XXL Nutrition

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

1 of 2 dagjes is wel eens leuk voor je mind set, maar voor je metabolisme doet het weinig. Dan moet je 2 weken hoger gaan zitten ;)
 
Ja klopt dat zijn je aantal Kcal wanneer je op gewicht blijft, je energie-behoefte dus.
Maar dat hou je geen wkn vol (in het begin wel) het stagneert zoals je misschien hebt ervaren, ook mentaal heeft het zijn inpact.
Daarom is het een must om een cheatmeal in te calculeren in je dieet, dat werkt erg bevrijdend, vooral mentaal maar ook fysiek voor je metabolisme dus. Zie het als een beloning voor je prestatie (75gr is wel erg veel....denk ik)
1 of 2 dagjes is wel eens leuk voor je mind set, maar voor je metabolisme doet het weinig. Dan moet je 2 weken hoger gaan zitten ;)
Thanks, ik maak de week nog wel vol (week 7) en dan bedenk ik wat we gaan doen .... :)
 
Week 11 UB-A vr 20:45 95 min -> lang!
Code:
Dag 2           %       sets    reps    kg      rust
-------------------------------------------------------
Bench           WU      1       20      2x15.5 DB
Bench           WU      1       10      50
Bench           WU      1       8       65      120
Bench           76      2       8       75      135
Bench           76      2       7       75      135

BB row          WU      1       10      45      90
BB row          71      4       8       65      120

OH press        83      4       5       45      135
OH press        83      1       4       45      135

Cable pulldown  rpe7    4       10      12.5    90
ss.                                             ss.
Incl.bicep crl  65      4       20      2x7     105

Skull Crush     75      4       10      32.5    105
ss.                                             ss.
side raises             3       12      2x8     60

Opm:
Bij benchen 1 rep eraf. Had eigenlijk 4x8 willen doen, maar die 2 x 7x lukten
alleen met maximale grinder :o
Rows (pendlay) niets erop, probeer lat focus.
We doen 2x per week een wisselschema voor OHP. De 5x5 gingen netaan niet vandaag.
Cable pulldown is nieuw, met straight arm extensie op het laagste punt, knielend.
Curls veranderd naar incline biceps curls. Skulls niets erbij, als superset.
De 'cable pulldown' met een kleine katrol en klimtouw was niet een succes. De
katrol werd flink heet na 12 reps, dat gaat niet lang goed. Dat moet anders.


FitBit 93 min - 107 AVG 129 max - 520 kCal
 
Is het schema niet een tikje te zwaar als je moet grinden om 7 reps te doen terwijl 8 het doel is?
 
Is het schema niet een tikje te zwaar als je moet grinden om 7 reps te doen terwijl 8 het doel is?
Klopt, ik moet na 7 weken cutten wel constateren dat er kracht is ingeleverd
 
Heb je een homegym?
 
Met onderhoud bedoel je basis metabolisme + alle activiteit neem ik aan?
Daar zit ik bijna iedere dag 600-700 kCal onder, dat is ongeveer 75 gr vetverlies per dag.
Werkte het maar zo he. Helaas het is geen simpel rekensommetje.
Dan kon iedereen het met gemak uitvoeren.

Even refeed doen, wat niet betekend dat je dan alles mag eten ofzo.
Een refeed is in basis verdubbelen van je carb intake en enkel de carbs.
Of je stapt over op carb cyclen.
 
Werkte het maar zo he. Helaas het is geen simpel rekensommetje.
Ik denk dat het sommetje wel simpel is, maar dat het heel lastig is om echt echt alles te noteren wat je gegeten hebt of je activiteiten. Zo dacht ik gisteren dat ik compleet was en toen bedacht ik dat er een zakje paranoten stond waar ik (per ongeluk) 3 stuks uitgesnaaid had :o Dat zijn toch caloriebommetjes....
Anyways, vandaag weer precies 1 kg lichter dan gisteren, zal wel variatie in water of ontlasting of zoiets zijn. Maar ik geloof het wel verder. Ben iets meer dan 4 kg afgevallen in 7 weken, dat is vrijwel precies wat ik berekend heb. De vakantie gaat toch niet door dus de motivatie is helemaal weg en ik ben het zat om alles op te schrijven. Ik maak nog even het grafiekje af, en klaar :cheer:

cut_2020_wk7.png
 
goed plan Corona tijd is het nieuwe bulk seizoen :p
 
goed plan Corona tijd is het nieuwe bulk seizoen :p
Ach ja, het geeft weer iets meer rust in de kop. Het is al stressvol genoeg deze dagen :D

Vandaag cardio (dat wel) lekker in het zonnetje: 620 kCal
fietsen naar de markt (die was er niet :( )
en stukje hardlopen.
 
Leuke log.

Ik ga je volgen :)
 
het was idd heerlijk weer, ik was iets te enthousiast, pijn in mn poot, dus gecompenseerd met een lekkere maaltijd...zie topic drool:
 
Soms begrijp je het niet .... van het weekend weer normale porties geten, er is een halve zak kaneelbroodjes gesneuveld en een Chimay Wit. En vanmorgen weer 0.3 kg lichter. Taille zelfs op 80 cm, dat was al weer 3 jaar geleden :)
De berekende waarden zijn daarmee: 11.5% vet, BMI 24.6, 65.2 VVM. Dat beschouw ik maar als een mooie eindwaarde van het cut seizoen van 2020.
 
Dat piekje in bw van vorige keer heb je mooi gecounterd ;)
 
Toch knap werk vind ik. Nette cut.
Soms snap ik het ook niet. Een heel weekend wat aanrommelen en dan weer afvallen en tijdens de week netjes eten en aankomen. Dat is wat er bij mij aan de hand is. :dunno:
 
Toch knap werk vind ik. Nette cut.
Soms snap ik het ook niet. Een heel weekend wat aanrommelen en dan weer afvallen en tijdens de week netjes eten en aankomen. Dat is wat er bij mij aan de hand is. :dunno:
Thanks. Ja, het is zeker ook een psychisch spelletje....
Maar zoals gezegd ben ik nu gestopt met de formele cut, ga weer 'normaal' eten, waardoor ik me meteen al een stuk lekkerder voel. Maar wil niet zeggen dat ik alle teugels losgooi hoor ;)
 
Back
Naar boven