MuscleMeat

negatves (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Niemand?
 
geen idee nooit gedaan:dunno:
 
@bear Zo te zien ben jij niet de enige die dit nooit doet.
 
Train je met een partner ? Zonder kan je het niet doen. En jah, wat kan ik nog zeggen. Probeer het eens uit een paar weken en zeg hoe het je bevalt.
 
Train je met een partner ? Zonder kan je het niet doen. En jah, wat kan ik nog zeggen. Probeer het eens uit een paar weken en zeg hoe het je bevalt.

Ja ik heb een partner. In het artikel staat dat je het beste 2 spotters kan hebben omdat het de bedoeling is dit te doen met nog meer dan je 1RM.
Ook moet je dit niet elke week doen maar bijvoorbeeld om de 3 of 4 weken.
 
het is het proberen waard :)
 
Laatst bewerkt:
Ja komt vast omdat je het maar bij een beperkt aantal oef kan doen en meestal heb je nog een spotter nodig ook.
 
ik heb het wel is voor me biceps gedaan. dat kan dan zonder spotter omdat je met je andere hand de positieve fase meehelpt. voelde wel goed weer is een andere prikkel he. net zoals cyan zegt probeer het een paar weken uit:)
 
Ik doe het ook soms en voelt achteraf goed aan. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je kwetsuren gaat oplopen daarom toch best om 2 spotters te plaatsen!
 
Ik heb dus negatives gedaan bij het bakdrukken, maar 30-40% boven mijn 1RM dat lukt niet echt. Ikk an me niet goed voorstellen dat dat de bedoeling is want je moet hem toch 5-8seconden laten zakken en dat is echt zwaar.
Met mijn 1Rm heb ik het gedaan en ik met minder dan dat en dat ging wel goed, ik ha ddaarna geen kracht mee over in mijn borst;)
 
koop een paar weight releasers....

enige nadeel is dat je alleen singles kunt doen. (tenzij er iemand bij is om ze opnieuw aan de stang te hangen, maar dan zou diegene net zo makkelijk als spotter kunnen fungeren)

Hoe werkt dat eigenlijk, zo'n weight releaser?
 
koop een paar weight releasers....

enige nadeel is dat je alleen singles kunt doen. (tenzij er iemand bij is om ze opnieuw aan de stang te hangen, maar dan zou diegene net zo makkelijk als spotter kunnen fungeren)


wat zijn weight releasers?
 
Stel, je top is 100 kg bij de bench press. Je wilt singles doen met 90% (90kg)1RPM opgaand en de neergaande beweging met 110% (110)1RPM.

Je laadt 90kg op de stang, 10kg op ieder weight releaser en hangt ze aan de uiteinden van de stang. Na wat afstellen vallen de weight releasers vanzelf (dmv. de driehoeksvorm van de voet) van de stang als je op een bepaald punt bij het naar beneden laten zakken komt (bijv. op de borst)

Zodra ze er afzijn gevallen druk je weer 90 kg omhoog. Het gewicht voelt dan meestal als een veertje en dit komt met name de explosiviteit ten goede en uiteindelijk ook de maximale kracht.

Let op spaarzaam gebruiken!

Elite Fitness Systems
Karma

Eindelijk heb ik die dingen door:D
 
Back
Naar boven