Fitness Seller

Nek trainen

Bezoekers in dit topic

Casparr

Dutch Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
358
Waardering
0
Op dit moment gaat er veel de theorie rond dat boksers/kickbokser die een dikke nek hebben minder snel knock out gaan. Nu vraag ik mij af of deze theorie klopt en of er vechters zijn die het bewijs ervan zijn.

Ook zou ik willen weten waar je een hoofd harnas kan kopen waar je gewicht aan kan hangen voor nek oefeningen+wat gewone nek oefeningen zonder extra gewicht
 
Ik weet niet hoe dat met vechtsporten zit, maar je kan zo'n harnas ook zelf maken. Voor 3 euri en een naaimachine maak je er zelf 1. heb hem gemaakt van zo'n band die je gebruikt om dingen vast te zetten op een aanhanger bijv. kan je bij elke bouwmarkt krijgen.
Toen ik hem gemaakt heb waren ze nog niet in NL te koop..
 
Als ik er nu naar zoek kom ik op allemaal vieze dingen terecht.. ???
 
Ik wil het niet weten :D

Nekoefeningen; kan je natuurlijk met handdoek doen. Deze leg je op achterhoofd en je houdt uiteinde vast. Hierdoor kan jezelf de weerstand bepalen.

Je kunt je hoofd(bovenkant) op de mat leggen en dan heen en weer bewegen van voor naar de achterkant van je hoofd. En op zij van de zijkanten van je hoofd.

Daarna kan je op je hoofdgaan staan. Maak driehoek met je hoofd en handen. Mocht je dit ook makkelijk kunnen en kan je doorklappen in een bruggetje en dan de nekoefeningen doen van het draaien.
 
Bedankt !
 
dikke shit, klopt helemaal niet! het enige wat ik deed waren shrugs, en een knock-out wordt veroorzaakt door iets in je hersens veroorzaakt door pijn, heeft geen zak met je nek te maken (eerder met je verdediging:D)
 
Wat jij hier zegt is eigenlijk wel onzin, kijk naar evander holyfield die heeft een stierennek en die ging misschien 1x knock-out terwijl hij een kleine zwaar gewicht was
 
Laatst bewerkt:
Cedrikske heeft toch gelijk hoor, man.
Via een slag op de kin wordt het evenwichtsorgaan verstoord, de nek zit daar voor niks tussen.
+ wordt er niet altijd gezegd dat je je hoofd en nek moet ontspannen tijdens het boksen? Als die ontspannen is, dan maakt het toch niet echt uit hoeveel kracht die heeft, niet?
 
Hoe verklaar je dan dat er 100 theorieën zijn over het sterker maken van je nek zodat je een slag beter kan nemen ?
 
Hoe verklaar je dan dat er 100 theorieën zijn over het sterker maken van je nek zodat je een slag beter kan nemen ?


er zijn ook 100 theorieën dat olifanten kunnen vliegen, dat aliens echt bestaan en morgen wel eens naast je bed kunnen staan, en dat sinterklaas niet bestaat...men zegt dit, men zegt dat...je zit hier op een forum met veel ervaren mensen, als je liever de wilde fantasieën van een gast die te veel naar Rocky heeft gekeken gelooft, ga je gang. Een theorie is trouwens iets waar men van uit gaat, niet iets dat bewezen is om waar te zijn.

misschien ipv je wilde theorieën eens logisch nadenken, denk je dat een slag minder hard gaat aankomen als je een nek hebt die beter getraint is? volgens mij is het enige wat je met deze dingen bereikt een stijve nek.

en trouwens, train je verdediging 15 minuten meer ipv 15 minuten je nek te trainen. als je de slagen kunt blokken/ontwijken heb je geen sterke nek nodig om er zogezegd voor te zorgen dat je minder snel onderuit gaat, beter voorkomen dan genezen!!
 
er zijn ook 100 theorieën dat olifanten kunnen vliegen, dat homocoïtusualiteit ongezond is, en dat sinterklaas niet bestaat...men zegt dit, men zegt dat...je zit hier op een forum met veel ervaren mensen, als je liever de wilde fantasieën van een gast die te veel naar Rocky heeft gekeken gelooft, ga je gang. Een theorie is trouwens iets waar men van uit gaat, niet iets dat bewezen is om waar te zijn.

misschien ipv je wilde theorieën eens logisch nadenken, denk je dat een slag minder hard gaat aankomen als je een nek hebt die beter getraint is? volgens mij is het enige wat je met deze dingen bereikt een stijve nek.

Reageer niet allemaal zo agressief als ik een vraag stel tering zeg. Het zijn niet MIJN wilde theorieen maar van vele anderen ook. En om nou te zeggen dat die ross van rossboxing.com te veel rocky films heeft gekeken is ook dom. Want hij is een erkende trainer, met veel wijsheid en ook hij raad het aan om je nek te trainen als bokser/kickbokser/mma
 
Reageer niet allemaal zo agressief als ik een vraag stel tering zeg. Het zijn niet MIJN wilde theorieen maar van vele anderen ook. En om nou te zeggen dat die ross van rossboxing.com te veel rocky films heeft gekeken is ook dom. Want hij is een erkende trainer, met veel wijsheid en ook hij raad het aan om je nek te trainen als bokser/kickbokser/mma

Casparr, je hebt het antwoord toch al zelf. Ross(die ik heel hoog heb zitten) zegt het, Evander (die ik nog hoger heb zitten;)) bewijst het. Dus, ik train al jaren 4x per week mijn nek dmv shrugs, neckbridges en sinds kort ook neckharnas, puur en alleen vanwege de effectiviteit die het heeft met de betrekking op de bokssport. Iedereen die ook maar een beetje logisch kan nadenken snapt dat een persoon met een "stierennek" makkelijker een stoot kan absorberen dan iemand met een "ecto-nekje." Tysonfreak als ik ben heb ik nog een leuke weetje voor je. Tyson trainde in zijn hoogtij dagen afgezien van ziekelijke neckbridges zijn nek ook met shrugs. Hij deed dit echter anders dan de meeste mensen hier op het fora. Hij pakte een zeer licht gewicht 30kg of lichter en ging dan zeer hoog in de reps zitten. Heb zelfs gelezen dat hij in totaal ergens in de 2000 herhalingen uitkwam. Niet in 1 set uiteraard, maar alle reps van alle sets bij elkaar opgeteld. Dit op bijna dagelijkse basis. Weet niet of je ooit de nek van Mike hebt gezien? I rest my case.
 
Hoe komt de rest erbij dan dat het onzin is om je nek te trainen omdat het toch geen zin heeft. Ja mike zijn nek was ook aardig sterk had ik het idee . Door zijn manier van vechten nam hij natuurlijk af en toe ook wel eens een punch als hij naar binnen kwam
 
Hoe komt de rest erbij dan dat het onzin is om je nek te trainen omdat het toch geen zin heeft. Ja mike zijn nek was ook aardig sterk had ik het idee . Door zijn manier van vechten nam hij natuurlijk af en toe ook wel eens een punch als hij naar binnen kwam

Ja goed, zelf weten wat je ermee doet, als jij liever luistert naar een stel pubers die hier hun "wijsheden" uitbraken op het forum. Of je luistert naar iemand als Ross Enamait. Lijkt mij de keuze snel gemaakt.;)
 
Ja inderdaad, jij hebt gelijk!
 
als jij liever luistert naar een stel pubers die hier hun "wijsheden" uitbraken op het forum.


ow ja hoor, ga nou maar discriminerend denken omdat iemand toevallig jonger is dan jou.


Ja goed, zelf weten wat je ermee doet, als jij liever luistert naar een stel pubers die hier hun "wijsheden" uitbraken op het forum. Of je luistert naar iemand als Ross Enamait. Lijkt mij de keuze snel gemaakt.;)[/quote]

dit forum is gemaakt om de mening van anderen te horen, gast. iedereen probeert anderen te helpen, en z'n mening te geven. ga effe een lang eind lopen op een korte duikplank als je anderen wilt afbreken! als we jou moeten geloven nemen we alles aan wat ross enamait en alle andere trainers zeggen, en late we al onze persoonlijke gedacht vallen!wees jezelf, geloof in je eige dingen, niet in de dingen die anderen je opleggen.
 
sterke nek heeft niets, maar dan ook niets met KO gaan te maken!

ko ga je doordat je kleine hersenen doorgeen geschud worden, en daardoor gaat je licht uit!

een sterke, gespierde nek heeft wel voordeel bij MMA, ter verdediging en uithouding bij een wurging

meer niet!
 
sterke nek heeft niets, maar dan ook niets met KO gaan te maken!

ko ga je doordat je kleine hersenen doorgeen geschud worden, en daardoor gaat je licht uit!

een sterke, gespierde nek heeft wel voordeel bij MMA, ter verdediging en uithouding bij een wurging

meer niet!

klopt volledig...een slag gaat evenveel pijn doen met welke nek dan ook, trouwens, pijn komt voort uit een reactie in de hersenen na een slag, niet de reactie in je nek ofzo...
 
Je ziet toch altijd iemand knockout gaan doordat zijn hoofd 100 kilometer de andere kant opschiet of naar achteren vliegt. Dit kan voorkomen worden door een sterke nek punt uit.
 
Back
Naar boven