AndroidHealthClinic

Neko's log

Bezoekers in dit topic

Training vandaag ging weer lekker. BP voelde wat zwaar dus die niet verhoogd of iets.
Cardio ging ook goed weer 15min loopband en 10min crosstrainer.
Mezelf voorgenomen om iedere training minimaal 15min cadio te doen en als me goed voel 30min.

Vroeg me ook af of iemand oefening weet om de spier onder je oksels te trainen?
Als dat hopelijk duidelijk genoeg is


Squat ( volgende keer nog 1x dit gewicht dan verhogen naar 70kg )
67,5kg 5x5

DL ( opbouwen naar 5x5 )
70kg 3x3

BP ( opbouwen naar 5x5 )
37,5kg 3x4

latt ( vanaf nu iets wijdere grip )
70lbs 3x5

Face pulls
30lbs
3x10

DB OH extensions
16kg 3x5

DB curl
9kg 3x5
 
Spier onder je oksel? Of bedoel je de "side boob" . Stuk naast je borst wat overloopt in oksel?
De flyes bijvoorbeeld.

Waarom wachten met verhogen. Of gaat nog niet makkelijk genoeg?
 
Ben der all achter via vriend die ook traint blijkbaar valt gewoon onder rug. Vond beetje moeilijk uit te leggen haha.

Mjaa ging nog niet dat je dacht ja lekker. Kan best dat als volgende keer 1set heb gedaan ik toch verhoog.
 
Training vandaag ging wel goed ondanks dat ik me al paar dagen moe voel. Komt vast omdat het ook een eens weer brrrr koud is.

Squat
70kg 3x3

dl
70kg 4x4

bp
37.5 3x3

row
100lbs 3x5

DB overhead extensions
14kg 3x5

DB curl
9kg 3x5

15min loopband 15 min crosstrainer
 
Ik heb een training niet gelogd dit omdat ik ziekjes was en de training eigenlijk nergens over ging :P
De training van gisteren ging wel goed en hopelijk morgen ook!
Verder ben ik erg druk met me nieuwe baan dus zal het loggen en actief zijn op het forum er wel even iets onder lijden .

Squat
70kg 3x5

DL
70kg 3x4

BP
37,5 3x4

Row
100lbs 3x5

FP
30lbs 3x10

DB Overhead extensions
12kg 3x10

DB curl
9kg 3x6

15min crostrainer 15min roeien.
Omdat ik merk dat en het fietsen naar werk ect, en 30min cardio waar vooral me benen gebruik zwaar valt waardoor soms 2de training van de week minder gaat heb ik besloten om squat en dl setjes van 3 te houden ipv 5x5
 
Druk druk druk, vandaar dat ik nu even de training van zaterdag en vandaag log.
Zaterdag ging squat wat moeizaam mede dankzij spierpijn in de benen.

zaterdag:

Squat
70kg 3x4

DL
72,5kg 3x3

BP
37,5kg 3x4

Latt pulldown
85lbs breed vastgepakt 3x5

facepulls
30lbs 3x10

DB overhead extensions
14kg 3x5

DB curl
9kg 3x5

15min crosstrainer en 15 min roeien


Vandaag:

Squat
70kg 3x5 volgende keer verhogen ( ik weet waarom ik vroeger hooger in gewicht zat ging niet echt helemaal diep nu wel, stuk zwaarder maar super leuk dat nu lukt )

DL
72,5 kg 3x5 volgende keer verhogen

BP
37,5kg 5x
40kg 3x3

Row
100lbs 3x5

FP
40lbs 3x5

DB overhead extenions
12kg 3x9 ( 14 was bezet )

DB curl
9kg 3x7

15min weer crosstrainer en 15min roeien.

Nu voor werk sta ik ook 9 uur per dag dus 2 setjes minder in squat en DL ( 3x5 ) voelt wel fijn. In me vrije tijd doe ik ook alles op de fiets dus train me benen genoeg :D
 
Jij wordt ook steeds sterker zeg! :) wat voor doe je als ik vragen mag?
 
Lekker bezig hier! Steeds sterker ook.
 
Gaat goed hier!
 
Goede squat hoor.
 
Jij wordt ook steeds sterker zeg! :) wat voor doe je als ik vragen mag?
Wat voor :D????

En thanks allemaal! Hopelijk blijft het lekker stijgende lijn.
 
ProudPizza Ik denk dat je bedoelde wat voor werk :D Ik werk als bloemist, 9 uur per dag lekker heen en weer lopen en met emmers sjouwe.
Waar ik nu werk rekenen ze ook geen pauze gewoon staand tussendoor eten ( prima want meer salaris ) maar wel pittig!

Vandaag zat ik even te kijken naar me voeding. In kg daal ik niet, maar wel vind ik dat ik slanker oog in de spiegel. Vooral me buik gaat eindelijk geleidelijk wat slanker worden. Vind het altijd moeilijk om te oordelen ( slecht zelfbeeld ) dus ik ga ook vaak naar mening van me vriend uit. Die zegt ook het verschil te zien en voelen.
Ik heb wel is eerder zo'n periode gehad dat ik niks afviel op de weegschaal en een eens na paar maandjes ging die weer dalen.

Tijdje geleden had ik mijn behoefte uitgrekend:

1500 kcal (ruststofwisseling)
Darmwerk kanaal + 10% = 150kcal
Inspanning + 30% = 450kcal
Totaal = 2100kcal per dag.

- 300kcal = 1800kcal per dag om af te vallen.

Eiwitten per dag: 116 gr X 4kcal = 464kcal
Vetten per dag: 77gr X 9kcal = 693kcal
Koolhydraten: 161gr x 4kcal = 643kcal

ik hou me eten bij via myfitnesspal
momenteel zit ik met me eiwitten rond de 100gr, vetten 50gr ( schommelt erg van de 40 gr tot de 68gr ), koolhydraten 160gr.
Ik let vooral veel op dat ik minimaal die 100gr eiwitten haal, waardoor de vetten dus soms erg laag zijn.
Zelf was mijn idee om in de avond te kijken naar kcal(meestal 1600), en als ik eiwitten nettjes zit bijv. een lepeltje pindakaas te nemen voor de vetten.

Dat ik op de weegschaal niet afval zorgt sws voor mij onrust in me hoofd omdat al gauw idee heb dat ik teveel eet of niet de juiste dingen.( gevolg van vroeger)
Momenteel ziet me voeding er zo uit:

30gr naturel special flakes
250ml melk

250gr magere kwark appel kaneel of aardbei
45gr 4noten crusli ( alleen als ik werk )

500ml melk

75gr smeerkaas 20+ met 3 rijstwafels of sla, komkommer,met 2 gekookte eitjes. ( op werk wilde ik 2 rijstwafels met smeerkaas doen en 2 met pindakaas)

avond eten niks over te zeggen vaak gewoon aardappelen 100gr, groentes en stukje kip of ander vlees.
 
Dit klinkt wel als pittig werk (bedoelde ik inderdaad :p ). Lekkere vermoeide beentjes aan het einde van de dag denk ik zo? Qua eten weet ik het niet zo goed, ben daar zelf niet zo'n kei in. Maar het kan erg goed dat je gewicht niet daalt. Hetgeen wat echt het beste als meetstaaf gebruikt kan worden is met een centimeter (taille en heup) meten. En daarnaast de spiegel, maar dat kan nog wel eens vertekeningen geven in je hoofd. Het zou een ander verhaal zijn als je gewicht echt gekke sprongen gaat maken. Maar als het stagneert en je valt alsnog af in centimeters zou ik me hier totaal geen zorgen over maken. Je eiwitinname is als het goed is zodanig dat het ook echt geen spier kan zijn dat je verliest.
 
Oh nee spierverlies is het zeker niet gezien stijgende lijn is met me trainingen.
Me vriend heeft thuis een caliper liggen dus van weekend ff meten en bijhouden.
Cm buik/heup is ook zo'n beetje zelfde gebleven. Alles beter dan aankomen! Haha
 
je mag geeneens zitten op het werk?

Wat voor regels zijn dat?
 
Tja heb je helaas veel in bloemisterije
Is geen plek voor stoelen ect. Ben eigenlijk niet anders gewend.

Zijn ook geen regels xD
 
Training vandaag ging wel lekker, tevreden over.
Wel 20min cardio gedaan ipv 30min. Reden voelde me erg gestrest had het geduld niet :P

Squat
72.5kg 3x3

DL
72.5kg 3x5 volgende keer verhogen

BP
37.5kg 3x5 volgende keer verhogen

Latt pulldown
85lbs breed 3x7

DB overhead extenions
16kg 3x5

DB curl
10kg 3x5 ( ik merk bij curl met hoger gewicht dat ik mijn linker pols niet op slot krijg? deze blijft heen en weer bungelen. super vervelend verpest je vorm. even op letten dus)

crosstrainer en roeien totaal 20min.
 
Lekkere squats zeg!! Wat bedoel je precies met niet op slot krijgen bij je curls? Je kan je arm niet bovenin de beweging stilhouden?
 
Thanks!
Nee bedoel echt me pols dat die blijft wiebelen
 
Komt omdat je bang bent voor de gewichten :p
 
Back
Naar boven