen.
     
    Week 3 LB-A ma 21:15 74 min
    Code:
    Dag 1           %       sets    reps    kg      rust
    Squat           WU      1       15      BW
    Squat           WU      1       10      45
    Squat           WU      1       8       70
    Squat           WU      1       6       85
    Squat           79      4       5       97.5    150
    
    RDL             WU      1       8       70      120
    RDL             72      3       8       90      135
    
    Leg exts        78      4       12      40      90
    
    SlLeg Calf rs   63      3       2x18    BW+35   90
    
    Leg raises              3       11      BW      90

    Opm:
    bij squats 5 kg erop, maar 4 x 1 rep minder
    bij RDL ook +5 kg, met straps, wel hijgen .... :zweet:
    leg extensions: 5 kg erbij
     
    pfff knap 950 kcal met cardio te verbranden, als ik 10 min fiets/roei en 150 kcal heb verband kun je mij al op vegen.
    Het is ook wel 2 x 40-45 min. met (koffie)pauze daartussen :)
     
    pittig hoor, die rdl's na je squats
     
    Back
    Naar boven