MuscleMeat

nek spieren trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Drangonky

Cool Novice
Lid geworden
14 aug 2011
Berichten
225
Waardering
95
Lengte
1m85
ik heb 'last' van een zeer flexibele nek waardoor mijn nek verder doorbuigt dan bij anderen. Van mijn huisarst heb ik het voorschrift gekregen wat nek oefeningen te doen icm trainen spieren.
Nou lijkt het me zowieso goed om de trapezius extra te trainen maar zijn er ook specifieke nek oefeningen? Op de gym kan ik niet echt een specifiek apparaat vinden. Beschik thuis over 1 dumbbell en een powerband, kan ik daar iets mee?
 
Wat bedoel je met doorbuigen van je nek verder dan bij anderen?

Hier vind je oefeningen die je zonder veel hulpmateriaal kunt doen voor de nek.

Wat bedoel je met een powerband?
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met doorbuigen van je nek verder dan bij anderen?
Wat bedoel je met een powerband?

ik kan mijn nek op mijn schouder leggen en op mijn borstbeen en rug.

powerband is een elastiek van ong 2m bij 20 cm. Het elastiek is verkrijgbaar in verschillende weerstanden waar je eigenlijk vrij veel oefeningen mee kan doen, vind ik tenminste.
 
misschien dat je wat hebt aan de oefeningen die ik poste (was de link vergeten, maar die staat er nu wel).
 
wrestler's bridge, PUNT
 
Neck curls met een plaat op het voor- of achterhoofd.

Voor iemand met een zwakke nek is het niet verstandig om met neckbridges te beginnen.
 
ik heb gezien wat die bridge inhoud maar dat lijkt me geen goed idee op dit moment. Zit naast die zwakke nek ook nog met gewicht wat dit tegen werkt. AU. Ik ga met die gewichten aan de gang en ga kijken of de gym dat ding wil bestellen
 
ik heb 'last' van een zeer flexibele nek waardoor mijn nek verder doorbuigt dan bij anderen. Van mijn huisarst heb ik het voorschrift gekregen wat nek oefeningen te doen icm trainen spieren.
Nou lijkt het me zowieso goed om de trapezius extra te trainen maar zijn er ook specifieke nek oefeningen? Op de gym kan ik niet echt een specifiek apparaat vinden. Beschik thuis over 1 dumbbell en een powerband, kan ik daar iets mee?
Heeft de huisarts geen voorstellen gedaan? In welke richting moet er getraind worden of alle?
 
Back
Naar boven