XXL Nutrition

Nek verrekt tijdens bankdrukken en uitstraling naar linker arm (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

C6DL

Cool Novice
Lid geworden
14 jan 2015
Berichten
194
Waardering
11
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Vorige week heb ik helaas mijn nekspier verrekt tijdens het bankdrukken.
Nu een week later heb ik tussendoor toch nog eigenwijs gesport en de pijn neemt nog niet af.
Ik neem vanaf nu absolute rust en gebruik veel warmte voor mijn nek.
Wat me het meest zorgen baart is de uitstraling naar mijn arm. Voelt echt als een beklemde zenuw.

Iemand dit ook gehad? en wat is het verloop ?
Fysio staat ook op de planning deze week

Dank!
 
Is onlangs nog een topic van geweest, knelling van de zenuw kan uitstralen naar elk deel in het lichaam, bij jouw is dat de arm.
De pijn zal wel afnemen, hoe snel is afhankelijk of je het nog verder belast of niet. Meestal duurt het niet al te lang maar dat hangt geheel van jezelf af :).
 
Is onlangs nog een topic van geweest, knelling van de zenuw kan uitstralen naar elk deel in het lichaam, bij jouw is dat de arm.
De pijn zal wel afnemen, hoe snel is afhankelijk of je het nog verder belast of niet. Meestal duurt het niet al te lang maar dat hangt geheel van jezelf af :).

Thanks man.
Ja ik zat al wat topics te lezen hier.
Dat rust nemen vind ik het lastigst.

Is het dan beter om de sportschool helemaal te skippen?
Of licht en dan hoog in herhaling nog een idee?
 
Thanks man.
Ja ik zat al wat topics te lezen hier.
Dat rust nemen vind ik het lastigst.

Is het dan beter om de sportschool helemaal te skippen?
Of licht en dan hoog in herhaling nog een idee?
Als je de pijn kan verdragen waarom niet, rust is uiteraard altijd beter.
Licht trainen kan meestal wel. Zou wel geen compound oefeningen doen.
 
No pain, no gain... Al moet ik wel zeggen dat ik in jouw situatie echt even rust zou pakken en weer rustig op zou bouwen. Wellicht tijdelijk gewoon focusses op andere spiergroepen?
Fysio kan in deze wel enorm helpen wanneer je echt een goede hebt, ikzelf heb het eens in de pols gehad wat een gevolg was van verkramping door te veel met telefoon/laptop bezig zijn en vervolgens overbelasting in de sportschool. Dit straalde uit in m’n onderarm en vingers. Na 2 behandelingen (waarbij ook een botje in de pols qua locatie gecorrigeerd werd) nergens meer last van gehad en weer rustig opgebouwd qua gewicht.
 
Dat kan idd erg pijn doen en ook wel even aanhouden. Wel blijven bewegen hoe vervelend ook.
 
Back
Naar boven