Fitness Seller

Nekhernia iemand ervaring mee?

Bezoekers in dit topic

2fast

Cool Novice
10 jaar lid
15 jaar lid
Waardering
0
Kom net van de neuroloog en conclusie nekharnia
heeft iemand hier ervaring mee , hoe lang dat gaat duren?
ben ik net lekker aan het trainen, is een dikke tegenvaller dat mag je zeggen

Aan een hernia moet je toch geopereerd worden? Als hij aan de binnenkant zit kunnen ze er waarschijnlijk niets aan doen en dan is het voor 't leven.

Je kunt er nog olympische medailles mee halen (Deborah Gravenstijn had er ook een: [Link niet meer beschikbaar] )

ben vanochtend bij een mackenzie therapeut geweest , en die zag het helemaal niet somber in.
Eeen aantal oefeningen opgekregen welke ik 10x per dag moet doen, en volgens hem moet het volgende week al beter gaan, geeft wel hoopmoet ik zeggen

Wat voor oefeningen zijn dat als ik vragen mag? Ben ik wel benieuwd naar hoe zoiets nou behandeld wordt.

Ben niet bekend met een nekhernia, maar ik weet wel dat je met dit soort blessures voorzichtig moet zijn dat je het niet erger maakt. Een hernia hoeft niet altijd ernstig te zijn. Een klein scheurtje in je diafragma wordt ook al een hernia genoemd. De meest bekende hernia is de van de rug, waarbij een wervel ontzet is. Neem aan dat dit bij jou ook het geval is in de nek???

het gaat om een hernia nuclei pulposi, dat betekent van een tussenwervelschijf. Tegenwoordig worden hernias niet veel meer geopereerd, uitsluitend bij ondraaglijke uitstralende pijn en acute spieruitval in het betreffende zenuwsegment (door de druk op de zenuwwortel). Als je er goed mee omgaat, dus geen bewegingen waarbij de druk toeneemt, verminderd de uittreding van de kern vanzelf. Dit heeft tijd nodig en een McKenzie therapeut heeft idd veel kennis over dit soort problematiek en kan je daarbij goed helpen.

Je krijg oefeningen om de druk op het te dikke gedeelte iets op te voeren . dit gedeelte is wat veerkrachtig, en daardoor kan je weer meer ruimte krijgen in je tussenwervel schijf.
Ik vind het wel eng want het doet wel zeer die oefeningen.
Je doet juist de bewegingen die je normaal niet zou doen.
Het ergste nu vind ik , dat ik al 7 kg afgevallen ben, en dat kan je echt zien in de spiegel.
Je wil daardoor juist zo snel mogelijk aan de gang , en daar moet je nou net voor uitkijken denk ik.

Je krijg oefeningen om de druk op het te dikke gedeelte iets op te voeren . dit gedeelte is wat veerkrachtig, en daardoor kan je weer meer ruimte krijgen in je tussenwervel schijf.
Ik vind het wel eng want het doet wel zeer die oefeningen.
Je doet juist de bewegingen die je normaal niet zou doen.
Het ergste nu vind ik , dat ik al 7 kg afgevallen ben, en dat kan je echt zien in de spiegel.
Je wil daardoor juist zo snel mogelijk aan de gang , en daar moet je nou net voor uitkijken denk ik.

Oke, interessant. Kan je eens 1 of meerdere oefeningen omschrijven, dus beetje uitleggen hoe ze moeten?

Opereren moet niet!
Ga naar een goede chiropractor!
Een hernia is een tussenwervelschijf die door een slechte belasting uit gaat puilen.
De slechte belasting komt omdat de wervels boven en onder die tussenwervelschijf in kwestie verschoven en/of gedraait zitten.
Grote kans dat je al eerder nekklachten had! Ev. uitstraling naar schouders of hoofd afhankelijk van de hoogte.

Probeer wat alternatieven voor dat je jezelf presenteerd aan de snijgrage chirurgen!

K.D.

Opereren moet niet!
Ga naar een goede chiropractor!
Een hernia is een tussenwervelschijf die door een slechte belasting uit gaat puilen.
De slechte belasting komt omdat de wervels boven en onder die tussenwervelschijf in kwestie verschoven en/of gedraait zitten.
Grote kans dat je al eerder nekklachten had! Ev. uitstraling naar schouders of hoofd afhankelijk van de hoogte.

Probeer wat alternatieven voor dat je jezelf presenteerd aan de snijgrage chirurgen!

K.D.

Oh brother...Kraken met neurologische verschijnselen.
Er kunnen veel verschillende oorzaken zijn voor een verkeerde belasting van een tussenwervelschijf.

@TS: Waarom vraag je dit hier? Kan je toch beter even aan de neuroloog vragen?

Ik blijf het zeggen: probeer eerst wat alternatieven voordat ze je open snijden.
Maar als je letterlijk opeens omvalt als je staat of je voelt je instabiel als je bv hardloopt
is het wel een zaak voor de neuroloog. Het feit dat ik mijn vingers nu kan bewegen is ook een neurologisch verschijnsel dus het is echt niet zo eng. En dat is juist wat de kraker doet! Mechanische problemen met neurologische GEVOLGEN worden het allerbest door de chiropractor opgelost. En ga nu aub niet naar de fysio want hij kan daar, met respect, helemaal niets van. Wat de tussenwervelschijf nu nodig heeft is een beetje ruimte om zijn vroegere vorm te herstellen en zich weer vol te zuigen met vloeistoffen en de wervels moeten recht gezet worden.
Natuurlijk kan ik niet precies zeggen wat er aan de hand is met 2Fast want ik kan hem niet onderzoeken. Ik zou zeggen; Probeer het toch is! Als het bij jou zo het geval is; Fijn! Als je toch kiest om te opereren; Ok! Het zal je vast wel helpen maar je pakt het probleem niet bij de oorzaak aan! Ze snijden bij mijn weten alleen maar een stukje tussenwervelschijf weg.

In ieder geval veel beterschap

K.D.

Zelf heb ik ook een nekhernia gehad en ik kan je verzekeren dat er geen snijgrage doktoren rondlopen maar gewoon mensen die weten waar ze het over hebben.
Zowiezo zullen ze niet zo snel (eigenlijk helemaal niet behalve als het ondragelijk is) gaan opereren. De risico's zijn simpelweg te groot.
Zowiezo zal je de MRI moeten afwachten denk ik? want de neuroloog zal er op die manier precies achter komen wat er precies aan scheelt.

De hernia is inderdaad een uitstulping van de tussenwervelschijf, maar de echte pijn (die de een wel heeft net als de uitvalsverschijnselen en de ander niet) die ik heb gehad is de vloeistof die daar uit lekt. Die vloeistof irriteerd de zenuw en dat is de pijn die je voelt. Omdat de zenuw geirriteerd is kan hij (gedeeltelijk) uitvallen....wat ik dus had in mijn linker tricep.

Ik moest rust houden en daarna gewoon de dingen weer doen (heel rustig aan) die ik normaal deed. Pijn was een direce indicatie dat ik moest stoppen.

Na een tijdje (maand of 4) heb ik pas een chiropracter aan mijn nek mogen laten zitten aangezien eerst de tussenwervelschijf rustig moest worden en de gelegenheid moest geven om het gaatje te dichten waar de vloeistof uitliep.
Dit kan alleen maar met rust......

Hoe het met mij gegaan is heb ik je ook in PB verteld 2fast...

Uit eigen ervaring ben ik gewoon weer door een paar weken (bed) rust en rustig aan doen were helemaal beter (geen last meer) geworden.

Ik persoonlijk was alleen een behoorlijke tijd bang dat het weer terug zou komen...maar zoals ik zei..das persoonlijk.

Groeten
Robin

Laatst bewerkt:

Nee.. Een hernia is een uitpuiling van weefsel in het latijn. Dus je kan ook een hernia in je rechter balzak hebben. Wel goed vertellen graag.

Nee.. Een hernia is een uitpuiling van weefsel in het latijn. Dus je kan ook een hernia in je rechter balzak hebben. Wel goed vertellen graag.

Hernia betekent letterlijk breuk. Hierbij komt er inderdaad atijd uitstulping van weefsel voor.

de neuroloog doet gewoon geen uitspraken er over, omdat denk ik het genezingsproces bij iedereen anders is.
Mijn neuroloog zei tegen mij dat ik alles mag doen zolang het maar geen pijn doet
de indicatie die zij wel gaf was 16 tot 20 weken.
Mri scan is inmiddels gemaakt en moet donderdag weer bij de neuroloog zijn.
Ik ben wel blij dat alle onderzoeken zo snel geregeld zijn (mijn vrouw werkt in het ziekenhuis vandaar)
Heb mij de hele week rustig gehouden en ik moet zeggen het ging een stujk beter
nu vandaag heb ik weer wat meer gedaan en ik krijg meteen de rekening nu
dus ikzelf denk dat rust voor nu het beste is

uitslag krijg ik van de neuroloog, daar moet ik donderdag heen, en dan wil ik wel van haar horen hoe nou verder, dus niet met een antwoord kijk maar hoe het gaat en wat je doet.
Volgens mij doe je dan heel snel veel te veel weer

Back
Naar boven