AndroidHealthClinic

Kracht weer opbouwen na veel onderbrekingen

Bezoekers in dit topic

Nice Neet :thumbs:

30gr boven? :D
 
Lekker, zij het een beetje benauwd, weer om hard te lopen:
03/06/21 529 kCal = 170 kC fietsen + 426 kCal hardlopen 5.30 km, 5160 steps, 32'20, 155 avg 181 max hr
2 min vetverbranding, 8 min cardio, 13 min piek zone

Tikje last van mijn onderrug, dat had ik 2 wk terug ook van die box squats. Werd niet erger, maar ging ook niet over door het hardlopen :(
 
Lekker, zij het een beetje benauwd, weer om hard te lopen:
03/06/21 529 kCal = 170 kC fietsen + 426 kCal hardlopen 5.30 km, 5160 steps, 32'20, 155 avg 181 max hr
2 min vetverbranding, 8 min cardio, 13 min piek zone
Een beetje??? Ik vond 10k stappen op normaal tempo al benauwd genoeg :D
 
Vanmorgen sinds enige tijd weer eens onder de 76 kg:
04/06/21 75.9 vr
------------
Gemiddeld 76.4 deze week

606 kCal wandelen 5.14 km 7320 steps
 
Week 4 Dag 2 vr 21:15
UB 1 hoog gewicht

- Barbell Bench Press 1 x 6 60 kg; 3 x 6 + 1 x .. 80 kg
5 kg erbij gedaan, laatste setje max reps gedaan

- Pull Up 4 x 6 BW+10 kg
uitdagend genoeg

- Dumbbell rows 4 x 6 36 kg (6L + 6R per set dus)
1 x 8 36 kg maxxen
2 kg erbij

- Biceps curls (DB) 4 x 8 2x15 kg

- Dips 4 x 6 BW+17.5 kg
2.5 kg erbij

FitBit Weights - 65 min - 118 avg 162 max - 478 kCal
 
Behalve een wandelingetje laten we het maar hierbij vandaag. Nog steeds lage rug problemen en rechter heup die ook uitstraalt naar kleine bilspier en zelfs het been in tijdens wandelen. Lijkt erg op SI gewricht problemen. Dus ik doe het maar een paar dagen rustig :(
 
Het gaat alleen maar slechter, de pijn lijkt meer in heup-dij gebied (bot?) te zitten. Liggen met gestrekt been en slapen zijn waardeloos, vannacht maar 2 paracetamols genomen. En net weer. Lopen naar het winkelcentrum was ook geen feest. :sad:
 
dat klinkt niet goed er zit iets gedraaid verdraaid, morgen maar naar de fysio dan?
Beterschap!!
 
dat klinkt niet goed er zit iets gedraaid verdraaid, morgen maar naar de fysio dan?
Beterschap!!
Verdraaid? Ik weet het niet, er is niets raars gebeurd, maar mogelijk is het toch bij box squat gebeurd, 4 dagen terug, die ik niet zo vaak doe. Ingeklemde zenuw? Ik ga morgen even met de HA bellen, kijken of hij meteen naar fysio zegt.
 
Kan pas vrijdag bij de HA terecht, maar kon meteen vanmorgen naar de fysio. Beeld komt overeen met een geirriteerde ischias zenuw en vastzittende onderste wervel. Die heeft hij proberen los te kraken, wat niet de gehoopte 'knak' opleverde. Vrijdag 2e sessie. En oefeningetjes voor tussendoor.
We gaan het zien. Duur zonder extra zorgpakket :mad:
 
Kan pas vrijdag bij de HA terecht, maar kon meteen vanmorgen naar de fysio. Beeld komt overeen met een geirriteerde ischias zenuw en vastzittende onderste wervel. Die heeft hij proberen los te kraken, wat niet de gehoopte 'knak' opleverde. Vrijdag 2e sessie. En oefeningetjes voor tussendoor.
We gaan het zien. Duur zonder extra zorgpakket :mad:
Volgens mijn fysio is het enorm druk omdat iedereen nu wil knallen om er van de zomer coronakilovrij bij te lopen en men daarbij iets te hard begint.

Merkwaardige is dat jij geen last hebt gehad van gesloten sportscholen, maar het kan iedereen altijd gebeuren.

Beterschap!
 
Volgens mijn fysio is het enorm druk omdat iedereen nu wil knallen om er van de zomer coronakilovrij bij te lopen en men daarbij iets te hard begint.

Merkwaardige is dat jij geen last hebt gehad van gesloten sportscholen, maar het kan iedereen altijd gebeuren.

Beterschap!
Ja, het is niet dat ik nu plotseling te veel wil. Maar hij zei dat er vaak geen oorzaak of 'eigen schuld' is. Misschien was het hardlopen met een reeds geirriteerde onderrug niet zo'n goed plan.
Thanks :thumb:
 
...wandelen kan / mag altijd :D

beterschap!
 
Wat vragen ze voor zo'n behandeling?
Beterschap natuurlijk :thumb:
 
...wandelen kan / mag altijd :D

beterschap!
Voorlopig is het na een paar honderd meter strompelen wel klaar. Maar dat proberen we snel weer uit te bouwen natuurlijk. Hoop dat ik binnenkort weer kan liggen (en slapen)....
en oefeningen meegekregen.
Wat vragen ze voor zo'n behandeling?
Beterschap natuurlijk :thumb:
Iets van 56 voor intake gesprek en 48 voor iedere sessie als ik het goed heb. Voorlopig 2 sessies.
Thanks.
 
Het gaat niet de goede kant op. Vandaag zat er nog geen 100 m lopen in. Op de parkeerplaats omgedraaid. :mad:
Wel iets beter geslapen (met pijnstillers), dat is iets .....
 
de warmte van de 🌞 doet je goed :cool:
 
Back
Naar boven