AndroidHealthClinic

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen (6 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • 4 x 5x 105 kg (86% van 1RM)
    Week 4 Dag 3 high frequency vr 21:15 78 min

    benen+rug+biceps+delts (sets X reps)

    1
    Barbell Squat (zwaar)
    WU 8x 50 kg
    WU 8x 70 kg
    WU 6x 90 kg
    4 x 5x 105 kg (86% van 1RM)

    2
    Pendlay Row
    WU 10x 50 kg
    3 x 8x 70 kg -> ipv 4 x 7x

    Long range DB row -> nieuw
    3 x 8R+8L 15 kg

    3
    4 sets van (8+8 Bulgarian sq ss. 8x biceps curls)
    Bulgarian split squat
    (8L + 8R) 30.5 kg
    ss.
    Biceps Curls EZ bar
    8x 30.5 kg

    4
    4 sets van (12x seated rows ss. 11x front raises)
    Seated rows met dubbel rood elastiek -> nieuw
    12x
    ss.
    Front raise met plate
    11x 10 kg

    Opm:
    long range db row is nieuw, zit een beetje tussen gewone DB row en triceps
    kickbacks in, weet nog niet of ik hem erin hou.....
    na de laatste ronde goeie brandende schouders... :o

    Kan je 86% wel 4x5 doen? Dat is gebaseerd op een oude 1rm wss? Ik haal met moeite 5x. Aan 85%
     
    Zeker een luxe, met mosseltjes, oesters en kreeft daarin :)
    en krukels :D

    om een kreeft te vangen moet je wel aardig kunnen duiken dus die heb je zomaar niet te pakken
    mossels zijn er wel maar zijn toch vaak klein
    Japanse oesters (die grillige) liggen voor het oprapen, zijn net zo lekker dan de platte.
     
    en krukels :D

    om een kreeft te vangen moet je wel aardig kunnen duiken dus die heb je zomaar niet te pakken
    mossels zijn er wel maar zijn toch vaak klein
    Japanse oesters (die grillige) liggen voor het oprapen, zijn net zo lekker dan de platte.
    O ja, krukels. Ook nog wel uitgepeuterd vroeger op vakantie :D
     
    Flinke cardio dag, vanmorgen naar mijn ouders gefietst en terug was het zo warm dat ik toch ook maar naar de Vlietlanden ben gefietst om te zwemmen :)
    Totale schade: 1630 kCal
    32.7 + 14.9 km fietsen
    720 m zwemmen, was weer even inkomen :o
     
    Week 4 Dag 4 high frequency ma 21:20 96 min

    rug+borst+triceps+gloots+biceps (sets X reps)

    1
    Bench Press (zwaar)
    WU 10x 45 kg
    WU 4x 65 kg
    WU 4x 75 kg
    4 x 4x 80 kg (= 87%)

    2
    Clean Deadlift (zwaar)
    WU 8x 68 kg
    WU 6x 88 kg
    1 x 4x 108 kg
    4 x 3x 125.5 kg (= 87%) met straps

    3
    Band Seated Pullover
    4 x 6x oranje band

    4
    Tricep extensions (1 DB, staand)
    WU 14x 16 kg
    2 x 10x 24 kg
    2 x 8x 24 kg

    5
    4 sets van (10 Hip thrusts + 8 Drag curls)
    Hip thrusts BB
    10x 88 kg -> 4 x 2 reps erbij
    ss.
    EZ Bar drag curls (supinated)
    8x 30.5 kg

    Opm:
    Band Seated Pullover zou goed moeten zijn voor 1 - lats, 2 - triceps
    https://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBSeatedStraightArmPullover
    lastig om mezelf niet achterover te trekken met het elastiek, moet mijn
    benen ergens achter fixeren de volgende keer
    hip thrusts voelde ik flink in de boven-hams overgang naar glutes
    pff... lange sessie, kan nog iets vlotter maar was ook wel 28°C binnen :zweet:
     
    Ik meen te begrijpen dat je voornamelijk thuis traint, toch? Wel benieuwd hoe jouw home gym er uitziet. Heb je hier ergens al een foto van geplaatst?
    Ga je soms ook eens buitenshuis trainen eigenlijk? Kan me namelijk inbeelden dat thuis trainen soms wel wat motivatie issues oplevert.
     
    Ik meen te begrijpen dat je voornamelijk thuis traint, toch? Wel benieuwd hoe jouw home gym er uitziet. Heb je hier ergens al een foto van geplaatst?
    Ga je soms ook eens buitenshuis trainen eigenlijk? Kan me namelijk inbeelden dat thuis trainen soms wel wat motivatie issues oplevert.
    Ja klopt, alles thuis. Het staat een beetje opgepakt in het kleine slaapkamertje, maar ik zal wel eens een plaatje maken.
    Motivatie problemen eigenlijk niet, ik heb wel een tijdje terug de 3 of 4 vaste trainingsdagen losgelaten. Ik vind het nu prima als er wat meer tussendagen vallen en de week naar 8-9 dagen uitloopt.
     
    Ja klopt, alles thuis. Het staat een beetje opgepakt in het kleine slaapkamertje, maar ik zal wel eens een plaatje maken.
    Motivatie problemen eigenlijk niet, ik heb wel een tijdje terug de 3 of 4 vaste trainingsdagen losgelaten. Ik vind het nu prima als er wat meer tussendagen vallen en de week naar 8-9 dagen uitloopt.
    Ja, structuur is goed maar soms kan een vaste structuur net iets té verstikkend werken ook. Goed dat je intussen weet wat voor jou het beste werkt!
    Benieuwd naar de plaatjes :o
     
    Pullover kan je ook met een EZ halter doen...wellicht heb je dat al geprobeerd?
     
    Pullover kan je ook met een EZ halter doen...wellicht heb je dat al geprobeerd?
    Ik heb er niet aan gedacht, want ik wilde juist iets met een lange range doen, en de EZ bar doet alleen iets in het deel boven je hoofd. Maar de 2 vullen elkaar wel goed aan, dus toch een leuk idee....
     
    Ik heb er niet aan gedacht, want ik wilde juist iets met een lange range doen, en de EZ bar doet alleen iets in het deel boven je hoofd. Maar de 2 vullen elkaar wel goed aan, dus toch een leuk idee....
    google maar ff op YT
     
    Ik heb er niet aan gedacht, want ik wilde juist iets met een lange range doen, en de EZ bar doet alleen iets in het deel boven je hoofd. Maar de 2 vullen elkaar wel goed aan, dus toch een leuk idee....
    Je kunt ook een skull over doen met de EZ stang. Gaat prima. Bij het omhoog gaan gewoon stoppen voordat je recht omhoog bent. Lekker de spanning op je triceps houden.
     
    Kan je 86% wel 4x5 doen? Dat is gebaseerd op een oude 1rm wss? Ik haal met moeite 5x. Aan 85%
    Sorry had deze even gemist. Ja, is bepaald op berekend 1rm, misschien is mijn echte max al iets hoger, maar dat ga ik ook niet uitproberen....

    Je kunt ook een skull over doen met de EZ stang. Gaat prima. Bij het omhoog gaan gewoon stoppen voordat je recht omhoog bent. Lekker de spanning op je triceps houden.
    Die wil ik juist niet doen.
    lekker bezig bench bro :D
    Lekker toch? Ik wil naast de high reps nu ook wat zwaardere reps gaan doen en opbouwen.
     
    Vanmiddag vroeg gestopt met werk en nog even gaan zwemmen: 720 m
    en 14.9 km fietsen en net nog eens 7
    totaal 880 kCal.
     
    Geen training, hoewel dat geplanned was. Heb er G.V.D. 3 uur over gedaan om van Nieuwegein naar Leiderdorp te komen. Er was een bermbrandje en die schijterds van de politie vonden het nodig om alle 4 de rijstroken daarvoor af te sluiten. Whoehoe want rook inademen kan ongezond zijn. Heb 1.5 uur stilgestaan tussen 2 afritten voordat iik via het lieflijke Nieuwerbrug kon ontsnappen. Ook geen feest want dat probeerden 1000 anderen ook. :army::devil::punch::hamer::schoot:
     
    Back
    Naar boven