XXL Nutrition

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

In! tof die bodyweight oefeningen! Pistol squats zijn echt killer
 
Hey Neet,

Aparte, uitdagende log hier, lijkt me tof om te volgen.

Oefeningen die ik nog niet eerder voorbij heb zien komen, altijd interessant!

Succes met je doelen, en die hand stand!
 
Thanks. En welkom.

---------- Toegevoegd om 23:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:20 ----------

5x5 periode 2

Vandaag de tweede 5x5 periode begonnen.
Doel voor deze periode: op alle punten volgens Lon Kilgore (http://lonkilgore.com/freebies/freebies.html) minstens
op advanced komen (teruggerekend naar 1RM) in de boven 50 groep. En voor de aanvullende oefeningen heb ik ook weer
hogere doelen gezet dan in de eerste periode zijn gehaald.

Week 1 van 5x5
26 oct - 1 nov BW=76.2

zo Benen-buik
Squats: 1x8 63kg; 1x8 73kg; 5x5 80.5kg (goal 104)
Frog Crunch +10kg: 5x6
Romanian DL: 1x5 73kg; 3x5 90.5kg (goal 107)
Frog Crunch +10kg: 5x6

Opm: lekker om weer met echte gewichten te werken. RDL nog zonder straps gedaan.
 
Laatst bewerkt:
di Hardlopen-Armen-borst

Hardlopen
Opm. ging lekker. Halve liter chocomel en roggebrood met spek gesnackt hierna.
Winterkost en lange neus naar de gezondheidsraad!

Bench Pr: 1x8 58kg; 5x5 68kg (goal 78 +2.5 kg/wk)
Bent o Rows: 1x6 58kg; 5x5 63kg (goal 71 +1.25 kg/wk)
Pull Ups: 1x5 BW; 5x5 BW+5kg (goal BW+15 +2.5 kg/wk)
Dips: 5x5 BW+10kg (goal BW+20 +2.5 kg/wk)

Opm: goal is wat ik over 5 weken wil bereiken, en hoeveel er dan per week bij moet om daar te komen.
Dips zijn mogelijk een tikje optimistisch... was vandaag al een beetje persen.
 
mooie planning!suc6
 
Dank je. Ik ga d'r voor!
 
Go get them rene :)
 
rest van week 1 5x5

do Benen-rug-buik
Squats: 1x8 63kg; 1x5 73kg; 5x5 83.0kg (goal 104 +5 kg/wk)
bicycles: 3x24
DeadLift: 1x8 68kg; 1x5 83kg; 3x5 95.5kg (goal 124 +5 kg/wk)
Dumbbell abs rollout: 3x10

Opm: Dumbbell abs rollout; gezien bij ron501 en ff geprobeerd. Ik vind de Swiss ball plank twists toch
iets beter als oefening, en de onderburen vinden hem ook vast fijner kwa herrie.

za Armen-schouders-hardlopen
Dumb Ovh Press: 1x8 15kg; 5x5 20kg (goal 2x25 +1 kg/wk)
Chin Ups: 1x5 BW; 5x5 BW+10kg (goal BW+20 +2.5 kg/wk)
Handstand scapula pushups: 2x10, 2x8 (goal handstand full pushups)

Opm: Straks even naar duin om hard te lopen, onvoorstelbaar zacht weer voor november!
 
wat zijn die handstand scapula push-ups? Vanaf een box? of met gespreide benen en dan naar beneden?

geniet van het rennen (blegh rennen over zand), het is er inderdaad superweer voor.
 
Lekker he die rolouts hahaha. Als ik helemaal gestrekt ben dan houdt ik die nog even vast, seconde of 5 pfffff
 
Ik doe een handstand tegen de deur. Dan zak ik iets door de schoudersbladen en duw ze weer omhoog tot een gestrekte positie (5 cm ROM of zo).

Superweer, ja.

---------- Toegevoegd om 11:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:30 ----------

Lekker he die rolouts hahaha. Als ik helemaal gestrekt ben dan houdt ik die nog even vast, seconde of 5 pfffff

Oef.. in die positie is het heel zwaar om ff vast te houden. Ik voel dan ook enorme krachten in mijn rug die ik niet helemaal vertrouw. Nooit last van, Ron?
 
Ik doe een handstand tegen de deur. Dan zak ik iets door de schoudersbladen en duw ze weer omhoog tot een gestrekte positie (5 cm ROM of zo).

Superweer, ja.

---------- Toegevoegd om 11:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:30 ----------



Oef.. in die positie is het heel zwaar om ff vast te houden. Ik voel dan ook enorme krachten in mijn rug die ik niet helemaal vertrouw. Nooit last van, Ron?

Ja ik voel het ook in mijn rug. Maar meer als je de weg terug gaat dan met het hangen. :)
 
Ik doe een handstand tegen de deur. Dan zak ik iets door de schoudersbladen en duw ze weer omhoog tot een gestrekte positie (5 cm ROM of zo).

Superweer, ja.

Ah zo...gewoon een klein stukje.
Dat ik daar nooit aan gedacht heb :D
Ik deed het met pikes zoals in het eerste stukje van dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=

(let overigens niet op het eind met kippen :o)

Met reps ga ik jouw methode ook maar eens doen!
 
oeh thnx...die kende ik niet op een bal! Klinkt goed met die balansfactor erbij! Ik ga het uitproberen.
(ik deed het gewoon op een box van 30 inch)
 
Lijkt het maar zo of is die vrouw buffer dan die vent..:rolleyes:
 
Die juf is serieus buff, ja.

---------- Toegevoegd om 20:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:04 ----------

oeh thnx...die kende ik niet op een bal! Klinkt goed met die balansfactor erbij! Ik ga het uitproberen.
(ik deed het gewoon op een box van 30 inch)

Ja, die instabiliteit maakt het nog meer een uitdaging. Ik heb hem ook nog niet geprobeerd hoor....

---------- Toegevoegd om 20:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

Week 2 van 5x5 BW=76.4
2 - 8 nov

zo Benen-buik
Squats: 1x8 63kg; 1x8 73kg; 5x5 85.5kg (goal 104 +5 kg/wk)
Frog Crunch +10kg: 5x6
Romanian DL: 1x5 73kg; 3x5 95.5kg (goal 107 +5 kg/wk)
Frog Crunch +10kg: 5x6

di Rug-borst
Bench Pr: 1x8 58kg; 5x5 70.5kg (goal 78 +2.5 kg/wk)
Bent o Rows: 1x8 58kg; 5x5 65.5kg (goal 71 +1.25 kg/wk)
Pull Ups: 1x8 BW; 5x5 BW+7.5kg (goal BW+15 +2.5 kg/wk)
Dips: 1x8 BW; 5x5 BW+12.5kg (goal BW+20 +2.5 kg/wk)

Opm: kon geen zin maken om hard te lopen vandaag. De gewichten wel volgens schema omhoog gedaan.
 
Niet zo makkelijk als het er uit ziet
 
Ik denk dat het al moeilijk is om in die begin positie te komen
 
Back
Naar boven