XXL Nutrition

Nekhernia iemand ervaring mee? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Heb je al een uitslag 2fast?
 
het is idd een nekhernia.
door de therapie kan ik mijn nek wel goed bewegen, maar de pijn blijft gewoon
de neuroloog zegt dat het lang gaat duren, dus kan niets anders doen dan afwachten.
is wel flink balen moet ik zeggen
 
Waar woon jij 2fast, als ik vragen mag.
Als je in de Rijnmond woont weet ik een goede chiropractor die het probleem kan oplossen!
 
heb het aan mijn neuroloog gevraagd mar die raad een chiropractor ten zeerste af
rus en speciale therapie moet het doen, dus daar hoe ik mij maar aan.
Heb verleden week heel licht getraind op aanraden van mijn therapeut.
De eerste dagen was de pijn iets erger geworden , maar ik moet zeggen dat het vandaag (na 10 uur nachtrust) toch wel wat beter gaat.
 
Waar woon jij 2fast, als ik vragen mag.
Als je in de Rijnmond woont weet ik een goede chiropractor die het probleem kan oplossen!

Beetje kort door de bocht dat een chiropractor het probleem zo kan oplossen.
 
Is ook niet zomaar door een chiro op te lossen.

Rust om de boel weer even netjes op zijn plaats te krijgen.
Daarna kan je kijken of je nog therapie kan nemen, maar eerst rust.

Ik nam toch ook het advies van de neuroloog aan;)
 
Ben afgelopen week naar de neuroloog geweest , en het gaat eigenlijk boven verwachting.
Ga momenteel 3x per week weer naar de sportschool, ik train niet voor 100% maar het wel weer goed.
ik had niet vewachrt dat ik zo snel zou herstellen, in begin verwachte ik het ergste.
Ze heeft tegen mij gezegt dat over 6 tot 10 weken alle klachten weg moeten zijn.
Dan weer langzaam opbouwen op de sportschool en hopelijk weer lekker trainen
 
Oh brother, manipulaties bij discusproblematiek, nucleus in een cervicale tussenwervelschijf, de verhaaltjes worden steeds mooier hier. Prachtige adviesen worden er hier gegeven, maar het meerendeel heeft er werkelijk de ballen verstand van. Gewoon lekker zo doorgaan 2Fast. De buitenrand van de discus kan prima herstellen en heeft vooral baat bij een tijdelijk aangepast houdings/bewegingsgedrag. De therapeut waar je nu naartoe gaat pakt het probleem zo te horen prima aan.

@Karel D: Prachtig om te horen hoe je in het fabeltje van scheefstaande wervels gelooft. Verdiep je eens in de anatomie en durf dan nog eens zulke claims te maken. Een wervelkolom zit zo stevig in elkaar om een wervel "uit het rijtje" te krijgen zijn zeer ernstige afwijkingen nodig, antro/retro lysthesis. Een therapeut zet zoiets "niet even op zijn plek" zoals sommige chyropractoren het zo graag communiceren met hun clienten.
 
Mijn nieuwe neuroloog zag vorige week een dikke uitpuiling van 1 tussenwervelschijf tussen mijn cervicale wervels op een 2.5 jaar oude MRI van mij. De uitpuiling is behoorlijk, maar toch was ze totaal niet onder de indruk en zei dat de gemiddelde man of vrouw van de straat geplukt ook eens in de zoveel zo'n uitpuiling kende zonder klachten te hebben. Alle klachten die ik ervaar van uitgevallen serratus anterius, steekklachten in mijn kaaklijn zouden daar niet afgeleid uit kunnen worden,...

wat moet ik hier nu mee? mijn schouderorthopeed (die niet over mijn nek gaat) zei dat de pijnpoli waar ik heen moest er wel raad mee wist door proefblokkades te zetten, maar die pijnpoli ging niets doen zo vertelde ze

wie weet komen alle klachten wel uit mijn nek, daar ontspringt toch een belangrijke zenuw, de brachialis plexus oid

o ja, en btw ik ben diverse malen gekraakt en doe het nooit meer, ik heb twee maanden in bed gelegen van de pijn, ik kon totaal niet meer lopen en werd elke middag ziek. de chiropracter zag een verschoven wervel in mijn rug zo zei hij. ik weet dat er veel mensen baat bij hebben (ik zat zelf in de wachtkamer waar veel vrolijke mensen wegliepen aldaar), maar het kan dus ook flink fout lopen, het is denk ik maar net wie je treft en wat je hebt. bij mij was bleek het achteraf zelfs gevaarlijk te zijn zo vertelde 2 manueeltherapeuten onafhankelijk van elkaar, na de chiro was namelijk een rontgen van mijn nek gemaakt, waaruit bleek dat ik een dunne blokwervel heb in het midden, als die was gebroken tijdens het kraken, dan zou ik mogelijk verlamd kunnen zijn.
ander voorbeeld, vriendin van me ging naar een andere chiro en die zei dat haar SI gewrichtjes verschoven waren, vervolgens had hij haar gekraakt en toen werd de pijn zo erg, dat ze naar het ziekenhuis moest, waarna bleek dat de si gewrichtjes opeens scheurtjes vertoonde die ervoor niet zaten.
 
Mijn nieuwe neuroloog zag vorige week een dikke uitpuiling van 1 tussenwervelschijf tussen mijn cervicale wervels op een 2.5 jaar oude MRI van mij. De uitpuiling is behoorlijk, maar toch was ze totaal niet onder de indruk en zei dat de gemiddelde man of vrouw van de straat geplukt ook eens in de zoveel zo'n uitpuiling kende zonder klachten te hebben. Alle klachten die ik ervaar van uitgevallen serratus anterius, steekklachten in mijn kaaklijn zouden daar niet afgeleid uit kunnen worden,...

wat moet ik hier nu mee? mijn schouderorthopeed (die niet over mijn nek gaat) zei dat de pijnpoli waar ik heen moest er wel raad mee wist door proefblokkades te zetten, maar die pijnpoli ging niets doen zo vertelde ze

wie weet komen alle klachten wel uit mijn nek, daar ontspringt toch een belangrijke zenuw, de brachialis plexus oid

o ja, en btw ik ben diverse malen gekraakt en doe het nooit meer, ik heb twee maanden in bed gelegen van de pijn, ik kon totaal niet meer lopen en werd elke middag ziek. de chiropracter zag een verschoven wervel in mijn rug zo zei hij. ik weet dat er veel mensen baat bij hebben (ik zat zelf in de wachtkamer waar veel vrolijke mensen wegliepen aldaar), maar het kan dus ook flink fout lopen, het is denk ik maar net wie je treft en wat je hebt. bij mij was bleek het achteraf zelfs gevaarlijk te zijn zo vertelde 2 manueeltherapeuten onafhankelijk van elkaar, na de chiro was namelijk een rontgen van mijn nek gemaakt, waaruit bleek dat ik een dunne blokwervel heb in het midden, als die was gebroken tijdens het kraken, dan zou ik mogelijk verlamd kunnen zijn.
ander voorbeeld, vriendin van me ging naar een andere chiro en die zei dat haar SI gewrichtjes verschoven waren, vervolgens had hij haar gekraakt en toen werd de pijn zo erg, dat ze naar het ziekenhuis moest, waarna bleek dat de si gewrichtjes opeens scheurtjes vertoonde die ervoor niet zaten.

Manueel therapeuten zijn de shit! :D (ik ben er uiteraard ook 1)Chiropractoren zijn vaak slopers. Tuurlijk zitten er goede bij, maar zo enorm veel slechte moneymakers die 10 patienten in een uur zien, krak klaar, krak klaar, totaal geen nazorg. Drama die gasten. Wat je verteld over afwijkingen op MRI's die bij iedereen voor kunnen komen zit een grote kern van waarheid in (ieder mens zit vol met stoornissen), maar die mensen hebben geen klachten! Jij hebt dit duidelijk wel, dus een second opinion lijkt me een logische stap. Leuk detail is dat krachtsverlies in het innervatiegebied van de nek, zonder gevoelsuitval kan voorkomen. In de onderrug kan dit niet. :)
 
Manueel therapeuten zijn de shit! :D (ik ben er uiteraard ook 1)Chiropractoren zijn vaak slopers. Tuurlijk zitten er goede bij, maar zo enorm veel slechte moneymakers die 10 patienten in een uur zien, krak klaar, krak klaar, totaal geen nazorg. Drama die gasten. Wat je verteld over afwijkingen op MRI's die bij iedereen voor kunnen komen zit een grote kern van waarheid in (ieder mens zit vol met stoornissen), maar die mensen hebben geen klachten! Jij hebt dit duidelijk wel, dus een second opinion lijkt me een logische stap. Leuk detail is dat krachtsverlies in het innervatiegebied van de nek, zonder gevoelsuitval kan voorkomen. In de onderrug kan dit niet. :)

Interessant. Kan je daar iets meer over uitleggen?

Wel grappig die chiropractors. Super duur, en vaak weinig blijvend resultaat.
Beter inderdaad ene manuele therapeut raadplegen.
 
Manueel therapeuten zijn de shit! :D (ik ben er uiteraard ook 1)

Ah, dan heb ik een mooi raadsel voor je,... ik heb de afgelopen maanden verschillende diagnoses bij (para)medici voor mijn klachten gekregen:

  1. secundaire scapula humerale dyskinesie met in lichte mate primair
  2. mogelijke neuralgische schouderamyotrofie, n. thoracicus longus, plexus laesie
  3. costoclaviculaire compressie, thoracic outlet syndroom
Onderzoek :thumb:
enige scapula alata-stand in rust rechts, forse alata in actieve abductie- en anteflexie elevatie, weerstandstest m. serratus anterius geeft forse scapula alata bdz., atrofiering m. biceps brachii rechts, atrofiering m. pectoralis major rechts, schoudergordels fors instabiel bdz., congenitale blokwervel c5-c6 met normaal alignement, geen cervicale instabiliteit, hypoplatisch aspect processi spinosi c3-c6, degeneratieve aanpunting c4 dorsaal, negatieve test van spurling, geen cervicale drukpijn, glenohumeraal links gelijk aan rechts, translatietesten negatief, krachttesten cuff goed, impingementtesten negatief, forse drukpijn mediaal scapula ter hoogte t6-t7, milde slingering hoog thoracaal, afvlakking lumbale lordose zonder ossale pathologie, wervelkolom geen neurofibromen, symmetrische reflexen, voetzoolreflex indifferent bdz., coordinatie normaal, lasegue negatief bdz., omgekeerde lasegue bdz. negatief, drukpijn si gewricht links, kloppijn en drukpijn l5-s1, flex rug 80 graden, bloedonderzoek RA normaal, teken van kemp negatief bdz., toegenomen activiteit en vreemde opstappeling ribkraakbeen

Wat ikzelf merk is dat de aanhechting van de erector spinae op de 4de rib pijn gaat doen als ik mijn armen uitsteek. En tevens voel ik dan pijn bij L5-S1 ontstaan. En hoe erger, hoe harder de boel begint te branden en te steken. Met name in mijn hak, voetzool, tenen en grote tenen, en doffere steken in de zijkant van mijn hand, pink ringvinger en regelmatig ook top- en wijsvinger. Als ik op mijn rechterkant ga liggen begint ook de hele boel na een paar minuten te steken, mijn teentoppen raken dan ook gevoelloos.

Any ideas??
 
Laatst bewerkt:
Ah, dan heb ik een mooi raadsel voor je,... ik heb de afgelopen maanden verschillende diagnoses bij (para)medici voor mijn klachten gekregen:

  1. secundaire scapula humerale dyskinesie met in lichte mate primair
  2. mogelijke neuralgische schouderamyotrofie, n. thoracicus longus, plexus laesie
  3. costoclaviculaire compressie, thoracic outlet syndroom
Onderzoek :thumb:
enige scapula alata-stand in rust rechts, forse alata in actieve abductie- en anteflexie elevatie, weerstandstest m. serratus anterius geeft forse scapula alata bdz., atrofiering m. biceps brachii rechts, atrofiering m. pectoralis major rechts, schoudergordels fors instabiel bdz., congenitale blokwervel c5-c6 met normaal alignement, geen cervicale instabiliteit, hypoplatisch aspect processi spinosi c3-c6, degeneratieve aanpunting c4 dorsaal, negatieve test van spurling, geen cervicale drukpijn, glenohumeraal links gelijk aan rechts, translatietesten negatief, krachttesten cuff goed, impingementtesten negatief, forse drukpijn mediaal scapula ter hoogte t6-t7, milde slingering hoog thoracaal, afvlakking lumbale lordose zonder ossale pathologie, wervelkolom geen neurofibromen, symmetrische reflexen, voetzoolreflex indifferent bdz., coordinatie normaal, lasegue negatief bdz., omgekeerde lasegue bdz. negatief, drukpijn si gewricht links, kloppijn en drukpijn l5-s1, flex rug 80 graden, bloedonderzoek RA normaal, teken van kemp negatief bdz., toegenomen activiteit en vreemde opstappeling ribkraakbeen

Wat ikzelf merk is dat de aanhechting van de erector spinae op de 4de rib pijn gaat doen als ik mijn armen uitsteek. En tevens voel ik dan pijn bij L5-S1 ontstaan. En hoe erger, hoe harder de boel begint te branden en te steken. Met name in mijn hak, voetzool, tenen en grote tenen, en doffere steken in de zijkant van mijn hand, pink ringvinger en regelmatig ook top- en wijsvinger. Als ik op mijn rechterkant ga liggen begint ook de hele boel na een paar minuten te steken, mijn teentoppen raken dan ook gevoelloos.

Any ideas??

Zoveel info geven, en dan verwachten dat er op internet even 1-2-3 een diagnose wordt gesteld?

Ik wacht vol spanning af op het antwoord van onze beste Neus.
 
Zoveel info geven, en dan verwachten dat er op internet even 1-2-3 een diagnose wordt gesteld?

Ik wacht vol spanning af op het antwoord van onze beste Neus.

Niet geschoten is altijd mis :o, maar ik geef toe je kan er een bakkie koffie bij drinken :coffeepc:
 
Ik ga me aan dat verhaal van je niet branden, sorry. Advies kan ik je geven, maar een diagnose stellen aan de hand van wat onderzoeksuitslagen die door andere mensen dan mijzelf zijn gevonden durf ik niet aan, dit itt veel andere mensen hier (die geen kennis van zaken hebben).

Als ik dan toch mijn eerste gedachte erover uit zou spreken (om je niet helemaal teleur te stellen ;) ) zou ik voor optie 3 gaan en je rugklachten los zien van je nekklachten, aangezien je geen myelum tekenen hebt.

@BeginnerBB: Cervicaal zijn de voor en achterhoorn door een schot van elkaar gescheiden, compressie op het een heeft dus geen invloed op het ander. Lumbaal is dit niet zo en zal de sensibiliteit altijd eerst uitvallen (door de gevoeligheid voor compressie van de kleinere bloedvaten die de achterwortel voeden).
 
Zoveel info geven, en dan verwachten dat er op internet even 1-2-3 een diagnose wordt gesteld?

Ik wacht vol spanning af op het antwoord van onze beste Neus.

hahaha inderdaad wat een k*t-casus, zo te lezen komen die therapeuten er ook niet uit...
ik vind eigenlijk alle 3 de opties wel mogelijk, met name 1 & 3 (samen).
 
Ik ga me aan dat verhaal van je niet branden, sorry. Advies kan ik je geven, maar een diagnose stellen aan de hand van wat onderzoeksuitslagen die door andere mensen dan mijzelf zijn gevonden durf ik niet aan, dit itt veel andere mensen hier (die geen kennis van zaken hebben).

Als ik dan toch mijn eerste gedachte erover uit zou spreken (om je niet helemaal teleur te stellen ;) ) zou ik voor optie 3 gaan en je rugklachten los zien van je nekklachten, aangezien je geen myelum tekenen hebt.

@BeginnerBB: Cervicaal zijn de voor en achterhoorn door een schot van elkaar gescheiden, compressie op het een heeft dus geen invloed op het ander. Lumbaal is dit niet zo en zal de sensibiliteit altijd eerst uitvallen (door de gevoeligheid voor compressie van de kleinere bloedvaten die de achterwortel voeden).

Bij een hernia wordt toch de zenuwwortel geprikkeld? heeft toch niks met het myelum te maken?

Om nog even terug te komen op de casus:
1: Natuurlijk is er scapuladyskinesie aanwezig, gezien de sapula alata. Scapula dyskinesie is een vaag begrip, en is bij 68-100% van de mensen aanwezig, die met schouderklachten kampen (Kibler, 2003). Dit kan echter verschillende oorzaken hebben, en beschrijft op geen enkele wijze je klachten.
2: Zou ook kunnen, maar heb ik niet zoveel verstand van.
3: Zou ook kunnen. Gezien de tintelingen in de pink en ringvinger. Maar vind dat op dit punt te weinig onderzoek is gedaan/beschreven.

Daarnaast schijnt er ook onderzoek gedaan te zijn naar je lage rug en neurologische tekenen aldaar. Dat begrijp ik dan niet zo goed. Want je beschrijft alleen maar klachten in je bovenlichaam.
 
Daarnaast schijnt er ook onderzoek gedaan te zijn naar je lage rug en neurologische tekenen aldaar. Dat begrijp ik dan niet zo goed. Want je beschrijft alleen maar klachten in je bovenlichaam.

Ik begrijp je verwarring.

Het neurologisch onderzoek naar mijn onderrug is gedaan, omdat ik later steken kreeg aan mijn voeten en tenen. Dat bestond uit een fysiek onderzoek inclusief een mri van mijn gehele wervelkolom. De orthopeed dacht toen aan neurofibromen. Zelf leek mij dat heel sterk, want ik kreeg acuut steken nadat ik een tv had gesjouwd, maar zo'n mri leek mij wel wat. Op de mri waren geen fibromen te zien, maar ook geen hernia. Later bleek dat de mri alleen maar een zij aanzicht was voor de fibromen scan. Ikzelf denk dat als ze ook een dwarsdoorsnede hadden gemaakt, dat ze dan wel degelijk een uitpuiling aan de zijkant hadden gezien. Altijd als ik op mijn rechterzij of buik ga liggen, dan begint een lange baan richting mijn voet en tenen te steken vanuit mijn linkerbil binnen. Dit doet zich al 2.5 jaar consequent voor op ieder moment van de dag; lijkt me toch niet in orde. Zo slaap ik al 2.5 jaar alleen nog maar op mijn linkerzij, dan ontstaat dit niet. Deze pijnklachten ontstaan ook wanneer ik ga zitten en dan alleen op de zachtere zitvlakken. Zodra mijn bekken kantelt, dan begin ik direct messteken te krijgen in mijn grote tenen en die regio. Het is zelfs zo grappig, als ik in de auto zit dan heb ik nergens last van, als ik mijn lendewervelsteun wegdraai dan beginnen dezelfde klachten.
Nu is er wel een verband met mijn bovenrug. Zodra ik last krijg van een pijnpunt tussen mijn linkerschouderblad en mijn wervelkolom, dan begint mijn voet ook te steken. Als ik simpel mn mobiele telefoon vasthoudt aan mijn linkeroor, dan ontstaat dit bijvoorbeeld. De fysio zag ook dat mijn langerugstrekker hardstikke hard was als ik last had.

Afgelopen maandag heb ik een emg gekregen voor mijn voeten, handen en schoudergordel. Daaruit bleek dat mijn voeten en handen in orde waren, maar mijn schoudergordel vertoont enige polyfasi in de serratus anterius zo hoorde ik, wat dat ook mag betekenen. Ik krijg de officiele uitslag over twee weken bij de neuroloog. Volgende week spreek ik weer mijn schouderorthopeed.

Het is allemaal wat. Mooie is dat ik nog wel heel veel wel kan, zo fitness ik 2 a 3 keer in de week en tennis ik. Ik heb dan eigenlijk nergens last van (alleen verga ik van de pijn bij een Lever Seated Crunch of Lever Back Extension), zo kan ik ook 5 km hardlopen zonder klachten, maar als ik 3 minuten in een terrasstoel zit met een schuinvlak, en mijn bekken draait dan verga ik van de pijn....
 
Laatst bewerkt:
Bij een hernia wordt toch de zenuwwortel geprikkeld? heeft toch niks met het myelum te maken?

Dat hangt er maar net vanaf waar de uitstulping zich bevindt. Zoals je weet is het wervelkanaal nogal smal cervicaal en kan je dus makkelijker myelum compressie krijgen. ;)

@ de persoon boven me. Wat ik me afvraag, iedereen is als een gek aan het onderzoeken en aan het doen bij je, maar is er ook weleens iets van therapie ondernomen? Het vergaat nu wel erg naar de microdiagnostiek, als je lang genoeg zoekt vind je bij ieder persoon afwijkingen (soms zelfs grote afwijkingen). Als ik je verhaal zo hoor lijken je klachten van je onderrug gewoon op een discopathie (geen hernia, maar 1 of 2 gradaties minder ernstig), alle provocaties die je hebt passen in dat beeld, behalve die van je steken in je bovenrug die resulteren in beenpijn, maar goed we komen wel vaker dingen tegen die we niet kunnen rijmen met het beeld, dat hoeft niks geks te betekenen. Je schouder arm klachten zou ik toch in een TOS beeld zoeken, therapeutisch gezien zou ik je dan neurodynamische oefeningen laten doen (om het bindweefselskelet rond je plexus en grote armzenuwen te mobiliseren). Hier lijkt het allemaal nog het meeste op.

Hmmm ik kan het dus toch niet laten mijn mening erover te geven. :D Fijn ook om in dit topic 2 collega's te zien die ook weten waarover ze praten, ik voel me soms wat eenzaam in deze sectie, de meesten met kennis van zaken blijven weg uit deze sectie omdat ze het opboksen tegen eigenwijze ongeschoolde mede leden zat zijn. ;)
 
Wat ik me afvraag, iedereen is als een gek aan het onderzoeken en aan het doen bij je, maar is er ook weleens iets van therapie ondernomen? Het vergaat nu wel erg naar de microdiagnostiek, als je lang genoeg zoekt vind je bij ieder persoon afwijkingen (soms zelfs grote afwijkingen).

Jazeker, ik heb met intervallen de afgelopen 9 jr zo'n 80 behandelingen, fysiotherapie (45x), manueeltherapeut (15x), chinese acupunctuur (10x), osteopatie (4x), chiropraxie (7x).

Als ik je verhaal zo hoor lijken je klachten van je onderrug gewoon op een discopathie (geen hernia, maar 1 of 2 gradaties minder ernstig), alle provocaties die je hebt passen in dat beeld

Dat zei de laatste manueeltherapeut ook waar ik onder behandeling was. Die dacht aan een bulging disc tot disc protusion, maar sloot een hernia uit. De wervelkolom orthopeed vond geen hernia bij lichamelijk onderzoek, maar dacht aan een 'minder opgeblazen' tussenwervelschijf l5-s1. De manueeltherapeut vertelde me dat het minstens 6 weken duurde om van de kleine haarschuurtjes in de tussenwervelschijf af te komen. Hij had het over decompressie. Echter is het tot op heden niet gelukt om enige verandering tot stand te brengen. Door niet meer mijn rug te belasten, goed te liggen en zitten worden de klachten nu maar langzaam erger en kan ik het net handlen. Voor decompression zag ik iets moois op het net, maar dat hebben ze geloof ik niet in nederland en ik zou ook niet weten of het helpt: [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar]


Je schouder arm klachten zou ik toch in een TOS beeld zoeken,
Dat was ook wat de laatste manueeltherapeut zei, die dacht aan costoclaviculaire compressie, omdat ik ook veel last heb van steken onder mijn sleutelbeen. Hij vertelde dat daar meer ruimte moest komen. Hij had naast ft en mt ook biomedische wetenschappen oid gestuurd en mensen ontleed, hij leek me wel kundig en gelijk te hebben.

therapeutisch gezien zou ik je dan neurodynamische oefeningen laten doen (om het bindweefselskelet rond je plexus en grote armzenuwen te mobiliseren). Hier lijkt het allemaal nog het meeste op.
Mijn manueeltherapeut mobiliseerde de cervicothoracale overgang (warm maken en dan moest ik met mijn handen op mijn achterhoofd en hij door mijn armen heen ook op mijn achterhoofd met zijn handen en dan 1 keer trekken), er zou te weinig beweging in mijn nek zitten. Na 8 behandelingen vond hij deze al vrijer bewegen, maar nog niet voldoende. Voor wat betreft de afstaande schouderbladen moest ik iedere dag 120 keer me met gestrekte armen opdrukken om de serratus anterius te versterken. Dit laatste lukte me echter niet, ook niet met lichtere versies.

Hmmm ik kan het dus toch niet laten mijn mening erover te geven. :D Fijn ook om in dit topic 2 collega's te zien die ook weten waarover ze praten, ik voel me soms wat eenzaam in deze sectie, de meesten met kennis van zaken blijven weg uit deze sectie omdat ze het opboksen tegen eigenwijze ongeschoolde mede leden zat zijn. ;)

Ik heb inmiddels veel (para)medici gezien en ik moet eerlijk bekennen dat ik de meest genuanceerde kijk en aanpak ook van manueeltherapeuten krijg. Mijn osteopaat was ook heel kundig, maar sloeg veel zaken over en concentreerde zich op spierbanden e.d., chiropracter was erg grof, idd krak klaar, krak klaar. En de verschillende fysiotherapeuten die ik had liet me een beetje fitnessen in de sportzaal en andere gooide er een waterzak of tens op en liepen weg.
 
Back
Naar boven