Fitness Seller

Nekspieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lorenzo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
1.432
Waardering
0
De beste oefening voor de nek pak je zonder gewichten.Je doet dit door je handen naast je hooft te plaatsen en je knieen op de grond.Je laat je nu voorover zakken met je hoofd op de grond en probeert nu 2 setjes van 10 te doen door je lichaam naar vorren en naar achteren te bewegen.Het zal zeker een jaar duuren voordat je deze oefening zonder handen kunt.Deze oefening is een basis oefening voor worstelaars.
 
o.a. Mike Tyson doet hem achterover, alleen voeten hoofd contact met de grond
 
Zo hoort het ook op je voeten.(alleen voor een beginner is dit onmogelijk om te doen)Als je hem goed beheerst kun je je lichaam ook naar de zeikanten bewegen.Als je dit een jaartje of 2 doet heb je het gevoel of je kop vastzit met staalkabels.Ben er zelf ook weer mee begonnen,ik pak hem bij me buikspieroefeningen omdat ik dan toch op de mat ben.
 
hmm, volgens mij krijg je daar een aardig dikke nek van....
 
snap hem niet, ik ga dus op mijn knieen op de grond zitten en met mij nhoofd ook en dan een beetje heen en weer rijden??
 
Originally posted by Pump
snap hem niet, ik ga dus op mijn knieen op de grond zitten en met mij nhoofd ook en dan een beetje heen en weer rijden??

push ups met je hoofd ipv je handen /armen te gebruiken

zo duidelijk?
 
hmmmm niemand toevallig een plaatje?
 
@Scighera
jah..thanx, is al wat duidelijker maar plaatje zou idd fijn zijn
 
dus...als ik het goed begrijp is dit een soort van cablecrunch-oefening met touw voor je buikspieren maar dan zondr kabel, zonder touw en niet voor je buikspieren, maar voor je nek?
zou graag wel een voorbeeld willen zien.
 
Originally posted by dandyman
dus...als ik het goed begrijp is dit een soort van cablecrunch-oefening met touw voor je buikspieren maar dan zondr kabel, zonder touw en niet voor je buikspieren, maar voor je nek?
zou graag wel een voorbeeld willen zien.

mis uiteindelijk moet je alleen met je voorhoofd en met je tenen de grond raken. dan je nekspieren voor aanspannen en je lichaam iets omhoogbrengen, dan het lichaam weer laten zakken en dan weer opnieuw die beweging
 
Originally posted by Scighera


mis uiteindelijk moet je alleen met je voorhoofd en met je tenen de grond raken. dan je nekspieren voor aanspannen en je lichaam iets omhoogbrengen, dan het lichaam weer laten zakken en dan weer opnieuw die beweging

en je knieen ook, neem ik aan. Lijkt me inderdaad vrij lastig.
 
knieen is een tussenstap, zonder knieen is voor gevorderden (uiteindelijk dus)
 
Lijkt het een beetje op dit??

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Of zit ik er compleet naast??
 
haha :D, zelf getekend?? :p
 
Originally posted by Bracke
Lijkt het een beetje op dit??

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Of zit ik er compleet naast??

ja, je moet alleen niet de paus na doen door de grond te kussen maar op je voorhoofd rusten.
 
Deze dus:
----

Neck bridging: This is a controversial exercise that is highly
productive when safely performed, yet carries a high risk of injury if not
correctly performed. I will say that you should receive personal
instruction in the performance of neck bridging from a qualified trainer.
Good form will prevent you from needing a feeding tube! That said, bridging
is a very effective and functional means of developing your neck, and the
strength gains are very applicable to grappling. Reversing an opponent on
top can often incorporate the strength gained from bridging. There are
pictures of bridging exercises at Neck Bridging . I warn you that
attempting to learn this maneuver over the internet is not the smartest
thing. Once again, go to a knowledgeable trainer!
----

bron: [Link niet meer beschikbaar]
 
Alleen maar een plaatje van Back bridging, niet van Nech bridging, kan ik vinden...
 
Originally posted by lorenzo
De beste oefening voor de nek pak je zonder gewichten.Je doet dit door je handen naast je hooft te plaatsen en je knieen op de grond.Je laat je nu voorover zakken met je hoofd op de grond en probeert nu 2 setjes van 10 te doen door je lichaam naar vorren en naar achteren te bewegen.Het zal zeker een jaar duuren voordat je deze oefening zonder handen kunt.Deze oefening is een basis oefening voor worstelaars.

met knieen op de grond leek het mij eerder op je voorhoofd, althans dat was wat de topic starter bedoelde toch? en daar ging ik van uit


hmm, dit topic heeft me drie negatieve karma stemmen opgeleverd :(
 
ik heb het geprobeerd en moet toegeven dat het inderdaad erg blessuregevoelig is! als ik niet ondersteun met mijn handen breek ik zo mijn nekwervels! Overigens weet ik niet precies hoe ik moet bewegen,zeg maar naar voren met je lichaam en je gewicht op je nek plaatsen? met handen gaat het easy,de truc is zonder handen naast je hoofd en daar ben ik erg huiverig voor.Ik train bij een hardcore sportschool maar zelfs de grote jongens kijken mij vreemd aan.

zijn shrugs veiliger geen optie ?? kmoet zeggen dat deadliften mbv smith mijn nek/traps ook aardig belast als je daarop concentreert,maar zo effectief als deze nee.
 
Back
Naar boven